יום ראשון, 18 באפריל 2021

הציירת אירינה קוגן והפסלת ילנה לוגובינסקי מציגות: "קווי הגורל" רגשות, יופי ועוצמה בתערוכה בהיכל התרבות בנתניה ב- 19.4-19.5.21. הכניסה חופשית

הציירת אירינה קוגן והפסלת ילנה לוגובינסקי מציגות: "קווי הגורל" – תערוכה המביעה רגשות, יופי ועוצמה של שתי נשים יוצרות והתייחסותן לגורל האנושי והנשי, תוך תפיסה תרתי משמע – של רגעים בחיים. התערוכה, המאורגנת בידי עמותת Unity Art  תוצג בהיכל התרבות בנתניה בחודש הקרוב, בתאריכים 19.4.2021 – 19.5.2021. כל אחד יוכל למצוא בציורים ובפסלים ביטוי לרגשותיו הגלויים והכמוסים. אוצרת התערוכה היא מריה פרייגר. הכניסה חופשית.

מאז ומתמיד אהבה אירינה קוגן לצייר, ועוד כילדה ציור היה חלק מזהותה. בגיל 12 עברה אירוע מוחי וכתוצאה, שותק החלק הימני בגופה. אחרי שנה של אשפוז החלה בשיקום ארוך במסגרתו למדה שוב לדבר, ללכת, לחיות והכי חשוב - לחזור לצייר - אחרי שלימדה את עצמה לצייר ביד שמאל. בגיל 16 עלתה לישראל.



מאז כבר הספיקה לצייר עשרות אם לא מאות ציורים עזי רגשות ועוצמה שקטה. כבעלת תעודת הוראה לציור העמידה דורות של ילדים-ציירים מהם, כך היא מעידה, היא לומדת לא פחות ממלמדת. האופי השקט, העוצמתי והרגיש שלה מתבטא בדיוקנאות, בנופים ובקומפוזיציות האקראיות והמופשטות שהיא משליכה על ואל הבד.

את דרכה של ילנה לוגובינסקי לפיסול, לא תאמינו, סללו היוגה והמדיטציה. אמנם כבר כילדה היא אהבה ליצור בחומר ובחימר אבל את ההתייחסות הבוגרת, ההוליסטית והמחבקת לפסלים קיבלה רק אחרי התבוננות פנימית עמוקה.



לוגובינסקי היא בוגרת המכללה לאומנות ובמקביל להשקעתה ביצירותיה, היא מלמדת יוגה למעלה מ-20 שנה. השילוב של שתי האומנויות מסייע לה להדריך נשים לגלות את הכוח והיופי הפנימיים החבויים בהן, ולמצוא הרמוניה. ביצירותיה ניתן למצוא את תפיסתה והתייחסותה ליופי ולהרמוניה הנשיים, לאהבה ולהשראה.

עמותת Unity Art מאגדת עשרות יוצרים מרחבי הארץ, במטרה לקדם פרויקטים להנחלת יצירה, אומנות ותרבות. מאז הוקמה העמותה ב-2014, היא הספיקה לקיים למעלה מ-70 אירועי תרבות בהם הציגו כ-300 יוצרים. העמותה, ללא כוונות רווח, יוזמת תערוכות, פסטיבלים ופרויקטים מקוונים ובינלאומיים, במטרה לאפשר לכל אדם הזדמנות לממש את כישרונותיו. העמותה גם מארגנת ימי כיף, ירידים, סדנאות למבוגרים ולילדים ופינות יצירה עבור גופים, מוסדות ואנשים פרטיים.

אפשר להתרשם מהמקוריות וממגוון סוגי היצירות באתר העמותה או בעמוד הפייסבוק  https://www.facebook.com/unityartproject/.

העמותה נוסדה ביוזמת הגברת מריה פרייגר, המקדישה את זמנה לסיוע ולתמיכה באומנים ויוצרים.

קרדיט צילום – UNITY ART

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה