יום שבת, 15 ביולי 2023

"FOOL ME": מדע פוגש קסם בתערוכה הראשונה מסוגה בעולם במדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון חיפה

ביום שישי הגעתי למדעטק בחיפה כדי לראות את התערוכה המדהימה לקסמים  "FOOL ME"  ,אין מילה אחרת חוץ מוואו , זמן מצויין לכל המשפחה להנות ולחוות ,וללמוד,איך מעלימים דברים? מה מסתיר כובע הקסמים ומה הקשר לקיטוב אור ומגנטיות? חמישה מתחמי ענק מיוחדים בהם יותר מ- 40 מוצגים, החושפים את הסודות המדעיים, שמאחורי 100 שנות קסם, ומזמינים להתנסות אישית בהם, חוויה מובטחת לכולם.

"FOOL ME", התערוכה הראשונה מסוגה בעולם נפתחת הקיץ במדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה, ולוקחת את המבקרים למסע גילוי מפתיע וחווייתי של המדע, שעומד בבסיס הקסמים המסקרנים ביותר, ונותנת טעימה גם לקסם, שבמדע, במתחם מגוון רב של פעילויות, אני ממש מצרפת מעט תמונות כדי שתהנו כמו שצריך בלי שאגלה הרבה, כי יש המון המון הפתעות.

אומנות התעתועים המהפנטת מוצגת בסדרת סרטונים בלעדיים לתערוכה, מלווים בהסברים מצולמים על סודותיה המדעיים, מאת אמן החושים נמרוד הראל וצוות ההדרכה של מדעטק, לצד עמדות אינטראקטיביות, שמזמינות לממש ולהתנסות ביישום מדעי במגוון עקרונות קסומים, דוגמת זריזות ידיים, פיזיולוגיה וקשר עין–יד, ובנוסף מגלים איך המוח עובד, וכיצד ניתן להערים עליו. עוד בתערוכה מתחם מקורות הקסם, המעניק משמעות מדעית חדשה ומפתיעה למגוון קסמים בידוריים, שנראים כסותרים לכאורה את חוקי הטבע, והפעלתם מנגישה את מורכבות המדע, שמאחורי האשליות.

מאוד נהנתי ללמוד על הקסמים ולגלות את הסודות של הקוסמים, אהבתי שבכל עמדה, מראים את הקסם, וגם איך פותרים את הקסם, מתחם מושקע ומדהים, עם המון המון עמדות של קסמים ותובנות מדעיות, עכשיו שמתלבטים לאן לקחת את הילדים ולבלות איתם במקום מעניין ומרתק לכל המשפחה, ממש כדאי להגיע לחיפה לבילוי של יום שלם במדעטק, אני ממליצה מאוד, שילוב של כיף עם קסם של מקום.

לרשות המבקרים במוזיאון עומדים גם מרכז החדשנות האינטראקטיבי, שנפתח לאחרונה, בו הקרנה רב חושית בתערוכת מערכת הדם, התנסות בתכנון עיר העתיד והכרת המצאות מתקופת הגלגל ועד בכלל, עשרות תערוכות קבע ותערוכות בינלאומיות משתנות, מאות מוצגים אינטראקטיביים להפעלה עצמית במגוון עצום של נושאים מדעיים מרתקים ולבילוי משפחתי, הנאה ולמידה, פארק מדע פתוח, המאפשר התנסוּת פעילה במוצגי ענק הממחישים עקרונות מדעיים, מבוך חדש ומאתגר, חדר בנייה בלגו ומתחם התנסות לגיל הרך, המשלב משחקים עם חוויית הבנה מדעית-טכנולוגית.

תערוכת"FOOL ME"  – מדע פוגש קסם – החל מ- 15.7.23 במדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון, רחוב שמריהו לוין 25, חיפה. מומלץ לשריין מקומות ולרכוש כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט במחיר 80 ₪ לכרטיס. מחיר ברכישה ישירה בקופה: 89 ₪ לכרטיס. עד גיל 5 הכניסה חינם. לשעות הפעילויות המדויקות ולשעות הפתיחה יש להתעדכן באתר המוזיאון: https://www.madatech.org.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה