יום ראשון, 3 במרץ 2024

זמן קריאה – לכבוש את ההימלאיה – לטייל עם מוגבלות, מאת ד"ר דרורה בהרל

הספר "לכבוש את ההימלאיה" לטייל עם מוגבלות מאת ד"ר דרורה ברהל, ממחיש עד כמה ניתן לאתגר את עצמנו גם למה שנראה בלתי אפשרי, הרבה פעמים אנחנו חולמים להגשים טיולים מיוחדים, אך מספרים לעצמנו סיפורים ובעצם נשארים רק עם החלום, כאשר קוראים את יומני המסע של ד"ר דרורה ברהל מהמסעות שלה מהימלאיה ההודית ונפאל, מבינים שהכל אפשרי, אישה מדהימה מעל גיל 70 ועם אחוזי נכות גבוהים, צלחה את המסע אז כל אחד יכול, באמת ספר עם השראה גדולה ומבורכת לכל אחד מאיתנו.

"…אני מעבירה את מבטי לעבר פסגות ההרים ועל המדרונות העמוסות שלג. אני מביטה בפליאה על הצוקים התלולים מסביבי המכוסים בלבן ושואפת לקרבי את היופי של מפלי הינומת הכלה שזרימתם הואצה על ידי השלג הנמס. אני נפעמת ומתרגשת כמו ילדה קטנה שרואה לראשונה כול כך הרבה שלג וקרח שמעולם לא ראיתי ולא יודעת מה לצלם קודם…".
במילים אלו, הלקוחות מהפרק על מסע סוף החורף לרכסי ההימלאיה ההודית הנמצא בצפון הודו, מתארת ד"ר דרורה בהרל את מפגשה עם השלג במעבר המוטורי הגבוה בעולם בגובה 5.6 ק"מ.

הספר מכיל שישה יומני מסע כתובים ומצולמים מהשנים 2019-2013. חמישה יומני מסע ממסעותיה של ד"ר דרורה בהרל בהימלאיה ההודית שבצפון הודו, ויומן מסע אחד מנפאל הנחשבת לגג העולם בקטע הדרום-מזרחי של רכס האנאפורנה. זהו ספר שהוא בעצם מסע לנופים שבטבע, לנופים אנושיים, לאנשים ולתרבויות שפגשה, כמו גם לצבעים ולתחושות שחוותה.

מעבר למילים המרתקות ולתמונות הצבעוניות והמדהימות, מתוארים בספר זה מאבקיה היומיומיים שדרשו ממנה תעצומות אדירות של גוף ונפש. זאת במיוחד בשל העובדה שהיא כבר חצתה את גיל 76 ויש לה 70 אחוזי נכות המוגדרת כמוגבלות בתנועה.

ד"ר דרורה בהרל נולדה בתל אביב בשנת 1944, מתגוררת בבית בכפר-חוף כנרת שליד קיבוץ גינוסר, אם לשני בנים וסבתא לחמישה נכדים. עבדה כ-30 שנה בתפקידים של מרצה, מנחה, מרכזת קורסים ומדריכה לעבודות סמינריוניות באוניברסיטה הפתוחה בנושאים הקשורים בהיסטוריה של העת העתיקה וכן בתפקיד מרצה־אורחת במגמת תקשורת באוניברסיטת תל אביב. ד"ר בהרל מציירת ומצלמת וגם מפסלת. בתחומים ציור וצילום היא אוטודידקטית. כל זה משתקף היטב בתצלומים המרהיבים שבהרל צילמה ומובאים בספר זה – נופי טבע, נופים אנושיים ופורטרטים.

הספר: לכבוש את ההימלאיה
שם הסופרת:
ד"ר דרורה בהרל
עריכה ספרותית ולשונית: יהורם גלילי
צילומים:
ד"ר דרורה בהרל
שפת מקור:
עברית
ז'אנר:
טיולים ומסעות
מספר עמודים:
382
הוצאה לאור:
עצמית
שנת הוצאה לאור של המקור:
2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה