יום שלישי, 4 ביולי 2023

זמן קריאה – "אל תדברי" מאת סיון קיש

קיבלתי לסקירה את ספרה החדש, המותח והמרתק "אל תדברי" של סיון קיש, הספר מצטרף לספרים הקודמים והנהדרים של סיון קיש, "שדות נלוזים", "לילה אחד בוותיקן", "לייט", ומלאך להשאיל, בהחלט רשימה מכובדת של ספרים שהפכו לרבי מכר, וההמשך עוד יבוא, כי מדובר בסופרת מבריקה, שאוהבת מאוד לכתוב, וכל ספר פנינה לקורא.

ספרה החדש "אל תדברי" של סיון קיש, מספק עלילה עם הרבה מתח, והרבה סודות, וכמו שאומרים סודות בסוף מתגלים בדרך כזו או אחרת, גם בספר הדמויות מסתירות סודות והרבה חשאיות , בעקבות מותה של השחקנית אנטונלה מרטינלי, סיון גרמה לי להיות מסוקרנת, להעביר כל דף בספר כדי להבין מה קורה פה בעצם, וברגע שנבנה מתח אפוף מסתורין אני כל הזמן מסוקרנת עוד ועוד, וזה בהחלט הגדולה של הסופרת הענקית הזו.

החברה הגבוהה ברומא מזדעזעת כשהשחקנית אנטונלה מרטינלי שותה כוסית שמפניה מורעלת וצונחת אל מותה באמצע מסיבה בביתה שבפָּרְיוֹלי. את המסיבה מסקרים עיתונאים שאפתנים וצמאי דם שלא יבחלו בשום אמצעי על מנת להשיג סקוּפ, והרצח לא יורד מהכותרות – בייחוד כשלמשטרה אין שמץ של מושג מי יכול היה לרצות במותה.
לזירת הרצח מוזעקת הבלשית קתרין סמית כדי לסייע לשוטרים חסרי האונים של תחנת משטרת וִיָה וֵנֵטוֹ, וכשהצוואה של השחקנית המנוחה נחשפת, העניינים הולכים ומסתבכים. במאי קולנוע מאוהב ואשתו הקנאית, שחקנית מחליפה שאפתנית, עיתונאית עצלנית ומשועממת, ג'יגולו צעיר וחסר מצפון, סוכנת בית לוהטת ודודנים חמדניים – כולם ברשימת החשודים, ונדמה שלכולם יש סודות להסתיר.
קתרין מסתייעת בשירותיו של הרוזן אנטוניו דֵלָה טוֹרֶה, גבר אפל וקודר שמכיר היטב את חיי הלילה של רומא, אך כשאישה מסתורית מעברו של אנטוניו מופיעה שוב בחייו מסתבר שגם הוא איננו חף מסודות, ושלמעשה הוא עדיין מחזיק בארונו כמה שלדים ממש־ממש מכוערים.
יום האמת שבו כולם יצטרכו לחשוף את קלפיהם מגיע עד מהרה, והשקרים, שדרכם תמיד להתגלות, נחשפים. להפתעת כולם הקערה מתהפכת על פיה כשמתברר שגם לבריג'יט, אשתו של אנטוניו, יש כמה וכמה סודות להסתיר.

אל תדברי הוא ספרה החמישי של ד"ר סיון קיש (M.D), בוגרת לימודי רפואה ברומא, שספריה הקודמים "שדות נלוזים", "לילה אחד בוותיקן", "לַייט" ו"מלאך להשאיל" קצרו תשבחות רבות והפכו לרבי־מכר.

הספר: "אל תדברי"

מאת: סיון קיש

381 עמודים, 98 ש"ח

מרום הוצאה לאור

קישור לרכישת הספר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה