יום שני, 11 בינואר 2021

זמן קריאה לילדים - הַצֵּל הֶחָזָק שֶׁלִּי מאת דנה אברשי

"הצל החזק שלי" מאת דנה אברשי, הוא ספר ילדים חדש בנושא הנוגע בכל ההורים.

רוב ההורים רוצים את הטוב ביותר עבור ילדיהם,ולעיתים מציאות חדשה עבור הילד או הילדה, בין אם מדובר בגילוי רגישות לגלוטן, ובין אם מדובר בבית ספר חדש, גורמת להרבה דילמות ומחשבות, כל היום אנו כהורים מתווכים לילדנו מציאות של התגברות על מכשולים, מאמנים אותם לחיים, ועוזרים להם להתמודד עם קשיים,ומתוך זה נולד הספר.



הצל(יאק) הלא היא "מחלת אלף הפנים", נוגעת בכולנו, אם זה הבן שלנו, הילד מהגן, החברה מבית הספר, כנראה נתקלתם במאובחן צליאק באופן כזה או אחר.

דרך קריאת הספר הנפלא הזה לילדים, הדוגמאות עוזרות לילדים כמקור להזדהות, והתמודדות עם קשיים, וגם דרך נפלאה וקסומה להתמודד עם שונות או מורכבות, חשוב מאוד מגיל צעיר להסביר לילד שיש גם שונה וצריך להיות אמפתיים גם לאחר, וגם דרך זה ללמוד להתחשב בזולת.

איך זה מרגיש לארח ילד עם צליאק? איך מתמודדים עם שונות או מורכבות מהצורך במשקפיים למשל ועד התמודדות עם צליאק, איך עוזרים לילד, רגשית ומהותית, בנושא ההתמודדות החברתית והאישית כאחד עם כל סיטואציה חדשה בעלת מורכבות? על כל אלה תמצאו תשובות בספר "הצל החזק שלי".

ע"פ נתוני דו"ח משרד הבריאות בנושא מחלת הצליאק מטעם מרכז המחקר והמידע של הכנסת שפורסם ביום 13.11.20: "שיעור בעלי הנטייה הגנטית לצליאק נאמד ב30%-40% מהאוכלוסייה, וגם המכון הלאומי לסוכרת ולמחלות דרכי העיכול בארה"ב מייחס נטייה זו לכשליש מאוכלוסיית העולם". עוד נאמר בדוח כי "הסתמינים הבולטים של צליאק קשורים למערכת העיכול, בעיקר בילדים קטנים".

עוד צוין כי "דווח על עליה מסוימת בשכיחות תופעות נוירולוגיות כמו כאבי ראש, ועל קשר אפשרי לבעיות נוספות כגון חרדה ודכאון במתבגרים".

דנה אברשי, יועצת ומדריכת הורים לגיל הרך, מתמחה בטיפול במשחק אמא לכרמל ולביא. זהו ספרה הראשון לילדים.

דנה, בעלת נסיון רב, אקדמי ופרקטי בטיפול בילדים במסגרות חינוך מיוחד, והספר הוא שליחות עבורה להנגיש להורים ולחברה מסרים של התמודדות והנגשת פתרונות לילדים ולהורים כשהמציאות מציבה אתגר.

ניתן להשיג את "הַצֵּל הֶחָזָק שֶׁלִּי" בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה בכתובת www.ofir.org.il.

מחיר מומלץ לצרכן 64 ש"ח.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה