יום רביעי, 18 בספטמבר 2024

זמן קריאה – "נשבר לי הלב, תעזרו לי", טיפול פסיכולוגי בילדים ונוער מאת נטע ענבר – סבן…

הספר "נשבר לי הלב, תעזרו לי", טיפול פסיכולוגי בילדים ונוער, מאת הפסיכולוגית קלינית, נטע ענבר – סבן, עוזר להורים להבין את ילדיהם, ולאחר שקראתי את הספר, הבנתי שזהו ספר מאוד חשוב להתמודדות והבנת הילדים והמתבגרים, הספר כתוב בצורה רהוטה וקולחת, וכל פרק מדגיש נושא אחר, כמו, מהי התפתחות? תבניות חשיבה מתגמשות, אני, הרשתות החברתיות ועולם הגיימינג, התהליך הטיפולי ותפקיד המטפל, ועוד פרקים רבים, כל פרק מלווה עם תוספת ודגשים להורים או להורים ומתבגרים, כך שישנם כלים מעשיים להתמודדות עם קושי, בהחלט ספר חובה בכל בית, וזכרו ידע זה כח, וידע והבנה זה כח כפול.

"לפניכם מדריך אמפתי וידידותי, רגיש וחכם, שיסייע להורים בייעודם החשוב מכול: לגדל את ילדיהם לעבר הגשמה ואושר ולהתמודד עם האתגרים העולים בדרך. בגובה העיניים ובשפה ברורה וקולחת עוסקת נטע בקשת רחבה של נושאים אודות בריאות הנפש והקשיים בדרך אליה, במטרה לאפשר הבנה של התנהגויות וסימפטומים העולים בחיי היום יום.
הספר מלמד על האופן שבו מומלץ לגשת לתופעות אצל ילדים.ות ונערים.ות כגון חרדה והימנעות, הפרעות התנהגות או התמכרות למסכים. הוא מהווה מדריך לרכישת שפה של אנשי מקצוע ויעזור להבין מתי יש צורך בפנייה לאבחון ומה אפשר לצפות מטיפול. לספר, שהתחיל להיכתב לפני ה 7- באוקטובר 2023, נוספו חומרים רלוונטיים לתקופה המאתגרת ביותר שידענו בבריאות הנפש".

ד"ר מרים פסקין, מומחית לפסיכיאטריה כללית ולפסיכיאטריה של הילד והמתבגר ומנהלת חטיבת ילדים ונוער במרכז לבריאות הנפש "גהה" המסונף לאוניברסיטת תל אביב.

בספר מובאות סוגיות תיאורטיות ומעשיות הנוגעות לתהליכי התפתחות נפשית אצל ילדים ומתבגרים ומוצגות המצוקות העיקריות שמהן הם עלולים ועלולות לסבול, הסיבות למצוקה, דרכי ההתמודדות ותהליכי הטיפול. בחלק מהפרקים פונה המחברת לילדים ולמתבגרים כדי להסביר להם בשפתם את הנושא. את החלקים האלה על ההורים לקרוא עם הילד.ה והמתבגר.ת. בכול מקרה, שבו יש חשש כלשהו למצוקה נפשית, יש לשקול פנייה לאשת או לאיש מקצוע שיאבחנו את המצב.

נטע ענבר-סבן היא פסיכולוגית קלינית מדריכה, בעלת שנים רבות של ניסיון באבחון וטיפול בילדים, במבוגרים, בהורים ובמשפחות. שני ספריה הקודמים הם: "פסיפס אנושי: מבט פסיכולוגי על הגוונים המרכיבים את עוצמתו של עם ישראל" (הוצאת צמרת) ו"מחול התודעה והנפש: מבט פסיכולוגי על תהליכי התפתחות אישית וחברתית" (גלילי הוצאה לאור).

הספר: "נשבר לי הלב, תעזרו לי"

מאת: נטע ענבר – סבן

גלילי הוצאה לאור

502 עמודים, 97 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה