יום שלישי, 23 ביולי 2019

שירים פשוטים מאת חיים אלקיים...

הספר "שירים פשוטים" שכתב חיים אלקיים ז"ל, מכיל אוסף שירים שנוגעים בכולנו, הספר הוא מזכרת וגם צוואה , כי בזכות השירים הללו השאיר חיים אלקיים משהו אחריו עם משמעות עמוקה, ובכך כל אדם יכול לקרוא וללמוד מהשירים על התמודדות עם קשיים, על מסע , ומאבקים פנימיים שנוגעים בכל אחד מאיתנו.


"החיים הם זירת איגרוף,
בפינה השמאלית עומדים החיים
מוכנים גדולים, גבוהים, חזקים.
בפינה הימנית עומד אתה, ואתם נפגשים במרכז הזירה.
והחיים תוקפים, ואתה חוטף חזק, ואתה נכנע.
ואז המכה הבאה תהיה נוקאאוט
אסור ליפול , אסור להיכנע לכאב, צריך לעמוד, צריך להתמודד,
צריך לדעת לסגת בצורה נכונה,
להחזיר בצורה נכונה, אבל לא להיכנע. לא ליפול.
כי החיים הם זירת איגרוף".

אירועים מהחיים, מקומות, עבודה, אנשים שנקרו בדרך, נקודות מבט – כל אלה הם רק מקצת הנושאים שבהם נוגעים "השירים הפשוטים" של חיים אלקיים ז"ל. בכתיבה ישירה, אותנטית, נוגעת וכואבת משקף אלקיים מסע של 26 שנים לתוך עצמו ומבטא מלחמות יומיומיות שעימן התמודד כדי להיות אדם טוב יותר.
חיים אלקיים, איש ענו ופשוט שנפטר בפתאומיות מדום לב והוא בן 51,עבד כל חייו בעבודות פיזיות קשות לאחר שנפלט מבית הספר בעקבות קשיים חברתיים ובעיות התנהגות. שיריו חושפים אדם עמוק ומיוחד שליבו רחב ושברגישותו, בחוכמתו ובמילותיו הייחודיות מסוגל לגעת בכל אדם המתמודד עם קושי, עם מורכבות ועם מאבקים פנימיים. “ השירים
הפשוטים", מתברר, אינם פשוטים כלל ועיקר אלא פורטים על נימי הלב והנפש ומצליחים להיות עצובים כל כך ובה בעת מדויקים ומנחמים. זה אינו עוד ספר שירה, כי אם אסופת שירים שהכנות, התמימות והאהבה שבהם עולות מכל אות ואות.

שירים פשוטים
מאת:חיים אלקיים
הוצאת צמרת
72 עמודים, 68 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה