יום שני, 18 בדצמבר 2017

התאטרון העברי מציג הצגה מרגשת במיוחד "אהבה וכאב" בהשראת ספרה של צרויה שלו "כאב"....

אתמול הוזמנתי להצגה מיוחדת ומרגשת שהשאירה לי הרבה תובנות "אהבה וכאב", ההצגה בהשראת ספרה של צרויה שלו "כאב", ומעבר לכך שדמעתי, חייכתי, והתמסרתי לעלילה, נשארו בי תובנות ולמידה גם לחיים, מי מאיתנו לא חווה כאב מאהבה, או שחלם על אהבה שיכלה להתממש אך משהו קרה בדרך.

המחזה מספר על איריס (פנינה ברט), מנהלת בית ספר מצליחה שקמה בוקר אחד וחווה כאב שלא מרפה ממנה,אחרי שמיקי (נבו קמחי) בן זוגה, לוחץ עליה לגשת למרפאת כאב, היא מגלה להפתעתה שמנהל המרפאה הוא לא אחר מאשר איתן (גדי צדקה), אהוב נעוריה שנטש אותה בצעירותה והותיר בליבה כאב עמוק, המפגש בין איריס ואהבת נעוריה, מסעיר את יחסיה עם בעלה, משפחתה וכל סביבתה, סיפור האהבה המורכב והשילוב בין המשחק המדויק והטקסט המרגש יצרו דרמה מטלטלת ומסעירה שלא משאירה את הקהל אדיש.
האם איריס תלך בעקבות אהבתה הישנה?מה יקרה למשפחתה בדרך? איך המערכת יחסים עם בעלה? , "אהבה וכאב" כבר לפי השם ניתן להבין מה קורה שאהבה וכאבים חיצוניים בגוף ובלב מתערבבים, ההצגה העבירה לי מסר לגבי התמודדות עם אירועים שקרו בעבר, ואיך זכרון צורב יכול לשבש חיים שלמים, לעיתים אנו תקועים בעבר וקשה לנו לשחרר אותו וזהו תהליך שאינו פשוט,אך ברגע שאנו מבינים את זה ומפנימים כאן מתחיל השינוי המבורך.
יופי של הצגה, נהניתי מכל רגע, ממליצה מאוד לראות אותה, בזכות הסיפור והשחקנים המופלאים והמרגשים.
שחקנים:
פנינה ברט, נבו קמחי, מירי אלוני, גדי צדקה, נטע בר רפאל, יורם יוספסברג, דורון גוברמן.
המחזה עובד ונכתב בהשראת ספרה של צרויה שלו, "כאב" שאף זיכה אותה השבוע בפרס ויצו האיטלקי לכתיבה בנושאים יהודיים. בנוסף, מכרה שלו את הזכויות לעיבוד הקולנועי של 'כאב' לחברת הפקה צרפתית מוכרת.
בישראל עולה המחזה לראשונה ומעמיד קאסט שחקנים מכובד שכולל את השחקנית הראשית פנינה ברט (כוכבת ההצגות 'שוקו וניל', 'קברט ז'בוטינסקי'), נבו קמחי (כוכב סדרות הטלוויזיה המצליחות 'עספור', 'חטופים', 'אליפים'), גדי צדקה ('יהודי טוב' והמחזאי-במאי של השלאגר 'שוקו וניל'), יורם יוספסברג, דורון גוברמן, נטע בר רפאל,  והפתעה מיוחדת, כשלראשונה הזמרת המוכרת מירי אלוני עולה על הבמה כשחקנית מן המניין בתפקיד מאתגר ובלתי נשכח בתיאטרון העברי.
"המחזה הזה, בדומה לשאר הצגות התיאטרון העברי, מהווה את תמצית ההוויה הישראלית של ימינו" מספר גדי צדקה, במאי ההצגה שיחד עם אשתו פנינה ברט ייסדו את התיאטרון העברי בשנת 2010. "המטרה הייתה להוביל ולקחת חלק בטיפוח התרבות העברית" אומרים שניהם בדיוק כמעט מושלם. כבר מתחילת דרכו קבע התיאטרון העברי תג איכות בבחירת החומרים ואופן הגשתם. "חשוב לנו לעסוק בנושאים הבוערים ביותר לכל אדם שחי במדינה שלנו ובעולם בכלל, כדי שלא משנה באיזה גיל אתה, אם אתה גבר או את אישה, מה השקפותייך הפוליטיות ומאיזה מוצא את – אנשים תמיד יוכלו להזדהות ולהתחבר לסיפור על הבמה" אומרים שניהם.
בהצגות התיאטרון העברי ניתן לצפות בכל רחבי הארץ, מקריית שמונה שבצפון ועד אילת. "הצגות התיאטרון העברי מופיעות בהצלחה רבה לאורך שנים בהיכלי התרבות והתיאטרון וגורפות שבחים רבים" מציינת שבי בלאושטיין, מנכ"לית התיאטרון ומוסיפה: "אנחנו תיאטרון ישראלי ששייך לכל חלק וחלק במדינת ישראל ונדאג להביא תיאטרון איכותי לכל מקום".
'אהבה וכאב' נרכשה כבר לעשרות היכלי תרבות בכל רחבי הארץ ואת תאריכי ההצגות ניתן למצוא באתר האינטרנט הרשמי של התיאטרון: http://www.teatron.org.il ולרכוש כרטיסים וכמובן בטלפון *5184.
קרדיט תמונות:התאטרון העברי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה