יום שלישי, 22 בספטמבר 2020

זמן קריאה חדש בהוצאת פרדס "להתראות פליני " מאת: רירי סילביה מנור

 

להתראות פליני אוצר עולם שלם של דמויות ססגוניות ברומן כתוב בגוף ראשון, אוטוביוגרפיה מחוץ לקופסה, אשר הופכת לספרות. זהו ספר הפרוזה הראשון של רירי סילביה מנור, אשר פורסם לראשונה ברומניה, ושם זכה לפרס הספר הטוב של השנה מטעם השבועון אובסרבטור קולטורל והפך לרב מכר.


 

הספר מגולל את סיפור חייה של רירי סילביה מנור, ונותן הבנה על ילדותה והמשך חייה הבוגרים, אין ספק שהיא עברה הרבה מהמורות וקשיים וכל אלה בהחלט עיצבו את אישיותה והביאו אותה לאן שהגיעה, ובהחלט היא הגיעה להישגים מרשימים ביותר, אך ההבנה איך זה לגדול לצד אמא שממש מורידה את הבטחון ומנסה לשלוט על חיי בתה בכל דרך, בספר לומד הקורא על חייה ברומניה הקומניסטית ועל הנפש הכל כך רגישה שלה, מול התמודדות עם אטימות רבה מצד הקרובים אליה, כל אלה בהחלט היוו חלק מאוד משמעותי ומחשל בחייה, והתמודדות הבלתי נתפסת שלה גם בחייה הבוגרים בהחלט ראויה לשבח, בהחלט אישה מעוררת השראה רבה, ספר מאוד חשוב עם הרבה תובנות.

רירי סילביה מנור היא פרופסור לרפואה, בעלת שם עולמי בנוירו-אופתלמולוגיה וכלת פרס מפעל חיים ברפואת עיניים (2015). כותבת ספרות יפה בשתי שפות: רומנית ועברית. פרסמה שני ספרי שירה: נדודי ערות (2000, ספרית הפועלים) והגיל המדומה (2014, הקיבוץ המאוחד). על שיריה – שתורגמו לשפות רבות – כתב נתן זך: "מנור היא אחת מהמשוררות הטובות הכותבות היום שירה עברית."

"להתראות פליני הוא ספר מלא אהבה, מבריק, נפלא באנושיותו, זורם כמו החיים עצמם. צ'כוב ופליני משוטטים בין דפיו כמו חברים קרובים, באים ולוחשים את הדברים הנכונים ברגע הנכון. ספר שהוא מתנה לכל מי שקורא אותו.

"יהושע סובול                                                                                                   

"דמותה של האם מיוחדת במינה, והיחס בין שתי הגיבורות החזקות של הספר, האם ובתה, הוא כמעט פסיכואנליטי, רומן נדיר שישי בו חומר לסרט גדול."סטפן בוליה

"זו אוטוביוגרפיה יפה מאד...קראתי בענין...אני אוהב את הסוגה הביוגרפית והאוטוביוגרפית ואולי קצת משוחד, אבל גם אם תנכו עובדה זו מסך השבחים שאני מעניק לספר, אני מתעקש לקבוע שהוא ראוי לכמה שעות קריאה." ירון לונדון

הספר: להתראות פליני

מאת: רירי סילביה מנור

עריכה: עינת יקיר וורד זינגר

הוצאת פרדס

362 עמודים, 88 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה