יום רביעי, 6 במרץ 2024

זמן קריאה – "למי הובטחה הארץ המובטחת? מאת אברהם ציון

למי הובטחה הארץ המובטחת? מאת אברהם ציון, הוא חיבור חדשני, פורץ דרך ויוצא דופן בתחומו. ספר זה הוא הספר הראשון במעלה עבור כל אדם המעוניין לרכוש ידע או לקבל הדרכה על אודות הסכסוך הישראלי-ערבי בן מאה השנים.

שנים רבות מדובר על הסכסוך הערבי ישראלי, והתהליכים שהוא עובר במהלך השנים, ודרך קריאת הספר ניתן להבין הרבה יותר, אברהם ציון מביא לקורא עובדות חדשות ומפתיעות, אחרי מה שאנו עוברים בשנים שלנו כמדינה, נשאלת השאלה מה גרם לסכסוך הדמים הזה, וחשוב לקרוא וללמוד, במיוחד בימים כואבים אלו, אחרי מה שעברנו ב-7.10.

ממצאיו של פרופ' ציון מדהימים. הם מעמידים בסימן שאלה החלטות של מועצת הביטחון, בית הדין הבין־לאומי בהאג, וכן החלטות של מדינות וגופים בין־לאומיים אחרים.

מטרת מחקרו של אברהם ציון היא לברר למי נתונה הזכות החוקית על שטחה של פלשתינה־א"י המנדטורית על פי המשפט הבין־לאומי. המחקר עוסק בהיבטים המשפטיים של הסכסוך. הוא אינו בוחן את הסוגיה מנקודת מבט פוליטית, וגם אינו שואף לקבוע מי הצודק או השוגה מבחינה מוסרית או מי מבין הצדדים הוא התוקפן או הקורבן בסכסוך.

"ספר חשוב זה מגולל בפירוט את ההיסטוריה של ההצהרות הבין־לאומיות וההסכמים הבין־לאומיים בדבר זכויותיו ושאיפותיו של העם היהודי בפלשתינה־א"י המנדטורית. זהו ספר חובה עבור כל סטודנט הלומד את הסכסוך הערבי־ישראלי בן מאה השנים".
פרופ' ישראל אומן, חתן פרס נובל

אברהם ציון הוא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת אריאל, שם עמד בראש המרכז למשפט ותקשורת במשך למעלה מעשר שנים. הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים ואת הדוקטורט העניקה לו אוניברסיטת קמברידג' באנגליה. הוא לימד בפקולטות למשפטים של אוניברסיטאות תל-אביב, חיפה ובמסלול האקדמי של המכללה למינהל, וגם שימש פרופסור אורח באוניברסיטת סטנפורד בארצות הברית. הוא רכש את מומחיותו בסכסוך הישראלי־ערבי לאחר עשרות שנים של מחקרים מעמיקים, מאמרים והרצאות בהיבטים המשפטיים של הסכסוך. במקביל עסק פרופ' ציון בעריכת דין, ובעברו כיהן גם כסגן פרקליט המדינה.

הספר: למי הובטחה הארץ המובטחת?
מאת: אברהם ציון
צמרת הוצאה לאור
510 עמודים, 99 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה