יום שישי, 28 ביוני 2019

זמן קריאה - "עו"ד ועו"ד" מאת יעל שרר...

קיבלתי לסקירת קריאה את רומן הביכורים "עו"ד ועו"ד"שכתבה יעל שרר,עידן ההטרדות המיניות עדיין לא עבר מהעולם אך לפחות יש הרבה מודעות סביב הנושא הכל כך כאוב הזה, והרבה נשים למרות הכאב והפחד יוצאות באומץ וחושפות את מה שעברו שזה כבר מאוד משמח, אבל גם לעיתים מתסכל בגלל הדרך הארוכה והקשה שהן צריכות לעבור, וההרגשה שלהן שלמרות שנפגעו עדיין הן נמצאות בקו אש נוסף.

בספר "עו"ד ועו"ד",נטלי שמש גיבורת הסיפור גרה במיטה קומתיים בדירת חדר,עובדת סביב השעון , ובאויר יש גם את העבר והזכרונות שאינם מרפים ממנה ובנוסף תאונת דרכים שעברה.
אבל למרות הקושי נטלי מחליטה לפנות לעורך הדין תומר בר-ציון, שרק עכשיו סיים את הסטאז' עורך דין מתחיל שחייב להוכיח את עצמו, היא מגיעה בגלל הפיצויים שמגיעים לה מהתאונה, אך ברגע של גילוי לב היא מספרת לו על אונס שניסה לבצע בה במהלך שירותה הצבאי המועמד לסגנות הרמטכ"ל, אלוף פיקוד הדרום חזי בללי, תומר מעניק לה פתח לתקוות חדשות שהצדק יצא לאור וחזי בללי ישלם על מה שעשה, לא רק שנטלי תפוצה בסכום כסף רב, אלא שתסכל את מינויו הצפוי של בללי ותפגע בקריירה המזהירה שלו.
מכל הסיבות הלא נכונות מגייס תומר לעזרתו את השותפה הבכירה במשרד ובתו של הבוס, שירה יקותיאלי עצמון, גרושה זועפת הרואה בתיק עוד פסגה מקצועית לכבוש והזדמנות פז לצבור כוח, פרסום והזדמנות לצאת מתחת לצל שמטיל אביה, עורך הדין האגדי דן יקותיאלי.
בבת אחת מוטלת נטלי לקלחת של מניפולציות, השמצות וכוחות הגדולים מעבר למידותיה, שמטלטלים אותה ואת הסובבים אותה, קשרים מתהדקים ונפרמים, נאמנויות נבחנות ומתפוררות, אבל בקרב המשפטי מנצחים רק עורכי הדין,מעניין לקרוא על אינטרגות ומאבקי כח בין העורכי דין, עולם שלם של כח ושררה, של תככים, ושקרים, ולהבין מה עוברת מתלוננת מול אנשים חזקים, וכמה קשה המסע הזה, אין ספק שאת הרומן הזה חייבים לקרוא, כדי להבין את הדרך שעוברות נשים שמתלוננות על הטרדה מינית, אמנם זהו רומן אך עם הרבה תובנות.
עו"ד ועו"ד הוא רומן הביכורים של יעל שרר.
יעל שרר היא במאית דוקומנטרית, עיתונאית ופעילה חברתית בולטת. היא ביימה את הסרט הדוקומנטרי פורץ הדרך "כביסה מלוכלכת", והובילה בישראל את השיח על פגיעה מינית בפנים גלויות, זוכת הפרס "נשים משנות עולם".
הספר:עו"ד ועו"ד
מאת: יעל שרר
עורכת: ורד זינגר
306  עמודים, 95 ש"ח
הוצאת מטר
                                

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה