יום חמישי, 27 ביולי 2017

זמן קריאה - החקלאי מאת רגב הרוש....

החקלאי הינו רומן ביכורים נוקב ומפוכח אודות מאבק קיומי יומיומי נוכח אובדן ושכול, והתמודדות אלימה לעתים עם חלל שנפער וריקנות, כל אלה מובילים להתנפצות תפיסות עולם, אובדן דרך ומשברי אמונה.
בספר החקלאי הקורא לומד על ערכים חשובים ומשמעותיים לכל אחד מאיתנו, שילוב של הקשבה לאחר, ראייה שונה שמדגישה יחסים בין אדם, והבנה של מה טוב לנו לחיים כל אחד יכול להתחבר לסיפור מנקודה שונה בחייו ומזוית אחרת וללמוד כמה אומץ נדרש לפעול אחרת בהבנה, בנתינה, בהתמדה ואפשר לקחת כלים לחיי היום יום, דרך הקריאה בספר החקלאי בהחלט קיבלתי השראה איך לפעול בצורה מיטבית ברגעי משבר ובכלל בחיים.
רגב הרוש מוביל בבטחה בשלה את הקוראים בנפתולי סיפור זוגיות העומדת למבחן שנראה בלתי אפשרי, וחוקר ברגישות יחסים של חברות וסולידריות בין בני אדם, הוא שולח מבט ספרותי מדויק במהותם של ערכים כנתינה, סובלנות, חיבור לטבע, התמדה ועקשנות, רכות וקשב לזולת ולכל הסובב אותנו.
(אברי הרלינג)
רגב הרוש נולד בשנת 1972 בקיבוץ שריד בעמק יזרעאל. בין לבין מעביר את ימיו על הקו בין חדרה ללואנדה, שם הוא מנהל חווה חקלאית גדולה. חי עם ענת ואב לדריה, נבו, יפתח ואופיר. בעל חלומות צנועים מאוד אבל לא תמיד מוצא מיטה ראויה בה יוכל לחלום אותם. מאמין גדול בבעלי חיים ולפעמים גם בבני אדם, ומקווה שיהיה טוב.
סידרת "מלח מים" – הוצאת פרדס
'מלח מים' היא סדרה חדשה לפרוזה עברית מקורית מבית פרדס הוצאה לאור, המבקשת לתת במה לספרות רעננה וחדשנית מאת כותבים המבקשים לספר סיפור, ולעשות זאת בקולם שלהם. המלח והמים הוא מה שישנו לפני שנוסף כל השאר, לפני שתובל ושוייף וגוהץ בקצוות. איננו מבקשים לביית את הפרא העומד בשערי השפה, אלא לשמוע את קולן והדן של המלים הצומחות מן המקום, מבלי לגזום, מבלי לשתול את הסיפור באדמה אחרת, בשפה אחרת, בפיו של גיבור אחר. 
'זוהי סדרה לפרוזה עברית מקורית המוציאה כותרים מיוחדים הרחק מהמיין סטרים של הספרות הישראלית וטוב שכך. בעולם הספרותי המסחרי הנשלט בעיקר על ידי הרשתות הגדולות והמבצעים, טוב שיש מקום גם לקולות אחרים.'שלומית ליקה, סלונה
 את כותבי הסדרה מלווים טובי העורכים: סמי ברדוגו, עינת יקיר, עמיחי שלו, עמרי הרצוג,  יותם שווימר ועוד...
בסדרה ראו עד כה הספרים הבאים:
"שימורי אהבה" מאת ענבר אשכנזי, בעריכת יותם שווימר
"אישוליים" מאת אלי שמואלי, בעריכת סמי ברדוגו
"זיכרון כמעט מלא" מאת גבי אשר, בעריכת עמרי הרצוג
"בכוונה תחילה" מאת שלמה אריאל, בעריכת אהוד אמיר
"חבלי הלידה של הירח" מאת כנרת רובינשטיין, בעריכת עמיחי שלו
"עד שתתחילי לדבר" מאת גליה תנאי, בעריכת אהוד אמיר
"מר עכבר" מאת גדעון הרן, בעריכת עינת יקיר
"לראות לויתן" מאת רון דהן, בעריכת יהונתן דיין
"החקלאי" מאת רגב הרוש, בעריכת אברי הרלינג
"השבח לשכול" מאת ליאור קסוס, בעריכת תמי לבנת מלכה
"להחיות דברים דוממים" מאת חגית גרוסמן, בעריכת יהונתן דיין
הספר: החקלאי , מאת:רגב הרוש
עורך: אברי הרלינג, סדרת "מלח מים"
הוצאת פרדס
230 עמודים, 59 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה