יום חמישי, 3 ביוני 2021

זמן קריאה - ספר חדש המביא לבית הדפוס / מאת דבורי יעקבי ספרי ניב הוצאה לאור

הספר 'המביא לבית הדפוס' מאת דבורי יעקבי, ספרי ניב הוצאה לאור, הינו רומן ביוגרפי המבוסס על חייו של אביה של הסופרת, זאב יוסקוביץ-יוסיפון, שהיה אדם שנטל חלק משמעותי בעיצוב חיי התרבות במדינת ישראל בשלושת העשורים הראשונים לקיומה.

קטע מהספר - לא עוד, לא עוד ישיבה, לא עוד גורא. הם מכריחים אותי להתחתן עם אסתר, הבת הבכורה של פרץ נחום. לא רק שהיא מכוערת, גם אין לי על מה לדבר איתה.
אני רוצה לעשות דברים אחרים. נמאס לי מהספרים שיש כאן, שצריך להגיד מה אמר זה ומה ענה לו ההוא. אני רוצה לכתוב ספרים אחרים כמו מאפו, או שירים כמו י. ל. פרץ. אני רוצה אוויר. אני לא יכול לחיות כאן. אני רוצה מרחבים, שדות, עצים.

הסופרת דבורי יעקבי כותבת את הספר על אביה בהוקרה רבה על פעילותו ועל העוצמה שבו וניכרת ההשקעה והחקירה הרבה שנעשתה בעקבות פועלו של אביה , היא הצליחה לכתוב בצורה קולחת והביאה הרבה עניין, "הספר אינו דוקומנטרי במהותו ובכוונתו, אף כי ארכיונים רבים סייעו לכתוב בו, אבא היה אדם חי בעל לב פועם ונשמה סוערת, בכתיבת הספר הסתמכתי על מה שמצאתי בארכיונים, על זיכרונותיי, אבל לא פחות מכך על ידי הדמיון בכל מה שקשור לרוח התקופה ולאנשיה", מוסיפה יעקבי.

אף כי ארכיונים רבים שימשו למתואר בספר הוא כתוב כרומן סוחף, זאב יוסקוביץ-יוסיפון היה אדם שחי עם לב פועם ונשמה סוערת. הספר משקף בנאמנות את רוח התקופה ולאנשיה.

יוסיפון היה בין מייסדי קיבוץ אשדות יעקב, ערך את כתב העת "מבפנים" וייסד את תיאטרון תל"ם – תאטרון למעברות ולימים אמנות לעם. אשתו שרה הייתה בתו של ישראל חבס מעסקני הציונות הדתית במאה התשע עשרה. בין חבריו הקרובים של יוסיפון היו יאנוש קורצ'אק שהיה מנהל בית היתומים בוורשה, ברל כצנלסון ממנהיגי תנועת העבודה, כמו גם המשורר נתן אלתרמן אשר הקדיש לו את ספרו "בלדות ישנות ושירי עם סקוטי", הסופר חיים גורי, חצקל איש כסית, השחקנית חריפאי זהרירה, ועוד רבים וטובים..
הספר כתוב בעברית, 146 עמ' מחיר לצרכן 78 ₪. ניתן לרכוש את הספר 'המביא לבית הדפוס', ישירות בהוצאת הספרים ספרי ניבwww.nivbook.co.il , ברשתות הספרים סטימצקי (אינטרנט), צומת ספרים ובחנויות המובחרות.
על מחברת הספר:
דבורי יעקבי, בעלת תואר שלישי בכימיה, פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית. עסקה במחקר והוראה במשך שנים רבות, כתבה שני ספרי לימוד בכימיה המקובלים בבתי ספר רבים בארץ. הספר 'המביא לבית הדפוס' הרומן השלישי שיצא לאור, 'מחברת מולדת' בהוצאת כרמל ירושלים הוא ספרה הראשון, רומן אוטוביוגרפי בסיפורים העוסק בתולדותיה של משפחה בישראל, החל מתקופת מלחמת השחרור והקמת המדינה באמצע המאה העשרים ועד המאה העשרים ואחת.. ספרה 'משפחה רגילה' בהוצאת ניב הוא ספרה השני, העוסק בקורותיהם של בני משפחה, המשברים, השמחות והאהבות שהם חווים".

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה