יום שלישי, 8 באוגוסט 2017

נשארים מעודכנים מעקב אחר הבלוג הוספת הבלוג ל"תפוז אישי" בעמוד הראשי של תפוז מנוי במסרים קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת המסרים בתפוז מנוי במייל קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל מייל *שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים. פרסומת קוביית קישורים אתר נומרולוגיה קוביית קישורים יצירת קשר galitn1@bezeqint.net פרסומת תגובות אחרונות לימור ינון-משה הגיב ל- קרם לחות לפנים מחלב הנאקה.... היה לי את שניהם הגיב ל- אצבעוני עיתונים לילדים בגובה העיניים.... galitn24 הגיב ל- לרגל חג ט"ו בשבט - הנטורופתית ד"ר דורית... ברבור121 הגיב ל- לרגל חג ט"ו בשבט - הנטורופתית ד"ר דורית... רוזי וקיידי הגיב ל- חדש מסלטי צבר, חומוס עם בצל מטוגן וחומו... galitn24 הגיב ל- חדש מסלטי צבר, חומוס עם בצל מטוגן וחומו... השף המוערך אביב משה מצטרף לנבחרת השפים של "שרונה מרקט" ומשיק את אילדיז – דוכן אוכל רחוב טורקי

אתמול הגעתי לשרונה מרקט בתאריך מיוחד ט"ו באב לחגוג את חג האהבה במקום מאוד מיוחד "אילדיז", דוכן אוכל תורכי שפתח אחד משהשפים שאני ממש אוהבת אביב משה, ואין ספק שכשרון ואהבה לאוכל מתמזגים נוצר משהו ייחודי ביותר.
"אני מאוד מתרגש להשיק את 'אילדיז' כיוון שיש לי חיבור חזק לאוכל רחוב, ובמיוחד למנות שמגיעות בתוך בצק. בחרתי להקים דוכן של אוכל טורקי בפרשנות שלי, המתבססת על המטבח שגדלתי עליו כילד (אני חצי טורקי וחצי כורדי). התפריט מציע מגוון רחב של סוגי קבבים ותוספות נלוות בתוך לאפה מיוחדת. על העיצוב של 'אילדיז', השם והמיתוג - אחראית מאיה, אשתי ואהובתי", לדברי השף אביב משה.
קרדיט צילום:אדם שרז
עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בתחום המסעדנות העילית בישראל ולאחר שהגיש עשרות תכניות טלוויזיה, השף המוערך אביב משה מצטרף לנבחרת חמשת השפים של "שרונה מרקט" ומביא בשורה חדשה בתחום ה"סטריט פוד" – דוכן של אוכל טורקי בפרשנות מודרנית של השף, בשם yildiz (אילדיז).
פירוש השם "אילדיז" הוא "כוכב" בטורקית (אשר מתנוסס גם על לוגו הדוכן),
ומשמעותו היא הנדבך הנוסף של השף למטבח הבלקני, אשר ידוע במאכליו העשירים שמבוססים בעיקר על בשר ובצקים שונים למיניהם. לצד מגוון מאכלים טורקיים אותנטיים ומוכרים, כמו לחמאג'ון וקבב, השף אביב משה מציע ב"אילדיז" מנות חדשניות עם טוויסט של המטבח הישראלי בשלוש קטגוריות: מגולגלים בלאפה, "סכין ומזלג" וסלטים.
נהניתי מאוד באילדיז האירוח היה מקסים,בקלוואות, זיתים,חלוה, אלכוהול,
האוכל מושלם והפשטות שבו והנראות של המנות על הצלחת עושה את ההבדל, כל מנה מדוייקת בטעם,מיוחדת אהבתי מאוד את הלחמאג'ון שהגיע חם, את הקבב המיוחד עם התיבול הנכון וההגשה המיוחדת על לאפה טרייה וחמה עם מגוון תוספות,
את הבורקס עם הקבב בתוכו פשוט מושלם ביותר הטעם עוד נשאר לי מאתמול והחוויה מדהימה  ואיך אפשר בלי הגלידה מלבי מדהימה,
אין ספק שאני אגיע לאילדיז שוב ושוב וארגיש ממש כמו בשווקים בחו"ל אבל עם המקצועיות של השף אביב משה עם אוכל טורקי מדהים.
בין המנות הבולטות ב"אילדיז":
"ביש בש" אבוקדו- אבוקדו, שומר, בצל סגול, כוסברה, פטרוזיליה, פלפל אדום קלוי (16 ש"ח)
שעועית בובס- שעועית בובס, סלרי בצל סגול, בצל ירוק, פטרוזיליה וכמון (16 ש"ח)
בורקס קבב- בורקס תפו"א, בולונז טורקי, מלפפון חמוץ, טחינה לבנה (39 ש"ח)
חומוס ג'ון- חומוס, גרגירים לוהטים, ויניגרט פלפלים, קבב מפורק, מלפפון כבוש, ביצת עין (42 ש"ח)

Ciger Tavok- כבד עוף צלוי, בצל צרוב, טחינה לבנה, כרוב חמוציות ואגוזי מלך, ירוקים בצל סומק ולימון (44/51 ש"ח, בהתאם לגודל)
שיש טאבוק- נתחים של פרגית, תבלין שווארמה, טחינה לבנה, עגבניות מדורה, ירוקים וסמוק עם בצל ולימון (46/52 ש"ח, בהתאם לגודל)
יומורטה קבב- קבב אנטריקוט ופיסטוקים, ביצת עין, טחינה לבנה, עגבניות מדורה, בצל צרוב וירוקים בסומק ובצל (47/53 ש"ח, בהתאם לגודל)
מלבי קפוא- קרם מלבי, שבבי קוקוס, פיסטוקים, פקאן סיני וסירופ (13/19 ש"ח, בהתאם לגודל)
ממליצה לכם להגיע לבקר מקום מושלם.
אילדיז ב"שרונה מרקט"
קלמן מגן 3 תל-אביב
03-6524447
אודות שרונה מרקט
שרונה מרקט הוקם במטרה לשמש הלב הפועם של הקולינריה הישראלית. בשטח שמתפרס על כ- 8,700 מ"ר ועם כ-90 חנויות, דוכנים ומסעדות בכל הקטגוריות, שרונה מרקט הינו השוק הקולינרי המקורה הגדול והייחודי בישראל. הפרויקט הוקם על ידי חברת גינדי החזקות על פארק גני שרונה שבמרכז תל אביב.
שרונה מרקט שואב את השראתו מהשווקים המובילים בעולם כשוק בורו (Borough Market) בלונדון, שוק צ'לסי בניו יורק (Chelsea Market), לה בוקריה של ברצלונה (La Boqueria) ורשת השווקים של איטאלי ברחבי הגלובוס(Eataly).
בתוך החנויות, מאחורי הדלפקים ובמטבחי המסעדות של המרקט ניתן למצוא אנשי אוכל, מוצרים ומנות שכבר הפכו מזמן למיתולוגיות מקומיות: הראמן של השף ישראל אהרוני, המנות הייחודיות והאהובות של השף שגב משה, ההמבורגר של המיט-בר, המוצרים האיכותיים מבית פושון פריז, הגבינות של באשר פרומז'רי מירושלים והחלבה של ממלכת החלבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה