יום ראשון, 23 באפריל 2023

זמן קריאה – "ילדה – לידה שקטה" מאת פאולינה אזולאי לייזר

הספר ילדה – לידה שקטה, מאת פאולינה אזולאי לייזר, עוסק בנושא מאוד כאוב ומצער, לידה שקטה, מאוד קשה לנסות להבין מה עובר על אישה שנאלצת לעבור לידה שקטה, לאחר שנשאה את העובר כל כך הרבה חודשים, בהחלט כואב מאוד, דרך הסיפור המבוסס על עטרה, המודעות עולה, וניתן לסייע ולו במעט להורים שחווים את הצער הבלתי נתפס הזה, נשאר הרבה ריק בתוך הלב, אבל גם תקווה ליצירת חיים חדשים.

עטרה השתתקה וניסתה לעכל את הידיעה המרה ואת הכאב שפילח את גופה. היא חיבקה את בטנה והאשימה את אלוקים על כך שגזל ממנה את ילדה. התהליך להפסקת ההיריון החל: סקירות והתייעצויות, בהן ועדה שחקרה ובדקה מדוע יש צורך להפסיק את ההיריון. מומחים שונים וסטז'רים לרפואה בחנו את התיק הרפואי ודנו בנושא המורכב כל כך.

לראשונה הכירו עטרה ובעלה את המושג "הלידה השקטה". הבידוד בבית החולים בזמן הלידה, קולות היולדות האחרות והבכי של תינוקות שיוצאים לאוויר העולם, היציאה עם ידיים ריקות מבית החולים, הרגשות המעורבים בנוגע לבחירה לסיים את ההיריון, שלא תרמו להקלה של הכאב הקשה מנשוא ושל תחושת האובדן והכישלון, הזיכרון המר שלא יימחק לעולם והחשש מהעתיד לבוא – כל אלה היו מנת חלקה של עטרה.

הספר מגולל את סיפורה של עטרה, שחוותה לידה שקטה פעמיים. הוא מתאר את דרכי ההתמודדות שלה ושל משפחתה עם הטרגדיה הכפולה, את המשברים ואת היציאה מהם, את המחשבות האינסופיות על שני העוברים שאיבדה, ואת החלל העמוק שנפער בליבה.
איך ממשיכים בחיים לאחר לידה שקטה?

הסיפור מבוסס על אירועים אמיתיים, ונועד להעלות למודעות הציבורית את הנושא של לידה שקטה, כדי שזוגות שעוברים את החוויה הקשה הזו יבינו שהם אינם לבד ושלמרות הכול החיים ממשיכים.

קישור לרכישת הספר

הספר: ילדה – לידה שקטה

מאת: פאולינה אזולאי לייזר

צמרת הוצאה לאור

89 עמודים, 78 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה