יום שני, 9 בספטמבר 2024

זמן קריאה – "שפה היברידית" מאת דניאל אשל….

ספרה החדש  של דניאל אשל, "שפה היברידית", מאגד קובץ סיפורים מפתיע של דניאל אשל, סופרת ישראלית צעירה מוכשרת בהחלט, תגלית מרתקת, בספר שתי נובלות ועשרים סיפורים קצרים בנגיעות ובניחוחות אקזוטיים המושפעים ממקומות שנדדה בהם. עם זאת, זהו ספר ישראלי מאוד המביא לקורא את הווי דור ה־Y בישראל מבעד לסיפורים, אני אוהבת שכל סיפור נקרא בפני עצמו, הסיפורים מאוד תואמים את הדור הנוכחי של הצעירים,ואפשר ללמוד על הלך הרוח והחשיבה של הדור הזה, בהחלט מרתק ומעניין.

אלו הם סיפורים תוססים וצעירים המשקפים את הלוך הרוח הישראלי בעידן מורכב זה. מנעד הנושאים שדניאל נוגעת בהם בסיפוריה הוא רב. היא מרתקת את הקוראים באופן שהיא מתארת את הדור הזה. דור המתלבט ומתקשה להיפרד מנעוריו. לכאן נכנסות גם אפיזודות של צעירות וצעירים בעת שירותם בצבא ובצורך עז לברוח מתחושת סיר הלחץ שהם נתונים בו, ביציאה למסעות אל מעבר לים. לצד קלילות יתר רווית אלכוהול ונטולת אחריות יש גם כובד ראש של דור מפותח ואינטליגנטי. בין סיפוריה מפגישה אותנו המספרת עם דמויות וטיפוסים יוצאי דופן. רוקח שיקויי אהבה, ממציאת סטארט־אפים ישראלית בניו יורק, מסע דמיוני בבהאמאס ועוד ואז היא מדלגת מעל קו התפר ונוחתת על 'גג העולם' בבסיס נידח בצפון, שם היא לומדת להכיר את צפונות גופה ומובילה את הקורא אל דמותה האלמותית של יוליה הטראגית ורוקמת סביבה סיפור אהבה (השד של יוליה). אלה ועוד סיפורים רבים משתקפים בספרה של דניאל מבעד לדמויות פרי יציר דמיונה. סיפורים משעשעים, מרתקים, מורכבים ולעיתים גם מזילים דמעה. ועם זאת, היא אינה מהססת לנוע באופן חד ופראי בין הז'אנרים, מן הפיקשן אל הנון־פיקשן, ובאמצעות עלילות דמיוניות היא יוצרת עולמות מקבילים, בהם ניכרת השפעתו של הסופר הרוקי מורקמי על כתיבתה, השפעה מבורכת ומפרה לסופרת צעירה שזהו לה ספרה הראשון, ספר בשל ומבטיח.
ציפי שחרור, עורכת, משוררת וסופרת

דניאל אשל מתגוררת ברמת השרון, בוגרת תואר שני בסוציולוגיה של החינוך ומזה מספר שנים לומדת בסדנאות הכתיבה של ציפי שחרור. "שפה הברידית" הוא ספרה הראשון.
לרכישה לחצו כאן

הספר: "שפה היברידית"

מאת: דניאל אשל

הוצאת לאור – בית עקד ספרים

281 עמודים, 89 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה