לילך הניג שמול מעניקה טיפים שימושיים לשילוב ילדים במשימה החשובה לקראת שנת הלימודים החדשה.
סוגית עיצוב חדר הילדים היא סוגיה די מטרידה. לכאורה זהו חדר ש"זורקים" בו את כל המשחקים אבל בפועל החדר אמור להיות מיועד ללימודים, בילוי של שעות משחק, פעילות יצירה, קריאה ועוד. אז איך גורמים לזה לקרות ולמה צריך לשים לב?
לילך הניג שמול, מנהלת מחלקת תכנון ועיצוב בחברת שניר, מעניקה טיפים לעיצוב חללים ביתיים עם הילדים כמשימה לקיץ ולקראת שנת הלימודים הבאה, תוך התאמה לצרכים הנוכחיים של הילדים ועל ידי מעורבות מלאה שלהם.
לדברי שמול: "החופש הגדול זו תקופה מעולה לייצר פעילות ולשתף את הילדים במיון, תרומה של צעצועים שאינם בשימוש, סידור וארגון נראות החדר מחדש. כשאנחנו מעצבים מחדש חלל שבו הילדים ישהו ביום יום שלהם, המטרה שלנו היא ליצור חלל מסודר ומאורגן, להוסיף אקססוריז ופאן אישי".
להלן מספר טיפים שכדאי לאמץ:
פונקציות וצרכים - הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לשאול מהן הפונקציות שאותן מעוניינים להכניס לחדר. קבלו החלטה על כמה אזורים שישרתו את הילדים: פינת לימוד, יצירה, פינת
קריאה/ישיבה נמוכה, אזור אחסון למשחקים ולספרים ואזור תחפושות. עכשיו כשמסודרים בראש הצרכים, אפשר לגשת למשימת המיקום שלהם בחדר.
אחסון וצבעוניות - אנחנו לא יכולים לשלוט בצבעוניות של המשחקים או הספרים, אבל אנחנו כן יכולים לאחסן אותם בתוך מגירות, סלסלות וכלים וכך אנו "מנמיכים את עוצמת הרעש" שבצבעוניות הזאת. מומלץ לאחסן בכוורות או בסלסלות ייעודיות. בספרייה שילבנו יחד עם הספרים קופסאות ארגון שבתוכן אחסנו את מוצרי היצירה השונים. את בובות הפרווה הגדולות הכנסנו לתוך סל בד אטום.
הילדים יכולים להיות אחראים על מיון המשחקים והכנסתם לקופסאות המתאימות על פי קטגוריות מתאימות. נחמד ליצור איתם מדבקות לכל קופסה וכך לדעת מה מכילה כל אחת מהן, או למי היא שייכת.
סידור ומיון - לפני תחילת העיצוב, כדאי לשבת עם הילדים ולמיין את כל הציוד הקיים, אילו משחקים כבר אינם מעניינים אותם, מה אפשר לתרום או להעביר לחברים, לזרוק משחקים שבורים, חלקים של משחקי קופסה, טושים שאינם עובדים וכו'. לא תאמינו כמה דברים מיותרים תגלו, דברים שיצרו עומס. לאחר שתמיינו הכל אפשר יהיה להתחיל לסדר כל דבר במגירה המיועדת לכך. ערך מוסף לסידור, העברת המשחקים שאינם בשימוש כתרומה.
עיצוב בגובה הילדים - כשמעצבים עבור מישהו, חשוב להתאים את העיצוב לצרכיו. לכן ההמלצה היא לרדת לגובה הילד ולהבין מה הוא רואה בגובה העיניים שלו. אם יש פריטים שאתם לא רוצים שהילדים יגיעו אליהם, מומלץ להעלות אותם למעלה.
דבר חשוב נוסף הוא יצירת קיר גלריה לציורים וליצירות של הילדים. לא תאמינו כמה זה יכול להוסיף לביטחון העצמי שלהם! יחד איתם תוכלו לבחור את היצירות האהובות עליהם ביותר ולייצר קולאז' או מסגור של היצירות, גם אותו אפשר לבצע עם כל המשפחה.
לבסוף, יחד אפשר ליצור חדר שנעים ללמוד בו, לשבת בו, עם מספיק מקום ליצירה, לקרוא ולחשוב, לדמיין ולפרוח. .....
סוגית עיצוב חדר הילדים היא סוגיה די מטרידה. לכאורה זהו חדר ש"זורקים" בו את כל המשחקים אבל בפועל החדר אמור להיות מיועד ללימודים, בילוי של שעות משחק, פעילות יצירה, קריאה ועוד. אז איך גורמים לזה לקרות ולמה צריך לשים לב?
לילך הניג שמול, מנהלת מחלקת תכנון ועיצוב בחברת שניר, מעניקה טיפים לעיצוב חללים ביתיים עם הילדים כמשימה לקיץ ולקראת שנת הלימודים הבאה, תוך התאמה לצרכים הנוכחיים של הילדים ועל ידי מעורבות מלאה שלהם.
לדברי שמול: "החופש הגדול זו תקופה מעולה לייצר פעילות ולשתף את הילדים במיון, תרומה של צעצועים שאינם בשימוש, סידור וארגון נראות החדר מחדש. כשאנחנו מעצבים מחדש חלל שבו הילדים ישהו ביום יום שלהם, המטרה שלנו היא ליצור חלל מסודר ומאורגן, להוסיף אקססוריז ופאן אישי".
להלן מספר טיפים שכדאי לאמץ:
פונקציות וצרכים - הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לשאול מהן הפונקציות שאותן מעוניינים להכניס לחדר. קבלו החלטה על כמה אזורים שישרתו את הילדים: פינת לימוד, יצירה, פינת
קריאה/ישיבה נמוכה, אזור אחסון למשחקים ולספרים ואזור תחפושות. עכשיו כשמסודרים בראש הצרכים, אפשר לגשת למשימת המיקום שלהם בחדר.
אחסון וצבעוניות - אנחנו לא יכולים לשלוט בצבעוניות של המשחקים או הספרים, אבל אנחנו כן יכולים לאחסן אותם בתוך מגירות, סלסלות וכלים וכך אנו "מנמיכים את עוצמת הרעש" שבצבעוניות הזאת. מומלץ לאחסן בכוורות או בסלסלות ייעודיות. בספרייה שילבנו יחד עם הספרים קופסאות ארגון שבתוכן אחסנו את מוצרי היצירה השונים. את בובות הפרווה הגדולות הכנסנו לתוך סל בד אטום.
הילדים יכולים להיות אחראים על מיון המשחקים והכנסתם לקופסאות המתאימות על פי קטגוריות מתאימות. נחמד ליצור איתם מדבקות לכל קופסה וכך לדעת מה מכילה כל אחת מהן, או למי היא שייכת.
סידור ומיון - לפני תחילת העיצוב, כדאי לשבת עם הילדים ולמיין את כל הציוד הקיים, אילו משחקים כבר אינם מעניינים אותם, מה אפשר לתרום או להעביר לחברים, לזרוק משחקים שבורים, חלקים של משחקי קופסה, טושים שאינם עובדים וכו'. לא תאמינו כמה דברים מיותרים תגלו, דברים שיצרו עומס. לאחר שתמיינו הכל אפשר יהיה להתחיל לסדר כל דבר במגירה המיועדת לכך. ערך מוסף לסידור, העברת המשחקים שאינם בשימוש כתרומה.
עיצוב בגובה הילדים - כשמעצבים עבור מישהו, חשוב להתאים את העיצוב לצרכיו. לכן ההמלצה היא לרדת לגובה הילד ולהבין מה הוא רואה בגובה העיניים שלו. אם יש פריטים שאתם לא רוצים שהילדים יגיעו אליהם, מומלץ להעלות אותם למעלה.
דבר חשוב נוסף הוא יצירת קיר גלריה לציורים וליצירות של הילדים. לא תאמינו כמה זה יכול להוסיף לביטחון העצמי שלהם! יחד איתם תוכלו לבחור את היצירות האהובות עליהם ביותר ולייצר קולאז' או מסגור של היצירות, גם אותו אפשר לבצע עם כל המשפחה.
לבסוף, יחד אפשר ליצור חדר שנעים ללמוד בו, לשבת בו, עם מספיק מקום ליצירה, לקרוא ולחשוב, לדמיין ולפרוח. .....
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה