יום שני, 11 בספטמבר 2023

זמן קריאה – לרגש שלנו יש "שכל" משל עצמו מאת מירי גלזר – מלכה…

הספר לרגש שלנו יש "שכל" משל עצמו, מאת מירי גלזר – מלכה, מאגד סיפורים ומחשבות מהכורסה מול הים,הרבה פעמים אנחנו מספרים לעצמנו סיפורים שמלווים אותנו משחר ילדותינו, ואנחנו מאמינים בהם והם מלווים אותנו שנים רבות, אך ברגע שפורמים את הפלונטר ומתחילים להבין את המילים, המשמעות, הפחדים, ופשוט משחררים, אז מגיע השינוי המיוחל, וכך סיפורים רבים התאגדו לספר מיוחד, והקורא מקבל מסרים ותובנת המתאימים לכולנו, והרבה מחשבות שמתחילות להתגלגל ולהגיע לאחר קריאת הסיפורים, ספר חשוב מאוד.

כל אחד מאיתנו צריך אדם זר אחד לפחות, שמולו ירגיש בטוח להציף בכנות ובפתיחות את חוסר הביטחון שלו, את שקריו העצמיים. חלל אחד שפוי לדבר בו את "אי-שפיותו", את הביקורת הבלתי נגמרת שיש לו על עצמו ועל אחרים.
מקום בטוח להניח שם את סך חלקיו, פחדיו, רגשותיו ומחשבותיו.

לכולנו יש "נקודה עיוורת" נעלמת בעולם הרגשות שלנו והיא מתגלה בפנינו שוב ושוב, בדמות אנשים, דפוסים ומקרים שחוזרים ונשנים בחיינו עד שנסכים "להתבונן לה בעיניים" ולהתאמת איתה (מלשון אמת) אחת ולתמיד.

בכל אחד ממספרי הסיפורים מצאתי גם את עצמי, בדרך לעצמי. יחדיו פרמנו את רשת השקרים שהם טוו, במהלך חייהם, בינם לבין עצמם אודות עצמם ואודות אחרים. בדיוק כפי שפרמתי אני ועודני, את רשת שקריי שלי לעצמי מול מישהו זר.

כל השמות בספר בדויים. הדמויות האמיתיות בסיפורים טושטשו לבלי היכר. הלקח, המסר וההבנות נכונים לכולנו!

קטע מהספר:

"כשהייתי בכיתה ה' נשבר לי הלב לשניים.

הלב שלי נשבר כל כך חזק, שהתפצלתי אני לשניים.

חצי לב שלי תפקד כמו מכונה משומנת וחצי לב שלי כנראה קפא ואני לא הרגשתי שהוא קפא".

ביום ה- 29.3.1973, יום חמישי שגרתי במשפחה בת שישה ילדים. בן יחיד וחמש בנות. אני ישנתי.

קומי מיר'לה, דני נפצע.

קומי כבר מפגרת, תתעוררי כבר! דני מת!"

"…מתעוררת למציאות של שכול שעיצב את חיי. מתעוררת למפגש הראשון שלי עם מוות. עם כלות החיים של אחי ותחילת חיים אחרים שלי כילדה ושלנו כמשפחה.

המצנח שלו לא נפתח. המצנח הרזרבי שלו לא נפתח.  אין יום בחיי שלא חשבתי מה חושב לו אדם, מה חשב לעצמו אחי,

בדקותיים האלה, תוך כדי שהוא נופל לו מהשמיים אל האדמה."

"לרגש שלנו 'שכל' משלו" – סיפורים ומחשבות מהכורסה מול הים.

בספר מובאים 100 סיפורים קצרים שהם ברובם תמצית פגישות שקיימה עם מטופליה וכן

סיפורים תחת הכותרת "גם על עצמי ידעתי לספר" המגוללים את סיפורה האישי והשפעתו על מהלך חייה.

מירי גלזר מלכה היא תרפיסטית, מאמנת, מנחת קבוצות, מרצה, וכותבת הרצאות. זהו ספרה הראשון מתוך טרילוגיה עתידית.

קישור לרכישת הספר

הספר: לרגש שלנו יש "שכל" משל עצמו

מאת: מירי גלזר – מלכה

הוצאת ספרי ניב

516 עמודים, 88 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה