יום רביעי, 17 באוגוסט 2016

זמן קריאה - הספר "עיזבון" מאת עינת גשרי

הספר "עיזבון" מאת עינת גשרי, מגולל את קורותיה של משפחה של דור צברים, הספר מסופר מנקודת מבטם של ארבעה מספרים, יעל יפיהפיה תל אביבית מרירה,אורי פלמניק שברא את עצמו מחדש,הבן הראל והבת הילה, סיפור על משפחה שכל אחד מספר אותו מזוית הראיה האישית שלו ומרחשי ליבו.
בספר "עיזבון" נוצר מעין רשומון משפחתי, זכרונות משפחתיים שמאחד כמה סיפורים ומתמקד בדמויות בני המשפחה.

על מה מסופר?
יעל חושפת בגילוי לב את האגוצנטריות שאפיינה אותה ואת אורי, ואינה סולחת לו על כך שנטש אותה במחלתה. אורי רואה בעצמו קורבן להתעללות מתמשכת מצידה של יעל, שממנה ניצל בנס, לדבריו. הראל מתאר בשפה מחוספסת ולגלגנית את קורותיו של בטלן מקצועי, שניצל קרובי משפחה ואחרים – עד שנרתם לטפל ביעל החולה עד ליום מותה. ואילו הילה מזגזגת בין ימיה כנערה בין ציפורניה של אמה ובין ההווה – שבו היא מוצאת מסתור בחיק משפחתה. האם היא היחידה שנותרה שפויה, או שאולי היא סובלת יותר מכולם?
בספר "עיזבון" נחשפים לכך שכל אדם יכול לספר את הסיפור בצורה אחרת, וכאשר הוא מדבר מהשקפתו האישית אז הראייה היא שלו והיא לא בהכרח תואמת למציאות, כי כל אחד מתמקד במה שמפריע לו ומעצים את זה, לכן תמיד צריך לקחת בחשבון שמה שנאמר אינו בהכרח תואם את המציאות, נקודה לחשיבה לגבי כל אדם.
הסיפור הוא "רומן מפתח" השואב השראה מחיי המחברת, והדמויות מבני משפחתה, שזכו אי אז לתהילה חולפת – ונחלו גורל טרגי, למרות ההצלחה.
עינת גשרי, ילידת סוף שנות החמישים,  שכונת בית הכרם בירושלים. אביה, יהודה אילן, ניהל את מרכז ההסברה במשרד ראש הממשלה, והיה אחראי על מגוון פעילויות, כמו חידון התנ"ך העולמי, טקס הענקת פרס ישראל ופסטיבל הזמר העברי,הספר "עיזבון" הוא ספרה הראשון.
הספר: "עיזבון" ,מאת: עינת גשרי
עורך: יחיעם פדן, הוצאת אוריון.
217 עמודים, 59 ש"ח.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה