יום רביעי, 8 במרץ 2023

חדש בבתי הקולנוע – חתונתה של רוזה סרטה של איסיאר בויאין

חייבת להמליץ לכם על הסרט המשובח, חתונתה של רוזה, מאוד אהבתי את הסרט, ובהחלט ניתן ללמוד ממנו שאין גיל לשינוי בחיים, ברגע שמתקבלת החלטה, כל אחד מאיתנו יכול להזדהות עם רוזה בסיטואציות מסויימות בסרט, ויש הרבה נקודות לחשיבה, לגבי החיים, ריצוי המשפחה, החברים, איפה כל אחד מאיתנו מוצא את עצמו וחי למען עצמו.

רוזה, תיכף בת 45 , מחליטה לטלטל את מציאות חייה לאחר שהבינה שתמיד חיה למען אחרים. היא מחשבת מסלול מחדש במטרה להגשים את חלומה להקים עסק משלה. להפתעתה, היא מגלה כי לבני משפחתה אג׳נדה משלהם.

טריילר
https://www.youtube.com/watch?v=d9J2Yjd7-FM
זוכה פרס השחקנית הראשית בפרסי גאודי – תחרות הקולנוע הקטאלני
זוכה פרס שחקנית המשנה והשיר הטוב ביותר בפרסי הגויה – האוסקר הספרדי
זוכה שישה פרסי מבקרי הקולנוע הספרדיים: ה סרט, הבמאית, השחקנית הראשית ושני שחקני המשנה.
זוכה פרס סינה אירופה לשחקנית הראשית.
זוכה פרס הקומדיה הטובה ביותר בתחרות פרסי פרוז .
זוכה פרס סנט ג'ורדי לסרט הספרדי הטוב ביותר
בימוי: איסיאר בויאין
תסריט: איסיאר בויאין ואליסיה לונה
הפקה: כריסטינה זומרגה, פבלו בוסי, לינה בנדנס, פרננדה דל נידו ואלכסנדרה לברט.
צילום: סרג'י גאירדו ובאטריז ססטרה
מוסיק ה: ונסה גאדה
עריכה : נאצ'ו רואיז קאפילס
שחקנים
רוזה: קנדלה פנה
ארמנדו : סרג'י לופז
ויולטה: נטלי פוזה
אנטוניו: רמון בראה
לינדה: פאולה אוסרה
ספרד/צרפת 2021 – 97 דקות. ספרדית, אנגלית וצרפתית – תרגום לעברית ולאנגלית
החל מ- 9 במרץ בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ
הפצה בישראל סרטי נחשון בשיתוף רד קייפ

קרדיט צילומים: סרטי נחשון

דבר הבמאית
נתקלתי לראשונה במונח "חתונת סולו" ביפן. זוהי תופעה בה נשים מגשימות את החלום שלהן להתחתן ולהיות "נסיכה ליום אחד" . הן לובשות שמלת כלה, דואגות למכונית חתונה ולאלבום תמונות, למעט פרט אחד זעיר… החתן.
במהרה גילינו שזו תופעה בינלאומית: נשים על פני כדור הארץ כולו, כולל ספרד, לבד או בחברת משפחה ואורחים, הרגישו צורך "להתחייב" לעצמן : לדאוג לעצמן , לכבד את עצמן ובקיצור, לאהוב את עצמן , בטקס ששאל את כל המרכיבים מהמקובל, כגון נדרים, לבוש, טבעת ואפילו ירח הדבש, ללא צורך בחתן.
מאחורי הרעיון של להתחתן עם עצמך, שעשוי להישמע אבסורדי, מסתתר רעיון עמוק יותר, של מחויבות וכבוד לעצמך. כדי שאחרים יכבדו אותך, עלייך קודם כל לכבד את עצמך, וכדי להיות נאהב, אתה צריך קודם כל לאהוב את עצמך. להיות נועז מספיק כדי לקיים את המחויבות הזו לאורך חיים שלמים, "עד שהמוות יפריד בינינו ". בחתונות הללו יש גם רצון לחתור נגד הזרם, לא לציית, ללמוד להגיד לא, משהו שאנחנו הנשים, בגלל התרבות שלנו וההיסטוריה שלנו , לא מתורגלות לעשות.
יש המון 'רוזות' בחיי היומיום של כולנו ולכל אחת יש איזו רוזה חבויה אי שם עמוק בתוכה. להבין מהו הדבר שאנחנו רוצים במדויק ולא לוותר עליו , הוא אחת המטרות הקשות איתן אנחנו מתמודדים בכל יום בחיינו .
במרבית המקרים אנחנו לא מצליחים להגיע אליהן , אבל רוזה נחושה ומחויבת להשיג את המטרה הזו.
אני מאמינה בכל ליבי שחתונתה של רוזה הוא מסע בזמן לסרטיי הראשונים, שעסקו בסיפורים על אנשים ובחנו את מערכות היחסים שלהם עם עצמם ועם הסביבה שלהם . סרטים בהם רציתי להגיע למחשבות הפנימיות על חיים נורמליים , על הדברים שמשפיעים על כולנו , עם הומור רב ובתחושה של שלמות .
על הבמאית איסיאר בויאין
במאית ושחקנית יוצרת הסרט המצליח "יולי ".
ילידת מדריד, הופיעה על המסך לראשונה בגיל 16 ושיחקה במספר סרטים. בגיל 18 לוהקה על ידי דודה,הבמאי סבסטיאן בויאין, יחד עם אחותה התאומה. שיערה האדמוני הוא ללא ספק מה ששכנע את הבמאי קן לואץ' ללהק אותה לסרטו "על תמימות וחופש". בגיל 23 היא הקימה חברת הפקות ויצרה שני סרטים קצרים.
ב- 1994 יצרה את סרטה העלילתי הארוך הראשון. סרטה משנת 2003 "קח את עיני " זכה בששה פרסי גויה וסרטה "גם הגשם" היה נציג ספרד לאוסקר והגיע לרשימה המקוצרת.
בן זוגה הוא התסריטאי הבריטי פול לברטי , אותו הכירה על סט סרטו של קן לואץ'.
איסיאר בויאין היא היוצרת השנייה בלבד, שהיתה מועמדת לפרס גויה גם על משחק וגם על בימוי וכתיבה.
קנדלה פנה
ילידת ברצלונה, היתה מעומדת 8 פעמים לפרס הגויה, מתוכם זכתה שלוש פעמים. הופיעה בתפקיד קטן ב"הכל אודות אמא" של אלמודובר ובתפקיד הראשי בסרט "נסיכות" , שעסק בזנות במדריד, עליו זכתה בפרס הגויה.
סרג'י לופז
יליד ברצלונה, למד תיאטרון בפריז והופיע בסרטים ספרדים וצרפתים. על הופעתו בסרט "הארי חבר אמיתי "זכה בפרס השחקן האירופאי. מרבה להופיע גם בסרטים קטאלנים, במקביל לעבודה בספרדית ובצרפתית.
בין הבמאים איתם עבד: פרנסואה אוזון , גיירמו דל טורו , איזבל קושוט, וודי אלן ,סטפן פרירס ועוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה