יום שלישי, 5 בספטמבר 2023

חדש על המדף 'מה נאחל לטבע' – סדרת ספרים איכותית לילדים, העוסקת בשיח המשפחתי בחשיבות שבשמירה על הטבע והסביבה ערכת 'סביבה' / ערכת 'אוקיינוסים' זוכת פרס מנכ"לית משרד החינוך לשנת 2022

שמירת הטבע והסביבה היא אבן יסוד בחיינו. 'מה נאחל לטבע' מאת יוסי עקיש, הינה סדרת ספרים איכותית לילדים העוסקת בנושא החשיבות שבשמירה על הטבע והסביבה ופועלת לשיח ופעילות בנושא בחיק המשפחה. הספרים 'סביבה' ו'אוקיינוסים' מוגשים באמצעות ערכות נושא מרהיבות, היוצרות חוויה עוצמתית בטבע או בבית על ידי פעילות חינוכית מהנה לילדים ולכול המשפחה.

קרדיט צילום: שלומי ברנטל

מאוד אהבתי את הערכה המצויינת של יוסי עקיש, "מה נאחל לטבע", דרך מצויינת להעביר מסרים לילדים על שמירה על הטבע, חינוך לאהבת הטבע מתחיל מגיל צעיר, ודרך הפעילות עם הספרים הללו, בהחלט נוצר שיח מעניין,וגם זמן איכות עם הילדים, ערכה נהדרת להביא כמתנה לילדים, מתנה נהדרת עם ערך מוסף, בכל הזמנת ערכה יש מתנה בקבוק רב פעמי לשתייה, או קופסת אוכל איכותית, בהחלט ערכה מקסימה, ומומלצת, כי אין כמו שמירה על הטבע שלנו, נושא שמאוד מתאים לכולם, במיוחד כשיש שינויים כל כך רציניים באקלים העולמי.

סדרת הספרים מתאימה לילדים בגילאים 3-9, כול ספר 21 עמ', הוצאת 'מה נאחל לטבע'. ניתן לרכוש את הערכות באתר- https://www.cwltn.com/

מחבר הספר יוסי עקיש מאמין 'שבחינוך נכון לכל אדם באשר הוא, נבטיח מחויבות חברתית וסביבתית שתיטב עם עולמנו וכלל החיים בו'. לדבריו 'הסדרה הייחודית מייצגת ערכיות חינוכית- חווייתית, ומאפשרת לכול ילד וילדה מהגיל הרך להתחנך לשמירה על הסביבה ולקבל יותר תוכן משמעותי ואיתו פעילות משפחתית חווייתית מהנה ומעצימה, בה הערכים עליהם גדלנו הם מקור ושיח לאימוץ על ידי הילדים עצמם' . בנוסף, 'מה נאחל לטבע' מאפשרת יותר זמן משפחה ופחות זמן מסך לילדים, המחזקת את הביטחון העצמי ויכולת הביטוי של הילדים. לדברי עקיש 'רק כך נוכל, סוף סוף, להעריך את הטבע לשמור עליו וליהנות מכל העושר שהוא מעניק לנו'.

הספר הראשון בסדרה: 'סביבה'-

מבוסס על סיפור אמיתי של מחבר הספר, 'סביבה' נולד אי שם באחד הימים בגן "שיבולת" ביישוב קורנית. במהלך לימודיו האקדמיים במסלול הוראה גן א-ב, נחשף יוסי לעשייה חינוכית-ערכית בגן שיבולת על ידי הצוות ברשותה של תלמה הגננת, המאפשרת לילדים בגילים שלוש עד שבע לבטא במלוא מובן המילה את הוקרתם לטבע הסובב אותם. במסגרת הקורס "ספרות ילדים" יוסי העלה על הכתב סיפור אמיתי בנושא, מתוך מטרה ברורה להחזיר את השיח בין הורים וילדים ולא רק פלאפונים ומסכים, את הסקרנות ושאלת שאלות ואת ההבנה שחיינו וחיי ילדנו תלויים בסולידריות ולא רק בחמלה. הספר חושף את הילדים למגוון סיטואציות מעודד אצל הילדים 'סדר יום', 'הבטחה' ו'קיום הבטחה' ומאפשר לילדים לצור עם משמעות לאהבת הטבע. המקומות והציורים המופיעים בספר הינם אמיתיים ואותנטיים.

'מתן ומשפחתו יוצאים לסוף שבוע מהנה בביתם של סבתא וסבא בישוב קורנית. בין שבילי הישוב מתן מגלה הפתעות קטנות המעוררות את סקרנותו. סקרנות זו חושפת אותו להבנה בחשיבות הקיימות והשמירה על הסביבה'.

הספר השני בסדרה: 'אוקיינוסים'-

הספר אוקיינוסים מכניס את הקוראים למעגל הרחב של התרחשויות בכדור הארץ, יוצר ידע ומעורר סקרנות ליצירת שיח בבית סביב נושאים הקשורים לכדור הארץ. כמו כן, תורם לביטחון האישי של הילדים ומעורר בהם את הרצון לחקור ולדעת את נושא הגלים ומפלס הים. לקוראים מצפה הפתעה בגוף הספר אוקיינוסים- סרטון אנימציה מרהיב שמטרתו לשלב את הקריאה המסורתית עם החדשנות הטכנולוגית ולחבר את הקוראים והמשפחה לחוויית צפייה משותפת בסלון הבית ולשיח בנושא כדור הארץ והטבע הסובב אותם. הקוראים יקבלו תשובה על כול שאלותיו של מתן הקשורות למשבר האקלים ומפלס הים, תופעות שילדי העתיד נחשפים אליהן כבר היום'.

'ככה הם יצאו מהבית, מתן- על ראשו כובעו האהוב, ועל כתפו תיק שהוכן עוד אתמול. בתיק משקפת צלילה, קרם הגנה, בקבור מים ומגבת. אבא – נושא כסאות, שמשיה, צידנית גדולה ובה אוכל ופירות העונה, ארוזים בכלים רב פעמיים, כי לחוף פלסטיק חד פעמי לא מביאים. ואמא – אוחזת בגלשן שלה. אמא מיכל גולשת אלופה ומתן נהנה לצפות בה. יום אחד גם הוא יהיה אלוף בגלישה. מתן מגלה עניין רב בתופעת סחף הגלים וכשהוא שואל את אמא מיכל הוא מקבל תשובות בסבלנות רבה, עד שאמא מבינה ששאלותיו הסקרניות של מתן עולים על זמן הבילוי בים. הספר מחזק את צמצום תרבות צריכת הכלים החד פעמיים ופועל להשריש את נושא חיסול השלכת פלסטיק בחופים.

סדרת הספרים 'מה נאחל לטבע', פרסמה עד כה את הספרים: סביבה ואוקיינוסים. בימים אלה שוקד יוסי עקיש על כתיבת הספר השלישי בסדרה – תזונה. בהמשך ייצאו לאור עוד שני ספרים שמש וירח כוכבים. מה נאחל לטבע יצרה שותפויות רבות בהפצת הסדרה עם רשויות רבות וחברות וזכתה באוקטובר 2022 בפרס מנכ"לית משרד החינוך.

ניתן לרכוש את הספרים בערכות על פי הפרוט הבא:

 

ערכת סביבה

 

ערכת אוקיינוסים

ערכה משולבת סביבה ואוקיינוסים

עסקה משתלמת במיוחד

 

הערכות מובילות לאימוץ הערכים המובאים בסיפור, מאפשרות יצירת חוויה בטבע או בבית,

לצייר ולתלות שלטים המביעים את תפיסתו של הקורא לחשיבות הטבע והסביבה,

יוצרות זיכרון ילדות של מחויבות ואחריות שתישאר כל החיים.

מיועדת לגילאי 3-7 מיועדת לגילאי 5-9 מיועדת לגילאי 3-9
תכולת הערכה:

1 ספר סביבה כולל פעילות

1 פוסטר לצביעה

1 חב' טושים דו צדדיים, רחיץ

לבחירה מתנה:

-קופסת אוכל איכותית השומרת על טריות האוכל

-בקבוק טריטן איכותי ונוח לשתייה

 

תכולת הערכה:

1 ספר אוקיאנוסים כולל פעילות

1 פוסטר לצביעה

1 חב' טושים דו צדדיים, רחיץ

לבחירה מתנה:

-קופסת אוכל איכותית השומרת על טריות האוכל

-בקבוק טריטן איכותי ונוח לשתייה

 

תכולת הערכה:

1 ספר סביבה כולל פעילות

1 ספר אוקיינוסים כולל פעילות

2 פוסטרים לצביעה

1 חב' טושים דו צדדיים, רחיץ

לבחירה מתנה:

-קופסת אוכל איכותית השומרת על טריות האוכל

-בקבוק טריטן איכותי ונוח לשתייה

 

שפות: עברית / ערבית – לבחירה שפות: עברית בלבד שפות: עברית בלבד
הספר – 21 עמ', צבעוני הספר – 21 עמ', צבעוני כול ספר – 21 עמ', צבעוני
מחיר מבצע לצרכן:

69 ₪ (במקום 89 ₪)

מחיר מבצע לצרכן:

74 ₪ (במקום 94 ₪)

מחיר מבצע לצרכן:

99 ₪ (במקום 141 ₪)

ניתן לרכוש את הערכות באתר – https://www.cwltn.com/

 קרדיט צילום ספרים: שלומי ברנטל

 

 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה