יום חמישי, 23 במרץ 2023

זמן קריאה – אימת הגרעין מאת אפרים גזית….

הספר "אימת הגרעין" מאת אפרים גזית, סיפור עלילתי על נושא שנוגע לכולנו במדינה שלנו ובהתמודדות שלנו מול איראן, אמנם הסיפור דמיוני, אך לעיתים המציאות עולה על כל דמיון, לכן קריאת הספר מאוד מעניינת ומביאה נקודות על המשטר באיראן ועל משמרות המהפכה, וגם על השתלשלות האירועים ההיסטוריים וההשלכות על גיבורי הסיפור.

ההתחמשות של איראן בנשק אטומי מהווה איום גלובלי של השתלטות משטר שיעי קיצוני של האייתולות על מדינות באזור הים התיכון, בניסיון להחיות את ימי האימפריה הפרסית. הסכנה אינה נעצרת שם, משום שידן הארוכה של משמרות המהפכה מגיעה למקומות שונים בעולם, לפגיעה "במתנגדי המשטר": איראנים, יהודים או קורבנות רשע של לא-מעורבים.
אימת הגרעין מתאר את התארגנותן ואת פעולתן החבלנית של שתי קבוצות מחתרתיות, שנפשן קצה במשטר הדיכוי השיעי. בסיוע מקורות עלומים ממדינות חסרות שם פוגעים נציגי הקבוצות במתקני גרעין שונים באיראן, כדי להאט את קצב הצטיידות המשטר באורניום מועשר ובכך לעכב את הגעתה של המדינה לנשק שובר שוויון.
בשפה עשירה וברגישות רבה מתאר המחבר את האירועים – ההיסטוריים והעכשוויים – את השמחה של חברי הקבוצה בהצלחות ואת החשש והמתח שמא יתגלו וייתפסו – דבר שלו תוצאה אחת ויחידה.

אפרים גזית הוא צבר יליד תל-אביב. שירת בצה"ל כקצין תותחנים בגדוד שדה ולאחר שחרורו פנה ללימודי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים והתמחה ברפואת ילדים בבית החולים "שיבא". כמומחה, השתלם בתורת החיסון ולאחר פרסום מחקרים רבים בעיתונות המדעית נתמנה לפרופסור מן המניין בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. המשיך לעבוד במחלקת הילדים ולהדריך סטודנטים לרפואה עד פרישתו לגמלאות, אימת הגרעין הוא ספרו השני.

קישור לרכישת הספר

הספר: אימת הגרעין

מאת: אפרים גזית

צמרת הוצאה לאור

163 עמודים, 78 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה