יום ראשון, 24 בספטמבר 2017

הסרט "בחזרה לבורגונדי "דרמה משפחתית קסומה ומרגשת של הבמאי סדריק קלאפיש...

אתמול הוזמנתי להקרנת בכורה של הסרט החדש "בחזרה לבורגונדי", לאחר מות אביו, חוזר ז'אן לאחוזה המשפחתית שממנה נעדר שנים רבות, למפגש עם אחותו ואחיו.
את כוס היין הראשונה שלהם הם לגמו בגיל שלוש, לימדו אותם להריח לפני הטעימה, לגלגל על הלשון, לימדו אותם לזהות את המתיקות הנכונה של הענב, מתי לבצור בצל ומתי בשמש, אבל לא לימדו אותם לאהוב ולכבד זה את זה.
עתה יהיה עליהם להניח בצד את מטעני העבר הרבים ביניהם, ולהחליט במשותף על עתידו של העסק המשפחתי המפואר ועל הבית שאוצר בתוכו זיכרונות שונים עבורם.
קלאפיש לוקח אותנו למסע בארץ היין הקסומה של בורגנדי: הנופים, הארומה, הקסם של המקום ושל האנשים שחייהם סבים סביב היין זה דורות רבים והדילמה המשפחתית- האם לשמור על העבר או להביט קדימה, לעבר העתיד?
הסרט "בחזרה לבורגונדי" מאוד נוגע ללב, הקשר בין האחים שגדלו על אהבת האדמה וגידול הכרמים מעורר השראה, והתהליך שז'אן עובר עם עצמו ועם זכרונותיו גורם לצופה להזדהות עם החיים, עם זכרונות העבר של כל אחד מאיתנו, יחסי ילדים הורים, כבוד להורים, ערכים שגדלנו, ממש אהבתי לצפות בדרמה המרגשת הזאת ולהנות מנופים קסומים שמופיעים על המרקע ולוקחים אותי לחופשה, לזכרון ילדות, ולשלווה של שעתיים בצפייה בסרט הקסום הזה.
הסרט ייצא לאקרנים בישראל ב- 5/10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה