יום רביעי, 2 ביוני 2021

זמן קריאה - ספר חדש למחברת רב-המכר אי-סבירות האהבה האנה רוטשילד בית טרלוני

מחברת רב המכר "אי סבירות האהבה" האנה רוטשילד, מציגה ספר חדש "בית טרלוני", על צוק המשקיף על הים של דרום קורנוול ניצבת טירת טרלוני, טירה מדהימה ועוצמתית, טירה השייכת לאותה משפחה שמונה מאות שנים, בהחלט הסטוריה מרשימה ורבת שנים. 

הטירה הוכרזה כאחוזה המפוארת, היפה והגדולה ביותר במחוז קורנוול ואכלסה במשך השנים רוזנים שהצליחו לנהל את דרכם על פני דפי ההיסטוריה בערמומיות ורשעות בעיקר מכיוון שהם ידעו תמיד לדבוק בצד שניצח בכל מלחמה או קרב, יושבי הטירה עברו שתי מלחמות עולם, נפילות כלכליות ודרמות לא קטנות ותמיד מצאו דרך לשרוד כל משבר.

כבר יותר משמונה מאות שנה משמשת טירת טרלוני, בעבר היהלום של חופי קורנוול, כמקום מושבה של משפחת טרלוני. כל רוזן בתורו שפך כספים בלי חשבון והפך את המבנה והאדמות שסביבו לערב-רב ראוותני של אגפים, צריחים ושיגיונות. אלא שהדורות האחרונים הצליחו לבזבז יותר ממון מכפי שהרוויחו וכתוצאה מכך המשפחה חיה עתה בבדידות מזהרת ובדלות, כשאפשרויות הפעולה העומדות לרשותה הולכות ומצטמצמות. שלושה אירועים בלתי-צפויים עומדים להחיש את הקץ: הופעתה הפתאומית של קרובת משפחה חדשה, בת בלתי-חוקית יפהפייה ועיקשת, מנהל קרנות גידור אמריקאי חסר עכבות המחפש נקמה,והמשבר הכלכלי של 2008.

אהבתי את עוצמתן של שתי הנשים  בלייז,  וג'יין, בלייז אמיצה ונלחמת על החלומות והשאיפות שלה, ועוברת הרבה שינויים בעלילת הסיפור, גם ג'יין הופכת לאישה חזקה ועוצמתית, אישה שעוברת הרבה תהפוכות, ומחזיקה את הטירה ביעילות רבה, מאישה שהייתה תלויה בבעלה ובני משפחתה היא הופכת לעצמאית ומובילה. 
במהלך הקריאה נחשפתי לעוצמתה ויופיה של הטירה, שממש מסקרן לקרוא איך מתחזקים ומנהלים טירה כל כך ענקית ומרשימה, בהחלט מרתק מאוד ומכניס לרוח התקופה.

בית טרלוני היא סאטירה חברתית המתרחשת בעולמות המקבילים והבלתי-תלויים לכאורה של האצולה הבריטית ושוקי הכספים. זהו גם סיפורה של חברות רבת-תהפוכות בין שלוש נשים: אחת מהן תמות, האחרת תגלה את ייעודה, והשלישית תמצא אהבה.

האנה רוטשילד, מחברת רב-המכר אי-סבירות האהבה, היא סופרת אשת עסקים ובמאית בריטית, העומדת בראש ארגונים פילנתרופיים שונים. היא סגנית נשיא פסטיבל הספרים הידוע בהיי (Hay), חברה בחבר הנאמנים של גלריית טייט והאישה הראשונה ששימשה יו"ר חבר הנאמנים של הנשיונל גלרי בלונדון. רוטשילד כתבה ל"ואניטי פייר", ל"ווג", ל"אינדיפנדנט" ול"ספקטייטור", וביימה סרטים תיעודיים שהוקרנו בפסטיבל טרייבקה ופסטיבל טלוריד.

מן הבקורות:

"מענג מתחילתו ועד לסופו" – Mail on Sunday
"שנון ומסוגנן" – Sunday Times
"סאגה מפוארת" – The Times

הספר: בית טרלוני , מאת: האנה רוטשילד

422 עמודים, מחיר הספר: 98 שקלים
לינק לרכישה: https://bit.ly/3y6zNoX

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה