יום שלישי, 9 ביולי 2019

זמן קריאה לילדים - "התזמורת משתוללת" מאת דפנה לוסטיגר...

ספר הילדים " התזמורת משתוללת מאת דפנה לוסטיגר עוסק באהבת חייה הגדולה מוזיקה, אין ספק שמוזיקה תורמת רבות גם לילדים וגם למבוגרים, יש במוזיקה קצב שמעורר שמחה והתפעמות בתוך הלב, ואם אפשר להעביר את עולם המוזיקה וכלי הנגינה לילדים שלנו מגיל צעיר, יהיה רווח לכולם גם לילד וגם להורה.

הספר החרוז נפלא, מפתח את עולמו של הקורא ומנגיש את כלי הנגינה שבתזמורת, שמתעוררים לחיים, ובכך אפשר להסביר לילד על מגוון כלי הנגינה שקיימים פסנתר,תוף,נבל,עוגב,קונטרבס ועוד, ואת השמחה הרבה שיש בנגינה ובשמיעת צלילי כלי התזמורת , ובכך גם לעודד לימוד כלי נגינה שבהחלט יכול לתרום לריכוז רוגע ושלווה אצל הילדים, הספר מלווה באיורים ייחודים וקודי QR, ומאפשר חוויה מלאה של קריאה והאזנה לצלילי המוזיקה.
קְלָרִינֶט וְקֶרֶן יַעַר מְחֻבָּקִים,
הַפִּיקוֹלוֹ עַל גַּלְגִּלִּיֹּות דּוֹהֲרִים,
הַבַּסוֹן וְהַחֲצוֹצְרָה כִּמְעַט לַחֲזָרָה מְאַחֲרִים.
לְאַט לְאַט הֵחֵלּוּ כָּל הַכֵּלִים,
לִתְפֹּס אֶת מְקוֹמוֹתֵיהֶם בָּאוּלָם
וּלְהִתְאַרְגֵּן לַחֲזָרָה.
דפנה לוסטיגר מספרת: גדלתי בבית עם חינוך קפדני לערכים של מוסר עבודה, יושר, כיבוד הפרט והזולת אהבה למוסיקה ולבעלי חיים. את ילדיי גידלתי לאותם ערכים עם חופש ביטוי, עצמאות והגשמה עצמית. מעל הכל זכורה לי המוזיקה כנושא שליווה אותי תמיד. זכורים לי כילדה בברזיל, בשנות ה-60 וה-70, אירועים שבמסגרתם נהנתי אפילו מן המוזיקה הבוקעת מן הכנסיות, כל כך אהבתי מוזיקה. ולצד זה כמובן, נחשפתי לחזנות לה אבי נהג להקשיב. כמו כן, אמי אהבה להקשיב למוסיקה ברזילאית שברדיו. תכנים אלו השפיעו על האהבה שלי למוסיקה, בגיל צעיר התחלתי ללמוד לנגן בפסנתר, המוסיקה עזרה לי להתפתח וללא ספק השפיעה על האישיות שלי.
באופן מדעי הוכח שלמוסיקה הכח להשפיע על כמעט כל תחומי חיינו: בריאות, מצבי רוח, ריכוז והתפתחות קוגניטיבית. התכנים המוסיקליים כגון סולם, הרמוניה, קצב, משקל ומפעם משפיעים על מצב הרוח של כל אחד מאיתנו. 
לדפנה, זהו ספרה השני, לאחר שבשנת 2009 הוציאה את ספרה הראשון "גינה ומנגינה". ניתן להשיג את הספר "התזמורת משתוללת" בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה בכתובת www.ofir.org.il,
הספר: התזמורת משתוללת, מאת:דפנה לוסטיגר
איורים: ילנה סברדלוב
מחיר: 48 ש"ח , 28 עמודים
הוצאת אופיר ביכורים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה