יום ראשון, 28 ביולי 2024

זמן קריאה לילדים – מה-ה-ה קורה כשנתאי סופר כבשים מאת מאיר קרסו

ספר הילדים המקסים מה-ה-ה קורה כשנתאי סופר כבשים, מאת מאיר קרסו, פוגש הרבה הורים וילדים מתוקים, את הרגעים בהם מרדימים את הילדים, ואת הקשיים לפני ההרדמות, וגם ההתעוררות בלילה עם פחדים, אני מכירה את זה מקרוב עם הנכד שלי, ולאחר שקראתי את הספר, אני חושבת שהספר מעביר את הנושא בצורה נהדרת, ויכול להיות כלי עזר אפקטיבי להורים, דרך הקראת הסיפור לקטנטנים, בהחלט ספר עם ערך מוסף, ובשילוב האיורים הצבעוניים והמיוחדים של חן אופיר,הספר מומלץ וחשוב.

"כְּבָר עֶשֶׂר בַּלַּיְלָה וְנִתַּאי הַקָּטָן

לֹא עוֹצֵם עֵינַיִם, לֹא נִרְדַּם כַּמּוּבָן.

פִּיפִּי הוּא עָשָׂה כְּבָר פְּעָמִים,

אַחֲרֵי שֶׁבִּקֵּשׁ כָּרִית וְכוֹס מַיִם.

עוֹד מְעַט חֲצוֹת, וְאֶפְשָׁר רַק לַחְלֹם,

שֶנִּתַּאי יִישַׁן – אֶצְלוֹ זֶה אֶמְצַע הַיּוֹם".

כך מתחיל הספר "מֶה-ה-ה קוֹרֶה כְּשֶׁנתִַּּאי סוֹפֵר כְּבָשִׂים"? – סיפור מלבב בחרוזים המאפשר לילד לפרוק את שיירי האנרגיה, שצבר במשך היום, ומביאו נינוח ורגוע אל שנת הלילה. הספר משלב בדרך משעשעת את 'טקס השינה', המוכר כל כך להורים ולילדים בגילי 5-2, והופך אותו בדרך מקורית לחוויית לימוד מעניינת ומהנה על הטבע והסביבה.

"ספר גאוני בפשטותו, מזכיר לילדים מנהג ידוע, רך וצמרירי, לשינה מתוקה. האם וכיצד יצליח גיבור הספר להגיע אל השינה המיוחלת והשקטה? הספר מחורז ומלווה באיורים הנפלאים ומוסיפי המתיקות של חן אופיר. מומלץ לקרוא עם הילדים שוב ושוב. לילה נעים לכם".

זוהר אביב, סופרת, כתבה למעלה מ-80 ספרים, ובהם ארבע סדרות פופולריות, מרצה ומלווה בכתיבה ותרפיה.

"הספר כתוב בצורה קלילה ומחורזת, ומציג את הבעיה הנפוצה כל כך בקרב ילדים וילדות – הקושי להירדם בלילה. קושי שהתעצם אף יותר מאז אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה שבעקבותיהם. בסיפור מוצגים בצורה חומלת הקושי של הילד ניתאי ובצורה אמינה הרצון של ההורים לעזור".

נטע ענבר-סבן, פסיכולוגית קלינית, מחברת הספר "נשבר לי הלב, תעזרו לי – טיפול פסיכולוגי בילדים ונוער"

על המחבר:

זהו ספר הביכורים של מאיר קרסו, לשעבר שותף ומנהל קריאטיבי במשרדי פרסום, למד קולנוע וטלוויזיה בקמרה אובסקורה, פזמונאי )כתב שירים לבועז שרעבי ולפנצ'ר), וכעת גם כותב ספרי ילדים.

הספר: מה-ה-ה קורה כשנתאי סופר כבשים

מאת: מאיר קרסו

איורים ועיצוב: חן אופיר

עריכה לשונית: אילנה דהן בן שימול

הוצאה לאור: עצמית

24 עמודים, 64 ש"ח

שנת הוצאה לאור – 2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה