יום חמישי, 7 באפריל 2022

עושים חג: המנות והקינוחים של השפים המובילים!

רגע לפני חג הפסח מביאים לכם את המתכונים של שני שפים וקונדיטורית שיהפכו את ארוחת ליל הסדר למיוחדת שתקצור מחמאות מכל הסועדים. ההמלצות והמתכונים לפניכם:

מנה ראשונה: פילה ברמונדי במשרה לימונים כבושים, שף גדי אולשנסקי-סומאק

את ארוחת החג פותחים במנת דגים מיוחדת שתחליף את הדג המבושל של ערב שבת, שף גדי אולשנסקי ממסעדת השף סומאק שבמתחם מלון הבוטיק וילה גליליי ממליץ: "פילה ברמונדי הינו דג ים בעל טעמים עזים, ממליץ לבחור נתח לבן ובהיר ככל שניתן ועבה- כך הטעמים יהיו עמוקים ומשובחים יותר"

המשרה: פורסים 5 לימונים עם קליפה דקה לפרוסות דקות ומנקים מגרעינים, טובלים מלח ופפריקה ועל כל שכבה מוסיפים עוד שליש כפית מלח. מכסים את הלימונים במיץ לימון, כצי כוס שמן זיית וסוגרים הייטב, בכל יום מערבבים בלי לפתוח את הצנצנת ולאחר 4 ימים המשרה מוכן. טוחנים את המשרה יחד עם כחצי כוס שמן זיית משובח ומשרים את פילה הברמונדי במשרה, לאחר מכן צורבים את הדג כ-4 דקות מכל צד. מומלץ להגיש לצד פקצ'וי מאודה וסומאק.

מנה עיקרית- כתר צלעות טלה, שף יוני טובול-באשערט

זה לא חג בלי מנת בשר מיוחדת, שף יוני טובול ממסעדת באשערט הכשרה בצפת ממליץ על  מנת כתר

צלעות טלה: "בשר טלה רך ועסיסי בקיצוב נכון יהפוך את ארוחת החג לטעימה

במיוחד, הסוד שמשדרג את המנה? יין אדום וסילאן תמרים". בקשו מהקצב שייקצב את העצמות של צלעות הטלה והשרו אותם למשך שעתיים בתערובת הכוללת: כוס יין אדום משובח,5  שיני שום כתושות, 3 כפות סילאן תמרים טבעי/ דבש, 2 כפות שמן זית, 1/4 כפית צ'ילי גרוס, 2 כפות סוכר חום, מעט טימין/ רוזמרין , מלח ופלפל. לאחר ההשריה צרבו את הנתח מכל הכיוונים במחבת, הניחו בתפנית פיירקס 5 תפוחי אדמה, 5 בצלי שאלוט וראש שום שלם. הוסיפו את הנתח יחד עם המשרה, כסו בנייר אפיה ומעליו נייר אלומיניום והכניסו לתנור שחומם מראש על 200 מעלות לשעה ורבע. להגשה: מומלץ לפרז שברי שקדים מולבנים.

לקינוח: פבלובות קרם וניל ופירות יער-רינת אלבז בעלת קונדיטוריית 'רינוש'

לארוחה מושלמת חייב קינוח ובארוחת החג -קינוח מיוחד. הקונדיטורית רינת אלבז, בעלת קונדיטוריית 'רינוש" בצפת ממליצה: "שילוב פבלובה, קרם ופירות היער יוצרים שילוב בין מתיקות לחמיצות. קינוח אביבי מרענן".

למרנג שוויצרי-  400 גרם חלבון ביצה , 800 גרם סוכר וקורט מלח. מבשלים על גבי בן מארי במשך כ6 דקות  עד שהסוכר נמס ומסירים מהאש. לאחר מנוחה של כ-10 דקות מקציפים את התערובת על המהירות הגבוהה ביותר למשך 9 דקות עד לקבלת מרנג יציב וחלק. מזלפים בצורה הרצויה ואופים על 80 מעלות טורבו במשך כ-5 שעות עד לייבוש מלא של המרנג. בזמן האפייה כדאי להשאיר חריץ קטן בתנור בעזרת כף עץ על מנת לאפשר לאדים לצאת החוצה ולעזור בייבוש המרנג.

נקציף 500 מיל' שמנת מתוקה, 2 כפות של פודינג וכפית של מחית וניר טהורה. את הקצפת נזלף יפה בתוך הפבלובה ומעל נוסיף פירות יער. בתיאבון!

קרדיט צילום: כתר צלעות טלה- באשערט| פילה ברמונדי- סומאק, וילה גליליי | פבלובות- רינוש קונדיטוריית בוטיק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה