יום חמישי, 20 ביוני 2019

סיור מרתק בגליל המערבי...

השתתפתי בסיור מרתק שארגנה עמותת התיירות בגליל המערבי בשיתוף עם מזרד התיירות, וגיליתי אזור קסום עם נופים משגעים, הרבה ירוק,ומקומות מיוחדים שכיף לי להמליץ עליהם במיוחד  עכשיו שחופשת הקיץ מתקרבת וזהו זמן נהדר להגיע עם כל המשפחה ולהנות מטיול מרתק באזור כל כך מיוחד, ופשוט להנות מרגעים שיצרבו למשפחה לתמיד כזכרונות מתוקים, אני באופן אישי אוהבת מאוד לטייל בארץ ולהכיר מקומות חדשים.

את הסיור התחלנו בנקודה מאוד מעניינת שעוזרת למטיילים ותיירים להכיר את האזור ולראות איזה אטרקציות אזור הגליל המערבי מציע, מרכז מידע לתיירות בעכו העתיקה, המרכז נמצא בכניסה לשוק המפורסם, בבניין בן למעלה מ-100 שנה, מקימה JNF מרכז מידע תיירותי חדש, המספק למבקרים בו מידע על כל אפשרויות הטיול, הבילוי, הלינה וכו' בגליל המערבי. המרכז ממוקם בכניסה לשוק, ברח' סאלאח א-דין.
מצרפת קישור לאתר: מרכז מידע לתיירות הגליל המערבי
אסור לכם לפספס את  אולמות האבירים + החמאם הטורקי  בעכו העתיקה, וביקור במצודה הצלבנית, מצודת הרובע ההוספיטלרי (אולמות האבירים) אחת המצודות הגדולות שנתגלו בעולם, ביקור ברחוב האומנים באולמות האבירים, יצירות של אומנות עתיקה והתנסות במשחקים של ימי הביניים,


ביקור בחמאם התורכי המחודש – חוויית סיפורו של הבלן האחרון, חוויה במולטי מדיה הממחישה את עבודת החמאם מבעד לעיניו של הבלן ומתארת את ההיסטוריה העות'מאנית של העיר עכו, החוויה הצלבנית פשוט מרתקת עולם שלם של החיים של הצלבנים שניבטים מכל פינה, בהחלט הסטוריה מעניינת ותגליות שהתגלו מתחת לקרקע בעכו העתיקה, אפשר לבלות שם יום שלם.

החוויה הצלבנית - עכו העתיקה
המשכנו לקיבוץ געתון לכפר המחול וצפינו בהופעת חזרה של רקדני המחול שבהחלט מעלים את הקצב בכפר המחול, הופעה שגרמה לי להרבה הנאה, כדאי להגיע כדי להנות מסדנת מחול עם הרקדנים הנהדרים וזוהי פעילות חוויתית המתאימה לכל קהל בכל גיל, גם ללא ניסיון קודם בריקוד.

ביקור בכפר המחול מאפשר הצצה מרתקת אל עולמם של רקדני הלהקה, מלמד על סודותיה של המצוינות, על עבודה מתוך שיתוף, התמדה ודבקות במטרה והגשמת חלומות, ואחרי שתעברו את החוויה הזו בהחלט תגלו שזהו יום מפתיע ומרגש.


להקת המחול הקיבוצית
בהמשך, הגענו לנהריה  לסיור במלון סילייף נהריה, מלון בוטיק יוקרתי חדש, ממוקם באופן ייחודי וקסום על קו המים, בחוף ים בתולי מהאחרונים בישראל, רצועת חוף נהרייה אכזיב,נוף מכל פינה של המלון לחוף מהמם אחד מהיפים בארץ, כיף לשבת בשפת הבריכה ופשוט להנות משקט, ונוף של ים.


המלון תוכנן בקפידה וללא פשרות במטרה להעניק חווית חופשת בוטיק איכותית, שקטה ומפנקת. אורחי המלון נהנים מ 62 סוויטות מרווחות מושקעות ומעוצבות בכל פרט מהריהוט ועד מסכי LED חדישים. כמו כן תגלו במלון ספא חדש יוקרתי ומפנק לשעות של רגיעה והתנתקות, ב Sea Life אווירת החופש והים עוטפת את האורחים.

וטעמנו גם את מטעמי שף מלון סילייף,


מלון סי לייף
לסיום הסיור המעניין הגענו לכפר האקולוגי כליל, הישוב כליל טובל בהרבה ירוק, והחיים נראים מאוד שלווים ורגועים בהבדל מהמולת המרכז, שם נושמים אויר ונהנים מרגעים של שקט ושלווה,

הייחודיות של הכפר האקולוגי כליל שמנצלים את אנרגיית השמש כדי לעשות חשמל, ומגדלים את הירקות וצמחי התבלין בגינה, בין הבתים בכליל פזורים אוהלים שונים, בוסתני פרי נטועים וכרמי זיתים מטופחים. הישוב הוקם ב1978 כישוב חקלאי ואם תגיעו לכאן בנובמבר תמצאו את כל התושבים עסוקים במסיק הזיתים בחלקות המשפחתיות. בכליל מגוון מיוחד של עוסקים בתחומי רפואה אלטרנטיבית, מורים ליוגה ולאומנויות לחימה, אמנים יוצרים באמנות פלסטית, סופרים ומשוררים שהגליל מהווה השראה לכתיבתם.
כפר אקולוגי כליל
הכרנו את תמרה שחיה ונושמת את כליל והיא עוסקת ברוקחות טבעית 20 שנה, היא מתמחה ברוקחות טבעית ובהכנת מרקחות קלאסיות עתיקות יומין, הן איורוודיות והן מערביות ושילוב ביניהן,

וכך הקימה את תמרהינדי,אהבתה לצמחים החלה בילדותה וב-1993 החלה ללמוד על צמחי מרפא בארץ. משם החלה דרכה אל עולם המרקחות,

לימים הגיעה אל הודו ושם נחשפה אל תורת הריפוי האיורוודית, בתום ארבע שנות לימוד של רזי האיורוודה החלה תמרה לטפל ולרקוח.
תמרהינדי
בקרנו גם בסטודיו ג'רה שהוקם לפני כעשרים שנה ע"י זוג האמנים אלון גיל ובתיה מרגלית, בוגרי האקדמיה לאמנות בצלאל. הסטודיו ממוקם בכפר האקולוגי כליל, בגליל המערבי והינו בית יוצר לחרס, זכוכית ומתכת, הסביבה ואורח החיים מהווים מקור השראה לתהליך היצירה, התרשמתי מאוד מאוסף עבודות הקרמיקה ומאומנות הזכוכית, מקסים מאוד.


אלון – אמן קרמיקה, יוצר כלים שימושים ואומנותיים, הוא מעצב ומבצע פרויקטים באבן וחרס. בתיה – אמנית זכוכית, בוגרת המחלקה לצורפות בבצלאל, בתיה יוצרת בשיטת הפיוזינג עבודות זכוכית בשילוב נחושת, זהב, אדמות ומינרלים. הסטודיו מציע לאורחיו מפגש ושיחה על אמנות, יצירה, החיים בכליל ומה שביניהם.


סטודיו ג'רה  
תגיעו לבקר בגליל המערבי ופשוט תהנו מזמן איכות ושלווה, תודות לאריה צדוק ממשרד התיירות ולענת גליק מנהלת השיווק של עמותת התיירות גליל מערבי, על ארגון סיור למופת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה