יום חמישי, 18 ביולי 2019

זמן קריאה לילדים - "כמעט פשוט" מאת חגית ואילן אהרוני...

תכירו את ספר הילדים "כמעט פשוט" מאת חגית ואילן אהרוני, הילה ילדה מקסימה שמרגישה שהיא מקבלת אומץ ובטחון עם הכתר שנמצא בחדרה, והיא מחליטה ללכת עם הכתר לגן למרות שחג פורים ממש אינו באופק, דרך הסיפור המקסים הזה, אפשר לדבר עם ילדים על אומץ, על מנהיגות, על הליכה כנגד הזרם, וגם להסביר להם שלעיתים יש פחדים וחוסר בטחון וגם אם יש כתר שנותן כח עדיין אפשר להרגיש את הכח מבפנים, ואין צורך במשהו חיצוני, ואני חושבת שהדור הנוכחי של הילדים ממש זקוק להעצמה והדרכה.


"לוּ הָיָה לִי כֶּתֶר מַלְכוּת, הָיִיתִי נְסִיכָה שֶׁעוֹזֶרֶת לַאֲחֵרִים
וְזֶה מַמָּשׁ חָשׁוּב.
לוּ הָיִיתִי נְסִיכָה, הָיִיתִי עוֹשָׂה קֶסֶם שֶׁ כֻּ לָּ ם יִהְיוּ שְׂמֵחִים
וְאִישׁ לֹא יִהְיֶה עָצוּב.

וְאִם לִפְעָמִים הָעוֹלָם הָיָה מִתְבַּלְבֵּל, אָמְרָה לְעַצְמָהּ בְּסוֹד,
הָיִיתִי עָפָה לְעוֹלָם דִּמְיוֹנִי וְהַכֹּל הָיָה הוֹפֵךְ וָרֹד".
כְּשֶׁהָעוֹלָם מֵצִיף, טוֹב שֶׁיֵּשׁ "כֶּתֶר" שֶׁיִּתֵּן כֹּחַ וְגַם לִפְעָמִים יְסַיֵּעַ "לִבְרֹחַ". עִם זֹאת, גַּם גִּיּוּס הַכּוֹחוֹת הַפְּנִימִיִּים עָשׂוּי לְהָבִיא לְחוֹף מִבְטָחִים, וְזֶה כִּמְעַט פָּשׁוּט.
חגית אהרוני, מנתחת התנהגות, מטפלת התנהגותית בגישת ABA, עוסקת בשיתוף ילדים עם מוגבלויות במערכת החינוך והחברה, מחברת את סדרת הספרים אח מיוחד,והפרעתקשרת, חובבת טניס מושבעת אמא לשני ילדים ושני חתולים וחיה באושר עם ההוא הרשום מטה.
אילן אהרוני, עורך דין, יועץ מיצוי זכויות ילדים עם מוגבלות בביטוח לאומי, חובב ג'אז בכל רמח אבריו, אב לאותם ילדים ואותם חתולים, חי עם ההיא הרשומה מעלה.
ספר ילדים: "כמעט פשוט",   מאת:חגית ואילן אהרוני
איורים:ליאה פינטו
הוצאת צמרת
23 עמודים, 58 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה