יום שני, 17 ביולי 2023

זמן קריאה – "כמעט טוב מאוד" מאת טל בדיחי….

הספר "כמעט טוב מאוד" מאת טל בדיחי, מעלה את הסוגיה של הרווקים בתל אביב, וכשמדובר ברווקה דתייה בעיר הכי חילונית, הרבה יותר קשה למצוא את הבחור,ומתחיל סיפור נוגע ללב ומורכב, בכתיבה קולחת ומעניינת נכנסים לסיפור מעניין על מירב, ועל הרבה מורכבויות שהחיים מזמנים, בהחלט ספר מקסים, וסופרת מוכשרת.

מירב היא בחורה דתייה, חכמה ומוצלחת, ובעיקר רווקה. אחרי שנים בעיר שבה החילונים חילונים מדי והדתיים דתיים מדיי ונראה שאין בה אף אחד בשבילה, היא כבר יודעת את האמת: הגיהנום הוא לא סתם אנשים אחרים. הגיהנום הוא להיות רווקה בתל אביב. רווקה דתיה בתל אביב.

עכשיו אחותה הצעירה עומדת להתחתן, אמא שלה מנסה לשדך לה בחורים ש"כל מה שיש להם זה זרע ודופק" ובביקור אצל הגניקולוג היא מגלה שיש לה בעיית פוריות. לא משהו נורא שאיי אפשר לפתור עם בן זוג תומך ואם מתחילים בזמן – אבל בלי בן זוג ובלי זמן, מה הפלא שמירב מיואשת? מיואשת עד כדי כך שגם כשהיא פוגשת את איתמר היא לא מאמינה שיש סיכוי לאהבה.

איתמר, גם הוא חכם ומוצלח, דווקא מאמין שיש סיכוי. אבל גם לו יש היסטוריה: כל פעם שמישהי שמוצאת חן בעיניו נענית לו, הוא בורח. הלב שלו דופק, הידיים שלו מזיעות, והוא לא מצליח להבין: ממה הוא כל כך פוחד? מה הוא רוצה? הוא רוצה? או לא רוצה?

כמעט טוב מאוד הוא רומן עוצר נשימה שאינו מרפה. הוא מספר בכנות, בהומור ובאומץ סיפור של מגזר, שהוא סיפורו של דור, כמעט, או באמת, או בערך, גם סיפור אהבה.

קטע מהספר:

קודם היא הכינה קפה במשרד ואמרה למישהו שעובד איתה שלא קל למצוא בחור בתל אביב, והוא ענה לה שהיא סתם, שכל הבנות בעיר הזאת שחקניות, ושזה סבבה להאשים את הגברים אבל בסוף אתן קשות הרבה יותר מאיתנו. היה לה הרבה מה להגיד אבל היא פחדה שזה יישמע אישי מדי, ולא בא לה לחלוק את הבפנים שלה עם אבנר מאגף תקציבים.

"אתה יודע מה?" היא אמרה, "אולי אתה צודק".

ורק אחרי שהוא הלך היא אמרה, בשקט: הן פשוט עברו כל כך הרבה תאונות. אי אפשר לצפות מהן שיעלו כמו חדשות על הכביש.

כמעט טוב מאוד הוא ספרה השני של טל בדיחי. ספרה הראשון, "עגלות" ראה אור בהוצאת מודן.

הספר: כמעט טוב מאוד

מאת: טל בדיחי

עריכה: אורנה לנדאו

314 עמודים, 98 ש"ח

שתים בית הוצאה לאור

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה