למי מתאימות גרביים אלסטיות ולמה הן מומלצות גם לטיסה, גם למי שעומדים שעות רבות על הרגליים, וגם לספורטאים? התשובה: כי הן תומכות בבריאות הוורידים בעזרת סיוע לזרימה טובה יותר של הדם מוורידי הגפיים לכיוון הלב ובכך, מסייעות למניעת בצקות, כאבים ונפיחות. הן גם מסייעות למניעה והתמודדות עם "סינדרום מחלקת התיירים" ולחשש והתמודדות עם קרישי דם – במקרה של טיסה.
עונת הטיסות בעיצומה, ואני שמחה לשתף בפתרון נהדר לטיסות גרביים אלסטיות, ידע זה כח, וממש שמחתי לקרוא את ההסבר של הבעלים של רשת מכוני "עקב אכילס, רפאל קייקוב, על משמעות בריאות הרגליים, ועל ההשפעה של גרביים אלסטיות על בריאות הרגליים שלנו, גם אני סובלת רבות מרגליים כואבות כתוצאה מעמידה ממושכת, וגם במהלך טיסות כאשר אני יושבת המון שעות במקום צפוף בטיסה, וזה נהדר ומועיל בשבילי להצטייד בגרביים האלסטיות ובכך למצוא פתרון לכאב שלי, החשיבות שלהן ממש מבורכת במניעת בצקות, כאבים ונפיחות ברגליים, ובהחלט אסור לזלזל בבריאות שלנו ולהערך בהתאם.
אני התחדשתי בגרביים אלסטיות, נוחות ורכות, עם תפרים סמויים, תוצרת חברת THUASNE מצרפת. הגרביים מסייעות לזרימת דם מוורידי הגפיים לכיוון הלב ומתאימות לטיסה והתמודדות עם "סינדרום מחלקת התיירים", לספורטאים, לעמידה ממושכת ועוד. הגרביים עם כותנה וללא לטקס, אנטיבקטריאליות, עשויות 46% כותנה, 38% פוליאמיד ו-16% אלסטן. דרגת לחץ קלה (ccl 1). מגיעות ב- 4 מידות, להתאמה מיטבית.
לפרטים: סניפי הרשת בראשל"צ (סניף ראשי), ירושלים ותל אביב, ובאתר
רפאל קייקוב, בעל רשת מכוני "עקב אכילס" לאביזרים אורתופדיים ומדרסים בהתאמה אישית, מסביר:
כל התאים בגוף זקוקים לאספקה קבועה ומספקת של חומרים מזינים וחמצן, המגיעים אליהם עם הדם – כולל כמובן כל אברי הגוף ובהם הלב והמוח. כללית, ניתן לומר שהעורקים מזרימים את הדם מהלב והוורידים – מחזירים אותו בין השאר, באמצעות מערכת שסתומים ייעודית.
מסיבות שונות הקשורות לרוב למצב בריאותי, גיל או מאמץ, קורה שדם מצטבר בכפות הרגליים ו"מתקשה" לחזור ללב (לרוב בשל יעילות לא מספקת של השסתומים). גרביים אלסטיות מסייעות הן בתהליך הזרמת הדם כלפי מעלה והן במניעת הצטברותו במקום אחד.
גם שפים, ספורטאים, מנתחים, נשים בהיריון ו"מבשלים של סוף שבוע"
מאחר והן גם מסייעות להפחית נפיחות או בצקות הנגרמות מהצטברות של נוזלים – לא מעט אנשים שעומדים שעות רבות על הרגליים כמו מנתחים, אחיות, טבחים ושפים, אנשים שמטיילים הרבה שעות וספורטאים – נעזרים גם הם בגרביים אלסטיות, במטרה לאפשר זרימת דם טובה יותר במהלך הפעילות ואחריה. שמעתי אפילו על "מבשלים של סוף שבוע", שמצאו שגריבת הגרביים מסייעת להם למניעת תופעות כמו עייפות וכאבי רגליים, הנובעים ממאמץ מרוכז של עמידה בת שעות רבות. גרביים אלסטיות מתאימות גם לנשים בהיריון שהרופא המטפל מצא שהן זקוקות לכך, והאורך שלהן נקבע על ידיו.
סינדרום מחלקת התיירים
כתוצאה מישיבה וחוסר תנועה ממושכים של השרירים בזמן טיסה, נסיעה ברכב או ברכבת, נוצרת התרחבות של הוורידים ואין החזר וורידי כלפי מעלה. כדי להתמודד עם הבעיה, הגרב האלסטית מפעילה לחץ נמוך על הוורידים מהקרסול – לכיוון הברך, ובכך היא תורמת לזרימת דם נכונה וטובה.
כמו בכל דבר, גם בנושא זה קיים מנעד של חומרת הבעיה: למי ש"רק" סובל מנפיחות או בצקת ברגליים בטיסה, יתאימו גרביים בדרגת לחץ נמוכה (ccl 1).
מי שיש לגביו חשש של היווצרות קריש דם או שאובחן כמי שסובל מהיווצרות קריש דם (טרומבוזה) – יזדקק לגרב בדרגת לחץ גבוהה יותר (ccl 2).
את מידת הלחץ המתאימה קובע רופא כלי דם ואת ההתאמה של הגרב (מידה) עושים במכון לאביזרים אורתופדיים כמו למשל ב"עקב אכילס", בהתאם לנתונים הפיזיים (לא כולם באותו אורך או היקף שוק, למשל). יצויין שאורך גרבי טיסה הוא תמיד מתחת לברך ולרוב בדרגת לחץ ccl 1.
לכו להיבדק
במקרה של גרביים לטיסה, מומלץ מעל גיל 55 להיבדק בידי רופא כלי דם, שישלח אתכם לבדיקה מתאימה לאבחון מצב זרימת הדם בוורידים.
יש גרביים אלסטיות של חברות שונות, העשויות מחומרים שונים (חלקם עם כותנה, חלקם בלי), יש גרב "פתוחה" ללא אצבעות ויש גרביים סגורות. יש גרביים עד גובה הברך ויש גם גרביים עד המפשעה. את הגרביים יש לכבס עם סבון עדין ולהימנע ממכונת כביסה, מייבש או שימוש יחד עם קרמים.
סניפי רשת "עקב אכילס": ראשון לציון: הנחשול 30, מרכז ראשונים; ירושלים: רחוב יפו 216; תל אביב: דרך השלום 105.
רשת מכוני "עקב אכילס" (משנת 1997) נוסדה בידי רפאל קייקוב, דור שלישי לסנדלרים אורתופדיים. הרשת מתמחה באביזרים אורתופדיים ובמדרסים בהתאמה אישית. ההתאמה מבוצעת במקצועיות וברגישות והכלל הבלתי מתפשר הוא שאם הפונה לא זקוק לאביזר או מדרס – לא "תימצא הדרך" למכור לו משהו! הרשת מציעה הנחות שונות לזכאים (משתנה מסניף לסניף).
פרטים בסניפי הרשת בראשל"צ (סניף ראשי), ירושלים ותל אביב,
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה