יום ראשון, 23 ביולי 2017

אופירה ציטרין מטפלת/מאמנת ומגשרת לענייני משפחה, עוזרת לזוגות לחדש את האהבה...

שבוע שעבר הוזמנתי לסדנה מרתקת ביותר שהועברה ע"י אופירה ציטרין, מאמנת, מטפלת ומגשרת לענייני משפחה, היה מאוד מרתק לשמוע את אופירה ולהבין את דרך עבודתה וגם לחוות את זה באופן אישי.


הרבה זוגות שואלים את עצמם לאחר שנים רבות של נישואים לאן הניצוץ אבד? מה קרה לקשר שלנו, הרבה מתיחות ויכוחים משחקי כבוד ועוד, ולצערנו הרב הרבה מהזוגות חווים קשיים ומתגרשים, לאחר שהקשבתי לאופירה ציטרין וחוויתי את דרך הטיפול שלה אני מבינה שאפשר גם אחרת ובהחלט ניתן לעשות שינוי, אופירה עובדת לפי 4 הסכמות שנלקחו מספרו של דון מיגל רואיס שנקרא ארבע ההסכמות, זהו הבסיס לטיפול ולאימון שהזוגות עוברים ביחד.

אז כדאי שתכירו את הכלי הכי אפקטיבי לשימור ושיפור מערכת יחסים:" 4 ההסכמות" הוא כלי לשינוי שאדם עושה בינו לבין עצמו כדי לשבור את האילוף והפחדים שלו עוד משחר ילדותו. לפי דברי הרופא המלומד (שאמן) מאז שאנחנו ילדים קטנים אנחנו מאולפים לרצות את ההורים, מחנכים אותנו לחינוך מסוים, לרצות את המורים בבית הספר, את הגננת בגן, את החברים שלנו ...תמיד חינכו אותנו שאם נעשה משהו טוב נקבל פרס ואם נתנהג בצורה שלילית נקבל עונש. החברה מכתיבה לנו וזה יוצר אצלנו פרדיגמות ואמונות שגורמות לאני העצמי ללכת לאיבוד ולדיכוי של הרגש.
וכך כולנו גדלים על מסכות ועל פחדים ומתרחקים מהאני העצמי שלנו וזה משפיע ישירות על מערכות היחסים שלנו מול ההורים, מול הבעל והאישה, מול הילדים, מול החברים ועוד.
על מנת לחיות חיים של שמחה, שלמים, להגשים את עצמנו, ולחיות בכבוד הדדי עם בן או בת הזוג לאורך זמן, חייבים להפר את ההסכמים של פעם שמבוססים על פחדים ובאומץ רב לאמץ את 4 ההסכמות (ההסכמים החדשים):
  1. לשמור על טוהר המילה – לזכור תמיד שלמילים יש כוח, הן יכולות לשבור או לכשף ויכולות להעצים - השתמשו במילים בחיוב לעידוד .
  2. אל תיקחו שום דבר באופן אישי – חשוב להיות שלמים עם עצמנו ולהבין שלכל אחד יש את תפיסת העולם שלו ועלינו להבין ולקבל את זה מבלי לשפוט ומבלי להיעלב.  כל מה שנאמר לנו ועלינו שייך למערכת האומנות והפחדים של זה שאומר את המילים הללו וקחו בחשבון שישנם אנשים שהדרך שלהם היא להקטין אנשים על מנת להאדיר את עצמם.
  3. אל תניחו הנחות – אנחנו יוצרים לעצמנו בעיות רגשיות מעין "רעל" רגשי שמחלחל וזורם רק בגלל שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכולם רואים וחושבים כמונו. הפתרון הישיר הוא לשאול שאלות ולא להניח הנחות.
  4. לעשות תמיד אך ורק כמיטב יכולתי (ולא טיפה מעבר) – הסכמה זו היא עבור המרצים שביניכם אלא שעושים הכול כדי לזכות באהדה. חשוב לתת ביטוי גם לרצונות שלי עצמי גם אם הם באים על חשבון קיום הרצונות של האחר !
3 ההסכמות הראשונות יפעלו טוב אם נתחיל בהסכמה הרביעית !!!
המטרה היא ליישם את 4 ההסכמות בתוך הזוגיות והיחסים שלנו דווקא בשגרת החיים המונוטונית ולהבין שהכול מבוסס על אמון וכבוד הדדי שאנו נותנים לעצמנו ולבן או בת הזוג. היכולת של האישה לקבל את העולם של הגבר ואת המסע שהוא עובר ולהיפך בכבוד ומבלי לשפוט משנה חיים ומשפר את מערכת היחסים.

ישבתי ממש מרותקת במיוחד אהבתי את השימוש בקלפים של 4 ההסכמות, ובקלפים של מרילין שאופירה משתמשת בהם, הקלפים שמשכתי ממש התאימו לתהליכים שאני חווה בימים אלו במישור הזוגי, ובהחלט ניתן לשפר ולהשתפר בזכות העבודה עם אופירה, דרך קלפי האימון אופירה הראתה לי את מה שעוצר אותי בזוגיות, וגם דרך קלף 4 ההסכמות שמשכתי בצורה אקראית אופירה הסבירה מה ניתן לעשות כדי להתגבר על המכשולים לכל אחד מאיתנו יש משהו שורשי שעוצר אותנו והוא ייחודי לנו, וברגע שמטפלים מבינים, מפנימים הדרך הרבה יותר קלה, חבל להרים ידיים ולוותר ולעשות את הדבר הנוח ביותר, כי לפי דבריה של אופירה זה יפגוש אותנו גם בזוגיות הבאה וחבל, תודה לאופירה היקרה על סדנה מרתקת שאני ממליצה לכל אחד לעבור, התרשמתי ולמדתי המון.

אופירה ציטרין מטפלת/מאמנת ומגשרת לענייני משפחה, מתמחה בטיפול פסיכותרפיה והתמכרויות בשיטת 12 הצעדים. מאמנת בכירה, אישית וזוגית ומלווה משפחות , יוזמת ומארגנת סדנאות העצמה ומרצה בארגונים בנושאי נפש האדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה