יום רביעי, 30 באוגוסט 2017

זמן קריאה - מלאכיות בלבן ללא גבולות מאת קציעה אלדר....

איך שהתחלתי לקרוא את הספר "מלאכיות בלבן ללא גבולות" מאת קציעה אלדר , לא הפסקתי לקרוא עד שסיימתי אותו, קראתי ללא הפסקה ונכנסתי לעולמן של המלאכיות בלבן שלוש חברות אסתר,ראנין,וקארין, שסיימו בית ספר לסיעוד, הפכו לאחיות כל אחת בתחומה, אסתר אחות בפנימית ב', קארין אחות בחדר מיון, וראנין מיילדת.

שלוש חברות שנפגשות באקראי לאחר שהיו מאוד מחוברות אחת לשנייה בבית ספר לסיעוד, כל אחת מהן עוברת מסע שונה בחייה, ומתמודדת עם קשיים וקונפליקטים והספר מעורר תחושות ומחשבות ולוקח את הקורא להרפתקאה של קריאה מאוד מעניינת ומיוחדת.
בחווית הקריאה הבנתי מה המשמעות של עבודת האחיות הן לא סתן נקראות מלאכיות בלבן,להיות אחות צעירה במחלקה ותיקה, זה מצד אחד מרענן, ומצד שני, מתיש ומייגע,התעודות לא מביאות את הניסיון בחיים ועם זה אי אפשר להתווכח. אבל מצד שני, החומר הטרי בראש, והראש הרענן מביא איתו זווית אחרת. שמונה שעות ביום שמתחלפות בשמונה שעות בלילה, ומי שמתחלף, וגם לא תמיד, אלו רק המטופלים.
כל אחת מגיבורות הספר מתמודדת עם האופי המיוחד שלה ועם הרצונות והתשוקות ,תשוקה למין, לסמים,לחיים סוערים של קארין, מול תחושת הביתיות וההשלמה עם חוסר תשוקה בנישואים של אסתר, עם נישואים שאינם פשוטים, וראנין שמגיעה מבית מסורתי עם חוקים נוקשים ומגבלות, איזה בחירות הן תבחרנה? , מתי הזמן המתאים לעשות שינוי? תוך כדי קריאה מתבהרת התמונה וסוחפת את הקורא לרגעים של להט, תשוקה, והבנה שכדאי להנות מן החיים ולצאת מהשגרה.
קציעה אלדר, נשואה ואם לתאומים, מאמנת ומנחה פרטים וקבוצות בנושא זוגיות ותקשורת מינית בריאה, מתורגמנית לשפת סימנים ועובדת עם הקהילה במיוחד בנושא המיניות. היא בעלת תואר שני בסיעוד, שימשה כאחות חדר מיון נשים בבית החולים במרכז הארץ במשך 20 שנה וכיום משמשת כאחראית מרפאה ברחובות.
הספר "מלאכיות בלבן ללא גבולות" הינו ספר המשך של "מלאכיות בלבן",הספר השני מביא משהו אחר הרבה יותר עוצמתי ובוגר, מבחינת החוויות המיניות והשינוי שהדמויות עוברות, בחירת המילים הייתה חלק מהשיקול, לתת לקוראים שקשה להם לקרוא מילים נועזות, להתחבר לאירוטיקה ולפורנוגרפיה שיש בספר במילים עדינות יותר, אבל עדיין לגרום לדימיון שלהם להיפתח ולהעז." מוסיפה קציעה.
פרטים נוספים בדף הבית של קציעה : http://ktziah.co.il/DEFAULT.asp

ניתן להשיג את "מלאכיות בלבן-ללא גבולות" בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה בכתובת http://www.ofir.org.il, מחיר מומלץ לצרכן 69  ₪, 264 עמודים, ( הספר מיועד לקריאה מעל גיל 18 )

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה