יום חמישי, 31 באוקטובר 2019

זמן קריאה - להסיר את השכבות מאת רחלי קמינסקי....

"להסיר את השכבות" מאת רחלי קמינסקי הינו ספר חדש בהוצאת מדיה 10, הוצאה שמביאה ספרים מאוד מיוחדים ומעניינים, הספר מעניק לקוראים הצצה לתוך נבכי העולם החרדי (חסידות ברסלב/גור/בעלז) של ירושלים בשנות השבעים והשמונים וסוחף מאוד בעקבות סיפורה של אישה צעירה, אמיצה ויוצאת דופן, המחליטה כנגד כל הסיכויים, להשתחרר מכבלי הדת ולבנות לעצמה חיים עצמאיים.

הסופרת, רחלי קמינסקי, מביאה בספרה החדש את סיפור חייה המרתק, וילדותה בבית חרדי, מאוד מעניין לקרוא את הספר ולהכנס לעולמה של רחלי מילדות ועד שהחליטה לבחור בחופש שלה, ולהבין איך היו חייה בעולם דתי, עולם סגור בפני החילונים בעיקר בגלל העדפה לשמור על הכביסה המלוכלכת עמוק עמוק בתוך הקהילה, וכשקוראים ומתרגשים מסיפורה של רחלי מבינים יותר ויותר מהי כפייה דתית כתוצאה מחיים בחברה מאוד סגורה עם חוקים משלה, וחשוב מאוד שרחלי החליטה לכתוב את הספר מעורר ההשראה "להסיר את השכבות" , מתוך רצון ושליחות לסייע לנשים המחפשות לעשות שינוי בחיים הנוכחיים שלהן ולעורר בהן בטחון ואומץ, והבנה שהכל אפשרי רק שצריך לשים את הפחד בצד.
בשנים האחרונות אנו שומעים יותר על נשים שעזבו את העולם החרדי ויוצאות לאור עם סיפור יציאתן בשאלה, אבל סיפורה של רחלי קמינסקי (54, נשואה+4) הוא עדות יוצאת דופן למה שהתרחש מאחורי הקלעים בחייה במשך 20 שנה, כשהכל מתחיל בגיל 9 חודשים – שם התהפך עולמה.

קרדיט צילום: שרי או'פק
הסופרת רחלי קמינסקי שנולדה בשם רחל לאה, מתעדת בסיפורים מרתקים על הילדות הקשה שעברה, בעקבות מחלת האם שהוצאה מהבית לאשפוז ממושך של 12 שנה, על המעבר לבית היתומים הכללי, על ההתעללות וההשפלות שחוותה שם, על גילוי העולם החילוני דרך ריקודי העם, על האירוסין שעשו עבורה מאחורי הגב ועוד.
כנגד כל הסיכויים ,רחלי בוחרת בחיים אחרים לעצמה, בגיל 20 היא מתגרשת ובגיל 24 עוברת להתגורר בתל אביב, כשאת בנה היא רואה פעמיים בשבוע בירושלים וכל שבת שנייה הם מבלים אצל הוריה, במקביל רחלי מתחילה להתברג בעבודה בעולם הפרמצבטיקה, שם עבדה 30 שנה בחברות התרופות המובילות בישראל ועם השנים היא מגלה תחביב חדש בנוסף לריקודי עם, רכיבה על אופנועים.
בגיל 28 הכירה רחלי את בעלה מתי, הם התחתנו ולזוג נולדו 3 ילדים (תאומים בנים ובת), כשכיום בנה הבכור מהנישואים הראשונים, אריאל, הינו חילוני שעזב את הדת כבר בגיל 16.5 ועבר מהישיבה ללמוד בתיכון רגיל, לאחר הלימודים התגייס לדוכיפת כחובש קרבי והינו בעל תואר ראשון באוניברסיטה, התאומים משרתים בהנדסה קרבית ובאיסוף קרבי והבת השלישית לומדת בתיכון.
ומה לגבי הגרוש? רחלי שומרת על קשר טוב וחברי עם בעלה הראשון ועם אשתו.
"כתבתי את הספר כדי לעזור לנשים לנצח את הפחדים שלהן, להתעורר על החיים שלהן ולעשות שינויים אך רק עם רשת ביטחון. ואם צריך כי לא טוב אז לקום, להחליף עבודה, לעזוב יחסים או את הבית ואם צריך אז גם להתגרש. חשוב מאוד לפרוס לפני השינוי רשת ביטחון. אני רוצה לעזור לעוד אנשים שמרגישים דיכוי והשפלה בחייהם ואין להם עדיין את הכוח לעשות את השינוי".
זהו סדרת ספרים מהספרייה של מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת וסטימצקי או ישירות מאתר החברה : http://www.media-10.co.il/
הספר: "להסיר את השכבות"   
מאת:רחלי קמינסקי
209 עמודים, 79 ש"ח
הוצאת מדיה 10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה