יום שישי, 8 באפריל 2022

אות מהעתיד תערוכת טיפוגרפיה קבוצתית בגלריית קופסאות האור ביפו העתיקה אוצר: אברהם קורנפלד פתיחה חגיגית: 7.4.2022 | 20:00 | סמטת מזל דגים 1 נעילה: 11.6.22

החברה לפיתוח יפו העתיקה, בשיתוף קבוצת מעצבי הפונטים אאא, גאה להציג את התערוכה "אות מהעתיד" – תערוכת כרזות טיפוגרפיות שתוצג במהלך חודשי האביב של 2022 בגלריית קופסאות האור, לאורך סמטאות יפו העתיקה. בתערוכה יוצגו עבודות של 58 מהמעצבים והמעצבות המובילים והבולטים בארץ, המעניקות פרשנות עתידנית לאותיות השפה העברית.

השבוע השתתפתי באירוע מקדים לתערוכה המקסימה והמיוחדת "אות מהעתיד", מומלץ להגיע לראות את התערוכה הזו ולהנות גם מרגעים קסומים בסמטאות יפו העתיקה, יש ניחוח מיוחד ביפו כאשר מטיילים בין הסמטאות הציוריות,

ונהנים באופן כללי מכל מה שיש ליפו להציע, אני ראיתי את התערוכה בשעות הערב המאוחרות והיה ממש קסום לראות את העבודות של 60 המעצבים והפרשנות הייחודית שלהם לאות שהם בחרו, מאוד אהבתי, מומלץ לפני כן עוד בשעות האור להנות מדרינק וארוחה קלילה,

לנשום אויר ופשוט להנות מהרגע עם המשפחה, בן זוג וכל מי שאוהבים, לאחר שטעמתי מבחר מנות יווניות ממש טעימות במסעדת קלמטה בכיכר קדומים 10 ביפו, בהחלט נהנתי מהאוירה הנהדרת,

והאוכל היווני הטעים לחם כפרי משגע עם זיתים,סקורדיליה,עלי גפן על צזיקי,גבינת מנורי על הפלנצה,ספאנקופיטה ועוד מגון רחב, יש גם מוזיקה יוונית בחלק מימות השבוע, כך שהביקור בהחלט שווה….

 

הכתב העברי עשה דרך ארוכה במרוצת השנים – החל מכתב היתדות הקדום ועד לצורה המוכרת לנו היום. כפי שהשפה העברית הפגינה דינמיות ויכולת להתחדש, נראה שגם האותיות המרכיבות את השפה שואפות לשנות צורה ולהתפתח עם הזמן. האם אותם סימנים ששימשו את סופרי התנ"ך, את רחל המשוררת ואת מנסחי מגילת העצמאות  ימשיכו איתנו אל תוך העתיד הדיגיטלי?

קרדיט:איתמר מקובר

בתערוכה "אות מהעתיד" נתבקשו מיטב המעצבות והמעצבים בארץ לנסות לדמיין את העתיד של אות אחת או יותר, בתרחיש סביר או בדיוני לחלוטין, ותוך שימוש בטכניקה לבחירתם. 58 העבודות המוצגות בתערוכה מבקשות כל אחת בדרכה לכוון זרקור פרשני לעבר העתיד הרחוק או הקרוב שלנו. העיסוק בצורניות של השפה בעתיד הציף שאלות רחבות אצל היוצרים ביחס לעולם שמצפה לכולנו. לאחר שנתיים של מגיפת הקורונה, רבים מהיוצרים עסקו באפשרות של אופטימיות אל מול עתיד אפוקליפטי. אחרים עסקו בביקורת על העולם הטכנולוגי והחומרי לצד אמונה יוקדת בניצחון הרוח, או שהתמקדו בצורניות של השפה הטכנולוגית אשר הופכת יותר ויותר מבוססת סימנים מוסכמים וצורניים (אימוג‘יז). העבודות נוגעות במגוון נושאים אישיים וקולקטיביים בשלל דרכי הבעה וקולות ייחודיים, ומנכיחות את השזירה הבלתי נמנעת של עתידנו עם עברנו.

התערוכה מאגדת מגוון רחב של מעצבים גרפים, טיפוגרפים, מאיירים, אמנים, מקעקעים, וכן "מעצבים מהעתיד" – סטודנטים לעיצוב במהלך לימודיהם. בין המשתתפים: ירום ורדימון, להב הלוי, יוסי למל, בן נתן, לירון לביא טורקניץ׳, אשגר זמנה, גיא טמם, דני מירב (הטייס), מיכאל גורדון, קרן וגולן גפני, נורית קוניאק, אמנון אילוז ועוד.

אוצר התערוכה, אברהם קורנפלד, הינו טיפוגרף, מעצב גרפי ויזם, מייסד קבוצת מעצבי הפונטים אאא ומרצה לעיצוב פונט בשנקר. בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר והחוג לצילום במכללת הדסה בירושלים. קורנפלד נולד וגדל ברובע היהודי בירושלים למשפחה חרדית, כאשר דרך אביו, סופר סת״ם, התוודע לעולם האותיות. בנוסף להקמת אאא, הקים קורנפלד בשנת 2009 עם טליה זליגמן את מגזין אנטייטלד, המפרסם רשומות ועבודות של יוצרים בתחומי העיצוב והאמנות.

קבוצת אאא, שהוקמה ב-2011, הפכה בשנים האחרונות מסטודיו שמטרתו פיתוח תחום הטיפוגרפיה בארץ והנגשתו למעצבים, לפלטפורמה ותו־איכות בעיסוק הטיפוגרפי ובלשון העברית. זאת בזכות הפקת תערוכות טיפוגרפיה, עיצוב גרפי, איור, עיצוב תעשייתי ואמנות רב־תחומית, פיתוח מעצבים צעירים באמצעות פרס אאא למצוינות ומלגת אאא לנשים בעיצוב גרפי, ואינספור שיתופי פעולה עם מגוון רחב של מעצבים.

החברה לפיתוח יפו העתיקה שמה לה למטרה ליצור מרחב תרבותי מעורר השראה, המשלב אמנות ייחודית. גלריית קופסאות האור ביפו העתיקה הינה גלריה במרחב הציבורי, המתפרשת על פני 60 קופסאות אור לאורך סמטאות מזל דגים ומזל אריה ביפו העתיקה, ומייצרת נקודת מפגש טבעית ונגישה עם אמנות. הגלריה פועלת לקדם ולחשוף עשייה אמנותית חדשה וצעירה של אמנים ויוצרים בתחילת דרכם, לצד וותיקים ומוכרים, ושמחה לארח את מיטב הכישרונות היצירתיים בקהילת האמנות והעיצוב בישראל.

אות מהעתיד | 7.4-11.6.2022
סמטאות מזל דגים ומזל אריה, יפו העתיקה, הכניסה חופשית 24/7

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה