יום רביעי, 18 באפריל 2018

שגעון הפנטזיה: טרילוגיית מחול החרבות \\ מאת ד"ר אריאל קרפ

ד"ר אריאל קרפ ביום הוא רופא שיניים מצליח מחיפה, אבל בלילות הוא כותב ספרים ונהנה להשאיר את חותמו בספרים של פנטזיה ודמיון, ובימים אלו מסיים את הספר השלישי בטרילוגיה של ספרי פנטזיה, בשם "מחול החרבות", ספרים שסוחפים את הקורא לעולם של הרפתקאות דמיון ופנטזיה, ומאפשרים כמה שעות של קריאה נעימה וסוחפת.

העלילה סובבת סביב ממלכת הלל וסביב היחסים בין שתי דמויות מובילות: עברון המלך השולט על 8 השבטים וארסוס שהתחיל כילד חסר כל והפך למנהיג ושליט חזק בעצמו.
סיפור העלילה בספר הראשון "מחול החרבות" נסוב סביב הממלכה ומאבקי השלטון בתוכה: מצד אחד עברון, גיבור ויועצו הראשי של המלך, המייצג ערכי משפחה וממלכתיות, שהצליח לאחד את כל השבטים וקיבל את השלטון בתמורה. מתנגדיו ניסו להתנקש בחייו במעמד הקראת הצוואה ונישול ילדי המלך מהכתר, ניסיון התנקשות אשר הרג את בנו ופצע אותו בעין אחת. שנה לאחר מכן כתוצאה מהצער אשתו התאבדה.

מנגד עומד ארסוס, ילדון חסר כל שנזרק ביחד עם אמו מערבות הג'אן לאחר מות אביו. הוא גדל לאדם ללא ערכים ואמונה, הרואה בכוח הזרוע את הפתרון היחידי. לאחר שאמו נרצחת והוא נמכר לעבדות, מתחשל ויוצא להקים צבא משלו ומתחיל לפשוט על כפרים קטנים באלימות עד לכניעתם.  עכשיו הוא יוצא כנגד ז'אן הגדול ולאחר ניצחון בקרב הגדול מחליט לצאת למלחמת חורמה לכיבוש ממלכת הלל, ואולי העולם כולו.
בספר השני בטרילוגיה, "תהפוכות גורל", ארסוס מתקרב צפונית לממלכת הלל לממלכת הרון העשירה, שיש לה גישה לים. בממלכה הזו יש המון יהלומים וארסוס מחליט לכבוש גם אותה. מלך הרון שאיבד לאחרונה את כל בניו בעקבות מעשיו הבוגדניים של בנו לין, מחליט להגלות את בנו לאי האסירים, לנטוש את הממלכה לפני הגעתו של ארסוס ולבקש מקלט אצל עברון והוא בתמורה לעזרתו דורש את הספינות והצבא שנותרו בממלכה ומתכונן לקראת הגעתו של ארסוס.

ארסוס אכן מגיע לאזור ומצליח לכבוש את ממלכת הרון אולם סופג הפסד בחזית אחרת שנפתחת מול מטיף דתי בשם טיפי שהורג לו את שר הצבא. ארסוס מבין שהוא חייב להילחם בטיפי שמצליח בנתיים לכבוש בחזרה את הכפרים של ארסוס והוא מציע לעברון "פסק זמן" בלחימה עד שיחזור מהמערכה. עברון מנצל את המצב וכובש את ממלכת הרון בחזרה והספר מסתיים בניצחון של ארסוס על טיפי ובצבא של ארסוס שצועד חזרה לכיוון ממלכת הרון.
בספר השלישי, שנכתב בימים אלו, "עת לנקום" יתעמת ארסוס לראשונה עם עברון בשדה הקרב, במטרה של כל גיבור לכבוש ולשלוט לבד בממלכה. זהו סיפור מרתק, הכתוב בכישרון רב וסוחף את הקורא לעולמם המופלא של מלכים, יועצים, מגדות עתידות ולוחמים ללא חטא.
יש משהו כובש בספרי טרילוגיה שמאפשר לקורא להנות מסיפור בהמשכים שכל העת יוצר מתח וסקרנות לגלות מה מחכה בהמשך, בימים אלו שהרבה עניין במסכים יש משהו כובש בקריאת ספרים שבהחלט יכול לתרום גם למבוגרים וגם לבני נוער שיכולים ממש לאהוב את ספרי הפנטזייה שכתב ד"ר אריאל קרפ, בכשרון רב, ומוכיח שאף לא מאוחר וכדאי להגשים חלומות כל אחד במה שבליבו.
ד"ר אריאל קרפ (נשוי+4, מחיפה) החל לכתוב עוד בילדותו כך אמו מספרת לו, אבל אחרי 25 שנה כרופא שיניים הקורא ספרים בצורה אדוקה מידי שבוע,החליט לנסות את מזלו בשולחן הכתיבה וההרפתקאות והסיפורים הבדיוניים סחפו אותו לעולם הפנטזיה של ממלכת הלל, לקרבות, לבגידות, למגידות עתידות וכך נולדה לה טרילוגית "מחול החרבות" שנמצאת על מדפי חנויות הספרים:
"ממלכת הלל", "תהפוכות גורל" ובימים אלו הוא כותב את ספרו השלישי שיצא בקרוב "עת לנקום"
זהו סדרת ספרים מהספרייה של מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד. ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת וסטימצקי או ישירות מאתר החברה  http://www.media-10.co.il/


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה