יום רביעי, 26 בפברואר 2020

זמן קריאה - שקדים קלויים מאת אלי שקדי / הוצאה לאור כרמל ירושלים...

הספר 'שקדים קלויים' מאת אלי שקדי, הוצאה לאור כרמל ירושלים, הוא ספר המציג את סיפור חייו של המחבר כילד שגדל בירושלים של פעם וצמח והתבגר יחד עימה, בשפה עשירה אך תמציתית, מתובלת בהומור, המחבר מפיח חיים בתמונות, במקומות, בדמויות מן הבוהמה הירושלמית, באירועים וביחסים בתוך המשפחה ומחוצה לה, בטרגדיות של מלחמה ובקומדיות קטנות של החיים. הספר מגולל את סיפורו של ילד צעיר החבוי בתוך המבוגר, בוחן את עברו ואת עתידו, והמבוגר בוחן בעיני ילד את חייו, חלומותיו ופשרם.

שקדים משדרגים כל ארוחה ומאוד מזינים וטובים, הספר שקדים קלויים הינו ספר עם סיפורים שכיף לקרוא, כמו שכיף לאכול את השקדים  הקלויים ולהנות , כך נהנים מהכתיבה והסיפורים של אלי שקדי, אהבתי שיש מקבץ סיפורים שכל אחד מהם בפני עצמו, כך כל סיפור מתובל ומרתק או מצחיק, וכשקוראים את כל הסיפורים מתקבלת תמונה על אירועי חייו של אלי שקדי, בהחלט אירועים מרתקים ומחשלים, עם חלומות, הומור, התבגרות, משפחתיות ועוד...
אלי שקדי, מחבר הספר 'שקדים קלויים': "בעיני רוחי ראיתי ספר המורכב מקובץ של סיפורים קצרים כמו חידת תצרף, כאשר מכל סיפור הקורא לומד פואנטה מחיי כילד וכמבוגר. בסיום הקריאה מתקבלת התמונה המלאה המתארת סיטואציות מחיי, התייחסויות היסטוריות, דרמות ודילמות. הספר 'שקדים קלויים' הוא ספר שכייף להניח ליד המיטה, לקרוא בו סיפור או שניים ולהירדם עם חיוך". 
הספר 'שקדים קלויים' כולל פרק מיוחד עם הרבה הומור, המוקדש למונחים אשר ליוו את המחבר כילד שגדל בירושלים: 
"ללחוץ על הקומקום" - שמישהו ימלא את הקומקום החשמלי במים וירתיח אותם, הציפייה היא בעצם לקבל ליד כוס משקה חם. פירוש רש"י: "תכין לי בבקשה כוס תה/קפה ותביא לי אותה למקום שבו אני רובצת. אתה רשאי כמובן להכין אחת גם לעצמך".
"בא לך" - הצורה המנומסת של "לך תעשה את זה כבר בלי טענות ומענות בבקשה"... "בא לך ללכת למכולת ? כמובן שבא לי, איך לא ? מה, השתגעתי?"
"נודוגני / מגזז" - יוצר גזים במערכת העיכול, "זה אוכל נודוגני משהו משהו"... "משהו שאכלתי גיזז אותי חבל על הזמן".
לאורך העלילה המחבר בוחן מגוון סיטואציות שבהן התנסה, ומתאר תמונות מתוך חייו באופן סוחף ומרתק. בין הסיפורים:
מה גורם להייטקיסט, אחרי קריירה מצליחה בת 31 שנים, למרוד בעולם ההייטק ולפתוח בקריירה חדשה ושונה – כתיבה ועריכת לשון. כיצד השינוי הזה מוביל את המחבר לבחון מחדש את מהלך חייו ולזהות את נקודות המפנה והשבר, כיצד התמודד עם השינוי ומה הייתה ההשפעה על המשך חייו.
"ילד טוב ירושלים", בן דור המדינה שגדל והתחנך בירושלים של פעם וספג את ייחודה, את נופיה ואת רחובותיה, את הקונפליקט הדתי-חילוני בבית ומחוצה לו ואת "לב" הבוהמה הירושלמית של שנות השישים כפי שרחשה בבית הקפה המיתולוגי "ניצן", שהיה שייך להוריו.
נער סקרן הבוחן כל דבר בעיניו ובעיני רוחו, שואב ספרים ומדמיין עולמות, ממציא המצאות ומחבל תחבולות, שקט ומרָצה במעשיו אך סוער ומבעבע בפנימיותו, מורד בדת ובבתי הספר שבהם למד.
חייל קרבי שחווה את מלחמת ההתשה ומלחמת יום כיפור, יצא מהן "בשלום" אבל מראותיהן נשארו לעולמים חקוקים במעמקי נפשו, מורד במסלולים המותווים של הצבא ושל האקדמיה.
עובד מצטיין בהייטק שטיפס בשלבי הקריירה עד שנוכח כי בעצם מתקיים בו "אֱהב את המלאכה ושְׂנא את הרבנות", במקרה זה, את הניהול – ו"שבר את הכלים" בדרכו לקריירה שנייה.
אודות אלי שקדי, מחבר הספר:
בעל תואר בהנדסת מחשבים, בעברו הייטקיסט – מתכנן ומתכנת מערכות הפעלה ביחידת סמך של משרד האוצר, ולאחר מכן בחברת הייטק עולמית. עתה עורך לשון ותוכן ומתנדב למען הקהילה. הספר 'שקדים קלויים' הוא ספר הביכורים שלו.
ניתן לרכוש את הספר: שקדים קלויים
ישירות בהוצאת הספרים כרמל ירושלים  https://carmelph.co.il/
ברשתות הספרים סטימצקי, צומת ספרים ובחנויות המובחרות
217 עמ' / מחיר לצרכן 79 ₪

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה