יום שלישי, 3 בינואר 2017

זמן קריאה הספר "וזה נגמר באהבה" מאת ישראל אפרים בר-און....

הספר "וזה נגמר באהבה" מאת ישראל אפרים בר-און, מאגד בתוכו סדרת סיפורים קצרים שחוצים את הגבולות בן מציאות לדמיון,אני מאוד אוהבת לקרוא ספרים שיש בהם מקבץ סיפורים כל סיפור לוקח את הקורא למחוז חדש, ולסיפור חדש שונה מקודמו ומלא בחוויות שונות וזכרונות.


28 הסיפורים בספר מתובלים בהומור, וכתובים מזווית ראיה אישית של המחבר, בנוסף להומור אהבתי את הרגישות והגעגועים הנוסטלגיים למקומות, תקופות ואנשים, תמהיל של החברה הישראלית על גווניה השונים.
על המחבר:
ישראל בר־און הוציא לאור שני ספרים שנכתבו על־ידי אביו, הסופר שמואל בר־און ז״ל, ותורגמו על ידו מיידיש לעברית: ׳מרים׳ ו׳השמים שתקו׳. כמחווה של כבוד לאביו, משלב המחבר, גם בספר זה, שני סיפורים קצרים של האב - "בייניש-בער, התינוק בסלסלת הנצרים" ו"אלטר'ל, בנו של הרבי מקרשב" - שתורגמו מיידיש לעברית וחותמים את מסכת הסיפורים.
קטע מהספר:
״כן חברים, מה אני יכול לעזור לכם? מה אתם רוצים לקנות? נו, אם הגעתם לחנות של רהיטים בטוח שאינכם מחפשים שמלת כלה או בגדים לירח הדבש שלכם? מתי החתונה? תגיד לי בחור, כלתך לפחות מבית טוב? להורים יש כסף? בוא הנה בחור, אסור להסתנוור רק מהיופי של הבחורה [הבחורה נראתה רע וגם זאת בלשון של המעטה]. היום גבר צריך לחשוב על עתידו. אתה חושב שתוכלו להגיע לדירה משלכם ולגדל ילדים, רק באמצעות המשכורת בלי עזרת הורים? מי יעזור לך לדעתך? שר האוצר? תשכח מזה, אפילו את העובדים הכפופים לו הוא אינו מתגמל היטב. תשאל כל עובד במשרד האוצר ובשלטונות המס, אם הוא מקבל תמורת שכר הולמת לעבודתו החשובה והחיונית. על אחת כמה וכמה זוג כמוכם, שבטח נמצא בסקטור הלא מאורגן, כי כאלה שיש להם כסף לא יבואו הנה לקנות רהיטים...״
שוורץ לא הותיר לשניים סיכוי. בשלב זה נראו שניהם שפופי נפש, אפילו אומללים ומבקשים את נפשם למות מבושה. ״מה אנו עושים כאן, בכלל, ועוד אצל אדם חביב שכזה״, חלפה מחשבה במוחם... בשלב זה הבין שוורץ שהארטילריה שלו כתשה מספיק את האויב, ויש להניח לו לזחול בכניעה מתוך השוחות העשנות כשדגל לבן בידו. שוורץ השתתק וציפה למוצא פיהם.
״שלום... אדוני... אנו מ... אנו פקחים מטעם מס ערך מוסף...״ אמר הגבר בקול שקט שגבל בנעימה של תחנונים, כמו ניסה לומר, ׳אנו מצטערים שאנו מטרידים אותך, היינו מעדיפים לעשות הרגע משהו אחר, אך מה לעשות זאת משימה שהטילו עלינו׳. ״אנו נשלחנו לרחוב שלכם כדי לעשות ביקורות ספרים...״
                                                                                (וזה נגמר באהבה)
הספר:" וזה נגמר באהבה", מאת: ישראל אפרים בר-און.
303 עמודים, 64 ש"ח.
הוצאת "ספרי מקור"


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה