יום שלישי, 11 ביוני 2019

זמן קריאה- "פולי א-דו" שגעון בשניים מאת רז אופיר הוצאת צמרת....

קיבלתי לסקירת קריאה את הספר "פולי א-דו" מאת רז אופיר, הפירוש של פולי א-דו שגם אני לא ידעתי מה זה אומר, אז בדקתי  שזוהי תופעה נדירה, שבה אדם מדביק את רעהו בשיגעון שאחז בו, בהחלט כל מה שקשור בנפש מאוד מעניין ומרתק , וכך גם הספר מעניין ומרתק, שמספר על שני לוחמים חברי נפש שהשתגעו יחדיו, על רקע הקשר המיוחד שנרקם ביניהם.


הספר שנקרא פולי א דו – Folie a deox – בעברית - שגעון בשניים, מתאר את מערכת היחסים המורכבת בין שני חברי נפש שעברם המשותף במלחמה, ומאורעות שונים בחייהם בתקופה שאחריה, לקחו אותם אל מסע הרסני, הסיפור עוסק בחוויות האישיות של הגיבורים בהיבט הנפשי שלהם, מעניין לקרוא על התגובות שלהם ועל ההתייחסות שלהם לחיים, מנקודת המבט שלהם נקודה שונה והרסנית .
הזמן הוא שנות השלושים של המאה העשרים ואחת, המקום – ארצות הברית, על רקע חוסר יציבות כלכלית, התעצמותו של הטרור העולמי חסר גבולות, נפילתם וחיסולם של עסקים קטנים מול התעצמותם של התאגידים העולמיים, פנו קהילות קטנות נגד הממשל המרכזי.
עד מהרה נסחפו אל המרי מחוזות שלמים, ולראשונה זה מאה ושבעים שנה, הארץ נתונה במלחמת אזרחים. בחלקי המדינה הלויאליים לשלטון הונהג גיוס חובה במטרה לדכא את המרי ולסיים את המלחמה. לאחר תום הקרבות שבים המגויסים איש איש לביתו כדי לשקם את חייהם ולבנותם מחדש.
זהו סיפורם של שניים מאותם הלוחמים, שהקשר שנרקם ביניהם בשנות המלחמה והמאורעות שהתרחשו בחייהם אחריה, הביאו אותם אל גבולות השפיות ואל מחוזותיה האפלים ביותר של הנפש.
הספר: "פולי א-דן" שגעון בשניים,  מאת:רז אופיר
הוצאת צמרת
189 עמודים, 68 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה