יום חמישי, 9 במאי 2024

נקניקיות מהקולקציה חברת "מעדני יחיעם" משיקה סדרת נקניקיות גורמה חדשה: יחיעם COLLECTION

יצרנית מוצרי הבשר "מעדני יחיעם", מקיבוץ יחיעם שבגליל המערבי, משיקה סדרת נקניקיות גורמה חדשות תחת מיתוג חדש יחיעם COLLECTION. הסדרה כוללת 3 סוגי נקניקיות: נקניקיות בקר בסגנון אמריקאי, עשויות מ-100% בקר פרמיום ומיוצרות על פי מתכון וידע של חברת A&H מארה"ב. הנקניקיות מכילות 17% חלבון והן בטעם ובמרקם ייחודי. נקניקיות בסגנון צרפתי, עשויות מנתחי בקר, הודו ועוף איכותיים, בתיבול אופייני. הנקניקיות גדולות ועסיסיות, מכילות 15% חלבון במרקם וטחינה גסים. נקניקיות בראטוורסט, בסגנון בווארי-גרמני, מכילות 14% חלבון והן בעלות מרקם בשרי, חלק ועסיסי ובתיבול אופייני. כל הנקניקיות משווקות באריזות 300 גרם, 5 נקניקיות גדולות באריזה, ובעיצוב חדשני ומרהיב.

מעדני יחיעם מאוד ייחודים  ואיכותיים בטעם ובמרקם, ושמחתי מאוד על ההשקה החדשה של סדרת נקניקיות הגורמה, בהחלט חידוש נהדר גם לכבוד יום העצמאות ול"ג בעומר, וגם כחלק מנקניקיות גורמה שתמיד כיף לאכול ולהנות, לפנק את המשפחה בנקניקיות גורמה איכותיות, אהבתי גם את המיתוג החדש של האריזות, אריזת נוחות עם חבק ובעיצוב חדשני,

מעבר לכך שנקניקות הגורמה של יחיעם מיוצרות מנתחי בשר מובחרים, עשירות בחלבון וללא גלוטן, ומה שנשאר לכם זה פשוט לטעם ולהנות….

קרדיט צילום: רמי גררה

סדרת יחיעם COLLECTION מביאה לצרכן הישראלי נקניקים ונקניקיות גורמה מהעולם, אשר הותאמו לחיך הישראלי ומיוצרות במפעל יחיעם. הסדרה כוללת נקניקים ומעדני גורמה בהם פרשוטו, סרוולד, סלמי צרפתי, מעדן אווז, כתף בקר ועוד. כל מוצרי יחיעם מושקים תחת מיתוג חדש, המבטא את מומחיותה של יחיעם בייצור נקניקים, נקניקיות ובשרים מעושנים, בצל ההרים הירוקים והנוף הגלילי של יחיעם.

לדברי תמיר דגן, מנהל השיווק של מעדני יחיעם, אנו שמחים לבשר על השקת שלוש נקניקיות חדשות מסדרת הפרמיום החדשה שלנו "קולקשן". טעמן, מרקמן ואריזתן של הנקניקיות הותאמו לקהל הישראלי והן ישווקו לראשונה לרגל ל"ג בעומר ויום העצמאות.

כשרות: כשר בהשגחת הרבנות הראשית.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 26.90 ₪ לאריזת 300 גרם.

להשיג ברשתות המזון ובחנויות המובחרות ברחבי הארץ.  

זמן קריאה לילדים – מתמטיקה זה בדיוק בשבילי מאת ד"ר שיני סומרה…

ספר הילדים מתמטיקה זה בדיוק בשבילי מאת ד"ר שיני סומרה, מלווה באיורים צבעוניים ומיוחדים שאיירה נדיה סארל, זהו ספר רביעי ואחרון בסדרת מקצועות המדע, סדרה מיוחדת וחשובה שמעצימה קוראים צעירים ובעיקר מנגישה להם את עולם המתמטיקה, מדעים, חשיבה יצירתית ופתרון בעיות, דפדפתי בספר  מתמטיקה זה בדיוק בשבילי, וממש התרשמתי מהסיפור שמלווה בנוסחאות והסברים מתמטיים אבל מוסבר לקורא הצעיר, וגורם לסקרנות רבה, וגם מעודד תהליכי למידה וחשיבה מגיל צעיר, ספר מומלץ מאוד, ובהחלט עם ערך מוסף, כי מה שסופגים מגיל צעיר נשאר ועוזר מאוד בהמשך החיים.

הָאִיּוּרִים הַמַּלְהִיבִים וְהַסִּפּוּר הַמַּעֲצִים מַזְמִינִים אֶת הַקּוֹרְאִים הַצְּעִירִים להתוודעַ לְעוֹלַם הַמָּתֵמָטִיקָה, לַחֲשִׁיבָה יְצִירָתִית וּלְפִתְרוֹן בְּעָיוֹת.

כְּשֶׁאָלִיָּה יוֹצֵאת לְקֶמְפִּינְג עִם בַּת הַדּוֹדָה שֶׁלָּהּ, הִיא מְגַלָּה שֶׁיֵּשׁ מִסְפָּרִים בְּכָל מָקוֹם! הַמָּתֵמָטִיקָה מְלַוָּה אוֹתָנוּ כְּשֶׁאֲנַחְנוּ סוֹפְרִים כֶּסֶף בַּחֲנוּת אוֹ מְתַכְנְנִים נְסִיעוֹת בָּרַכֶּבֶת, וַאֲפִלּוּ כְּשֶׁאֲנַחְנוּ צוֹפִים בַּכּוֹכָבִים בַּיַּעַר. אָלִיָּה פּוֹתֶרֶת כַּמָּה תַּרְגִּילִים בְּעַצְמָהּ, וְתוֹךְ כְּדֵי כָּךְ לוֹמֶדֶת עַל הַמָּתֵמָטִיקָאִים הַמַּבְרִיקִים שֶׁעָזְרוּ לָנוּ לְהָבִין אֶת הָעוֹלָם. הִיא כְּבָר מְחַכָּה לַיּוֹם שֶׁבּוֹ תּוּכַל לְהִצְטָרֵף אֲלֵיהֶם!

הספר: מתמטיקה זה בדיוק בשבילי

מאת: ד"ר שיני סומרה

איורים: נדיה סארל

הוצאה: מטר הוצאה לאור

תרגום: מיכל לבינסון

עריכה: חמוטל לוין

30 עמודים, 78 ש"ח

זמן קריאה – הכנרת מאושוויץ מאת אלי מידווד, הרומן מבוסס על סיפור אמיתי….

קיבלתי לסקירה את הרומן הכנרת מאושוויץ מאת אלי מידווד, ביום השואה היה זמן חשוב לקרוא את הספר  המבוסס על חייה הבלתי נשכחים של אלמה רוזֶה, מפיח חיים בדמותה של צעירה יהודייה מעוררת השראה, שהצילה חיים רבים והעניקה תקווה גם למי ששכח מהי, וזה מתקשר גם לעידן הנוכחי שבו היה הרבה מעשי גבורה של אנשים אמיצים שפעלו ב-7.10 וגם בזמן המלחמה שנכפתה עלינו, העם היהודי עם שורד וחזק, ובזכות העבר שלנו אנחנו נזכרים כל יום מחדש, כמה חשוב להיות עם חופשי בארצו, הרומן הכנרת מאושוויץ נוגע ללב, ומעורר הרבה השראה כשקוראים את הסיפור של אלמה רוזה ומבינים גם את כוחה של האהבה, וכמה האהבה בין אלמה הכנרת למיקלוש הפסנתרן המוכשר, הפיחה בהם תקווה ברגעי ההשרדות והייאוש, אין ספק "כשאין יותר עבור מה לחיות, הילחמי עבור האהבה"….

באושוויץ, כל יום הוא מאבק הישרדות. אלמה היא אסירה מספר 50381, המספר מקועקע על זרועה בדיו כחולה. היא לכודה עם אלפי אנשים שנקרעו מחייהם ומכל היקר להם במבוך של גדרות תיל מחושמלות ומגדלי שמירה, כשמדי יום אלפים מהם נעלמים מעל פני האדמה. בחייה הקודמים, אלמה היתה בת למשפחת מוזיקאים ואחייניתו של המלחין גוסטב מאהלר. ככנרת מחוננת כישפה את הקהל הווינאי בהופעותיה, עד שהנאצים עטו על אירופה, ודבר לא יכול להצילה.

כשמפקדת מחנה הנשים ממנה את אלמה למנצחת על תזמורת הנשים של המחנה שאמורה להופיע לפני נאצים רמי דרג, אלמה מסרבת בתחילה אך מהר מאוד מגלה שכמנצחת יהיה באפשרותה להציל נערות צעירות מציפורני המוות.

בתפקידה החדש, אלמה פוגשת את מיקלוש, פסנתרן מוכשר. השניים מוקפים בייאוש אבל מוצאים אושר בהחלפת מכתבים חשאית, בחזרות מוזיקה ובקונצרטים משותפים. הם לא מפסיקים להתפלל ליום שבו כל זה יסתיים, אך אושוויץ הוא מקום בו סבל הוא הוודאות היחידה. האם מוזיקה ואהבה יכולות לשרוד במקום שמהותו ייאוש?

קוראות וקוראים שאהבו את הספרים הבחירהסיפורה של הבת והתופרות מאושוויץ יתמכרו לסיפור המופלא של אלמה שטמון בו כוח ותקווה ומלמד שגם בימים האפלים ביותר יש בכוחה של הקרבה ואהבה לגבור על החשכה ולהעניק סיבה לחיות.

אֶלי מידווּד היא סופרת של רומנים היסטוריים, ספריה תורגמו ל־14 שפות ונכללו ברשימת רבי המכר של "יו־אס־אֵי טודיי".

 "…הסיפור קורע לב אך כתוב נפלא… מידווד מובילה את קוראיה בסיור ריאליסטי באושוויץ, אבל הסיפור אינו אושוויץ והשואה, אלא סיפורה של כנרת מפורסמת שנהפכת ללוחמת אמיצה למען הנגניות בתזמורתה. אלמה עושה הכול, דברים שקשה להעלות על הדעת, כדי לכפות על האס־אס לתת לנגניות שלה הגנה מפני השמדה וסיכוי לשרוד."

– New York Journal of Books

שם הספר: הכנרת מאושוויץ
מאת: אלי מידווד
מטר הוצאה לאור
390 עמודים, 108 ש"ח

יום רביעי, 8 במאי 2024

גאווה ישראלית קרוב למאה שנה חברת "אחוה" מסמנת את מוצריה לרגל חגיגות 95 שנה להיווסדה

חברת "אחוה", יצרנית הטחינה, חלוה ודברי מאפה הישראלית המובילה, מי שנחשבת לאחד מהמותגים הישראליים הוותיקים ביותר, חוגגת 95 שנה להיווסדה ומסמנת לרגל כך את מוצריה במדבקה חגיגית. טחינה גולמית רגילה ומלאה אחוה, מגוון מוצרי חלוה, ממרחים מתוקים מבוססי טחינה ומגוון מוצרי מאפה, ישווקו כשעליהם מתנוססת מדבקת השנים עם ענפי זית.

בימים המורכבים אשר עוברים על מדינתנו האהובה ישראל, מאוד חשוב לשמור על אחדות וגם להתגאות במוצרים כחול לבן, חברת אחוה הותיקה והמוכרת בכל בית בישראל חוגגת 95 שנה להיווסדה וזוהי גאווה ישראלית גדולה, אני מאוד אוהבת את המוצרים הנהדרים של חברת אחוה, מוצרים שימושיים וטעימים, ובמחיר שווה לכל נפש, בהחלט שילוב של איכות עם מחיר ללא פשרות, והנוסחה הזו עובדת כבר 95 שנים, וזה בהחלט מעורר השראה וכבוד.

חברת אחוה הוקמה בשנת 1929 על ידי ארבע משפחות עולים מפולין, רוסיה, יון ותורכיה, אשר התקבצו בבית דירות בדרום תל אביב והחלו לייצר חלוה על פי מתכונים של ארצות מוצאם. אט אט נוספו לייצור גם שמן וטחינה, שהיוותה את חומר הגלם העיקרי בחלוה.  מאיר דיזינגוף, ראש העיר הראשון בתל אביב, קרא לרחוב על שם המפעל – סמטת בית הבד. בשנת 1970 הצטרף למפעל יעקב מלאך, אז חייל משוחרר ופועל ייצור וכיום, מי שמשמש הבעלים ויו"ר החברה, לאחר שרכש במרוצת השנים את חלקי השותפים. לצידו של יעקב עובדים במפעל רעייתו ציפי ושלושה מבניו, מיקי, יובל ויואב.

כיום נחשבת אחוה ליצרנית הגדולה והמובילה בישראל של טחינה גולמית ומוצרי חלוה,

אני משתמשת בטחינה של חברת אחוה כתוספת למגוון מאכלים ביתיים רבים, כריך עם שניצל, סלט, חצילים, קציצות ועוד, הטחינה נהדרת ומאוד קלה להכנה, מוסיפים מים, לימון, מלח,שום פטרוזיליה, ומכינים בקלי קלות טחינה טעימה ואיכותית עם ערכים תזונתיים חשובים מאוד.

החברה מתמחה בייצור חלוה איכותית מסוגים שונים, טחינה גולמית, מוצרים אורגניים, מוצרים ללא סוכר, עוגות ומגוון מוצרי מאפה ותרכיזים לשתייה. החברה מעסיקה כ-235 עובדים בשלושה מפעלים באיזור התעשייה אריאל וכ-20% ממוצריה מיועדים לייצוא. את מגוון מוצרי "אחוה" ניתן לרכוש במדינות רבות ברחבי העולם, מאוסטרליה וניו זילנד, דרך דרום אפריקה, מדינות חבר העמים, מערב אירופה ובמרכז וצפון אמריקה. יעקב מלאך, יו"ר חברת אחוה, מסביר מהו סוד ההצלחה: "להיות תמיד הוגן, שקוף, ולהסתכל קודם כל על רווחת הצרכן ותועלתו לפני שיקולי רווח צרים. לעולם לא נקטין אריזות ללא שינוי מחיר, תמיד נציע את העסקה המשתלמת ביותר לצרכן. אנו מאמינים שצרכן שרוכש ממוצרי אחוה, יודע שמותג זה לעולם יהיה הגון ויציע את התמורה המיטבית לכספו".

זמן קריאה – ילד במלחמה בלי להסב מבט מאת אפרת פלדמן…

הספר ילד במלחמה מאת אפרת פלדמן, נכתב בתזמון לא מתוכנן ופגש את כולנו במציאות של מלחמה שאנו לא רואים את סופה באופק, הספר החדש זועק זעקה של הורים רבים, ילדנו במלחמה (!), לפני ה-7.10.23 וכמובן גם אחרי.

הספר "ילד במלחמה" מאגד סיפורי חיים עלילתיים ותובנות מעשיות לכל אדם, ובמיוחד להורים אשריש להם ילדים במערכות החינוך השונות, והתקופה הנוכחית מלווה בהרבה קושי, והורים רבים יכולים להזדהות עם הספר בנודע לילדיהם ולתקופה המאתגרת בה הם נמצאים.

הספר ארוג שתי וערב: מקרים שארעו, זכרונות ועלילות, עם תובנות חיים ניתוחיות, חיבור המייצר ספר מיוחד במינו, אשר בהחלט תורם להורים ולאנשי חינוך, בהבנת הסיטאוציות המורכבות אשר נמצאים הילדים בזמן מלחמה, וגם בזמן בית ספר מקום שגם בו יכולות לפרוץ מלחמות על רקע אחר, ומאוד חשוב להתבונן, להקשיב ולהפנים שגם ברגעי קושי יש פתרון, ברגע שמטפלים בצורה נכונה.

בין המקרים והתובנות, הקורא נלקח אל נקודות מבט בשלבים השונים בחינוך ילדנו, מנקודת המבט של הילד, של ההורה ועד נקודת המבט של הצוות החינוכי. מנקודת המבט ה'ממווארית' של הכותבת ועד הכתיבה מנקודת המבט ה'ביקורתית-מקצועית' ממרום שנות ההורות והקריירה החינוכית,  בכנות, מקוריות ופתיחות.

מתוך הספר:

"מה חשבתי לעצמי? אמנם היום לא ראיתי את הילדים מהכנופייה האלימה בשטח בית הספר, אך עוד לא הכרתי את כל האזורים בו והייתי משוכנע שהם מתכנסים בפינה כלשהי, מתכננים את ההתנפלות הבאה עלי ועל עוד ילדים. כעסתי מאוד. לא קלטתי שום דבר שנאמר בכיתה על ידי המורים החדשים. כל כך רציתי להרגיש אחרת! כל כך רציתי לפתוח דף חדש ונקי!".

בדרך ייחודית מציעה אפרת פלדמן להורים ולמורים שלא להסב מבט.

וכך מספרת אפרת:

אני משתמשת בסיפור, מציתה דרכו זכרונות, הזדהות ורגש, ולאחריו מזמינה למחשבות ודיון עלינו כבוגרי מערכת החינוך, על הילד/ה שהיינו וההורה שאנחנו (ומי שרלוונטי עבורו- המורה שאנחנו).

עמוד שדרה להורים

"אני מאמינה גדולה בהורות. בעומק השפעתה על ילדינו, ובהשקעה בנפשו של ההורה ובכלים שיש לו. אני מאמינה שכולנו נפגעים בצורה זו או אחרת מהיעדר הכלים של הורינו, אבל כהורים לילדים – רוצים לעשות הכול כדי שפגיעה זו תהיה קטנה ככל הניתן, ולא תשפיע על נפשו של ילדנו עד כדי שיתוק וקיפאון. לכן הורים רבים מוכנים ללמוד ולעשות הרבה על מנת להעניק לילדיהם חוויה שונה מזו שחוו, או לשכפל חוויות טובות, כשברור שסגנון ההורות מאוד שונה מדור לדור ומהורה אחד למשנהו. יחד עם זאת הספר מבקש להעניק סוג של עמוד שדרה,  סימנים בדרך עבור ההורים, כדי שידעו מתי הם נוהגים באופן זהיר, רגיש ונכון עם ילדיהם, גם אם אין בכך מניעה מוחלטת של חוויות קשות במערכת. המטרה אינה "הפצת" עצות, אלא חזרה אל אותם דברים בהורות שיכולים באופן עקבי לשמש ליצירת סביבה יציבה."

הנוכחות ההורית חשובה במיוחד בגילאי 6-8

אפרת מוסיפה שנוכחותם של ההורים חשובה תמיד. אך חשובה במיוחד בגילאים בהם ההורים ב"שיא הקריירה" וילדיהם בכיתות הנמוכות, אז מעורבותם ביום- יום של ילדיהם חיונית מתמיד. בתקופת הגן ועד כיתה א' ההורים מעורבים מאוד ומרגישים השפעה ישירה ומלאה על חיי ילדיהם.

החל מכיתה א', ההורים חשים ירידה בכוחם מול המערכת, ולוקחים צעד לאחור. אפרת מדגישה כמה חשוב דווקא בתקופה זו לשמור על אותו ריקוד טנגו עדין עם הילדים ועם מערכת החינוך, וכך אומרת:

"כשאנחנו מזהים שהילד שלנו סובל או חרד ממשהו, נצטרך להגביר את עוצמת המוסיקה או את הקצב בקשר עם המורה. פה נכנס עניין של סגנון. ברור שאני לא מעודדת אגרסיביות או תובענות כלפי המורה. אבל אני בהחלט רוצה לטעת בהורים את ההכרה בכך שמה שהם לא יעשו – אף אחד לא יעשה עבור ילדם. ולכן עמידה מהצד אינה באה בחשבון! היא עשויה להזיק לא פחות מעודף אקטיביות- לא להסב מבט!".

הספר נוגע גם בנושא חרמות והצקות, ואפרת מדגישה:

"זהו לב הספר. מהסיפור 'ילד במלחמה' הכל התחיל. הוא גם המנוע העיקרי שהביא אותי להפציר בהורים לשים לב, להיות עבור ילדיהם מה שהם עצמם לא תמיד יכולים. ולא להסב את המבט. וזה אומר עין, אוזן, פה ולב. הכוונה היא בעיקר לכך שנפש ההורה לא תבטל, תכחיש, תעלים. קודם כל עבור הילד עצמו, כמובן, אבל גם עבור המערכת. אין לי ספק בכוחה של ההורות, אני מאמינה גדולה באהבה וביכולת שהיא מקנה. כמובן שבין האהבה והיכולת לבין שימת לב יומיומית ופעולה כשיש צורך – נכנסים השגרה והלחצים שהיא מזמנת, הפחד, המורא מפני המערכת, תפיסות שגויות של חברות עם הילד במקום הורות ועוד ועוד.

אבל כן, אני לגמרי חושבת שההורים רק זקוקים לחיזוק ולאמון ביכולותיהם, על מנת לעמוד לצד ילדיהם באופן מכבד, כזה שמשאיר מרחב פעולה. זה לא ספר הדרכה, אבל יש לי בהחלט תקווה שהוא ייטע מחשבות ורעיונות לכיווני פעולה, ואת השאר אני מאמינה שאשלים בהרצאות ובמעגלי שיח שאני מתעתדת לקיים.

ניתוח שכלתני לא תמיד עולה בקנה אחד עם הקשר הרגשי שלנו עם ילדנו. אך האמירה היא שזו בדיוק חובתו של הורה – לבדוק היכן עליו לעשות ניתוחים שכאלה, היכן הוא מסוגל להניח את האמוציות ולפעול לטובת ילדו. איני יכולה להגיד שתמיד הצלחתי בזה, אבל בדיוק מהלימוד שלי הייתי רוצה לתמוך באחרים. חשוב לזכור- גם פעולות שמעורבות בהן אמוציות, אפילו כאלה שעלולות להזיק – עדיפות בעיני מאשר קיפאון וחוסר פעולה. אני נוטה להאמין שהורה שיפעל ירגיש הקלה בעצמו, מעצם המעורבות וטיפוח מקומו הראוי של ילדו בסביבה. הקלה שתסייע לילדו.

על נושאים אלו ועוד, ניתן לקרוא בספר.

אפרת פלדמן, מורה במקצועה וזמרת, לימדה בעבר במערכת החינוך הפורמאלית ושנים רבות במערכת הבלתי-פורמאלית. בספרה, משתפת אותנו אפרת במחשבותיה ותובנותיה על המערכת מזוויות ראייה שונות כתלמידה, כמורה, ובעיקר כאם לילדים. אפרת עוסקת בהדרכה במוזאון, במוזיקה ובתיאטרון, מתגוררת בכפר ורדים זה 24 שנים, והיא אם לשלושה ילדים בוגרים.

בימים אלו עולה מופע-שיח: ילד במלחמה, הרצאה ומעגל שיח בליווי שירה של אפרת פלדמן.

ניתן להשיג את "ילד במלחמה" בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה בכתובת: www.ofir.org.il  או דרך המחברת בטל' 050-6574047

מחיר מומלץ לצרכן 78 ש"ח.

יום ראשון, 5 במאי 2024

זמן קריאה – החלטות משנות חיים (ומוות) ,סיפורים ותובנות של אנשים ששינו את חייהם מקצה לקצה, מאת יוסי יסעור

קיבלתי לסקירת קריאה את הספר החלטות משנות חיים (ומוות), מאת יוסי יסעור, מחבר רבי המכר גם לכם לא היו מים חמים, ופיצת איקאה ודילמות האיש השמן, יש החלטות בחיים כמו להחליף רכב או לקנות מטבח חדש, אך ישנן החלטות שתעשו אשר ישנו את חייכם מקצה לקצה, כיצד תדעו אם זו ההחלטה הנכונה?

בחיים הרבה פעמים אנו נדרשים לקבל החלטות, ובפנים אנחנו לא שלמים אם קיבלנו את ההחלטה הנכונה, באופן אישי אני נזכרת בהחלטה משמעותית שקיבלתי ממש לפני שהקורונה פרצה לחיינו בישראל, האם לשחרר את אבי מבית לוינשטיין לאחר שהשתקם מאירוע מוחי, ולהעבירו לטיפול ביתי, בהחלט החלטה ממש משמעותית מלווה בהרבה מחשבות, ולבסוף החלטתי למרות ההתנגדויות הרבות לשחרר אותו,וההפחדות לגבי ההשלכות, ובמרחק 4 שנים, קדימה, אבא בסדר, מרגיש טוב, כמובן שיש עליות וירידות, אך בהחלט ההחלטה הייתה נכונה, וממש שמחתי לקרוא את הספר המעניין הזה, ולקבל הרבה תובנות, אני באופן אישי משתדלת לקבל החלטות ולא לשבת על הגדר, ואהבתי לקרוא את הסיפורים והתובנות של האנשים ששינו את חייהם מקצה לקצה, בהחלט מרשים.

בספר ייחודי זה ראיין פרופ' יוסי יסעור, שלומד ומלמד קבלת החלטות כבר שנים רבות, ישראלים ששינו את חייהם לחלוטין:

בגיל 47, אחרי שירות בצנחנים, קריירה כעורך דין ואבהות, עברה רונית אישור מגדרי והתחילה לחיות כאישה

איש חיי לילה תל אביבי שנהפך לחסיד חב"ד

המסע של חרדי ליטאי, עילוי בתורה, שבגיל 37 יצא בשאלה

המעבר של פעיל "שלום עכשיו" אל זרועות הימין

הידרדרות לוחם הסיירת אל חיי הפשע

מוסלמית שבחרה לחיות לצד יהודים ולשרת בצבא

מה עובר על אותם אנשים שהחליטו כנגד כל הסיכויים לבצע שינוי כה דרמטי בחייהם, מה הם הסיבות, הקשיים, הגורמים להחלטות שהם קיבלו. מה אנו יכולים ללמוד מכך? השורה התחתונה אופטימית; מחקרים חדשים מראים שאנשים המחליטים לבצע שינוי דרמטי בחייהם מאושרים יותר מאלה הנשארים במצב הקיים. אך אין זה אומר שהם לא משלמים מחיר.

בשפה מרתקת ובגובה העיניים מתחקה יוסי יסעור אחר אנשים אלה. המרואיינים בספר, שכולם עברו שינוי מטלטל, מספרים בפתיחות יוצאת דופן על ההתלבטויות, הרגשות, הקשיים ותגובת הסביבה, ועל ההחלטה הגורלית ששינתה את חייהם.

אם גם אתם מתלבטים לגבי החלטה חשובה או מתקשים לבצע שינוי בחייכם, הספר המקורי והמרתק שבידיכם יאיר זוויות חדשות בתהליך קבלת ההחלטות וייתן לכם הרבה נקודות למחשבה.

 

הספר: החלטות משנות חיים (ומוות)

מאת: יוסי יסעור

מטר הוצאה לאור

עריכה: עידית נבו

268 עמודים, 108 ש"ח 

חברת "תבואות" נכנסת לתחום תחליפי החלב ומשיקה סדרה אורגנית ואיכותית של תחליפי חלב, ללא תוספת סוכר וללא חומרים משמרים בסדרה, המיוצרת באיטליה, 4 משקאות: משקה אורז שקדים אורגני; משקה שיבולת שועל אורגני; משקה סויה אורגני; ומשקה אורז אורגני

חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים טבעיים, נכנסת לתחום תחליפי החלב ומשיקה סדרה אורגנית ואיכותית של תחליפי חלב, ללא תוספת סוכר וללא חומרים משמרים. הסדרה, המיוצרת באיטליה, כוללת ארבעה משקאות: משקה אורז שקדים אורגני; משקה שיבולת שועל אורגני; משקה סויה אורגני בריסטה; ומשקה אורז אורגני. סדרת המשקאות מתאימה לטבעונים, צמחונים, נמנעים מצריכת חלב ולקטוז ולכל הצרכנים שרוצים טעם אחר.

קרדיט צילום: איל גרניט

במהלך השנה האחרונה אני מוותרת על החלב ועברתי לשתות באופן קבוע תחליפי חלב, מאוד שמחתי להכיר ולהתנסות במוצרים נהדרים מהסדרה החדשה של תחליפי החלב של חברת תבואות, הכנתי קפה הפוך עם משקה שיבולת שועל אורגני, מעולה שניתן להקציף את משקה שיבולת שועל אורגני במקציף הקפה, ולהנות מקפה הפוך נהדר וטעים, ניתן להוסיף מעך קנמון טחון,

ושייק בננות ותמרים עם משקה אורז שקדים אורגני,חותכים בננה לעיגולים, וקוצצים 3 תמרים, שמים בבלנדר עם קוביות קרח, וכוס משקה תבואות אורז שקדים אורגני, ונהנים ממשקה טעים, וצונן, יצא מאוד טעים ונהדר לרגישים לחלב, לקטוז, טבעוניים, ועוד, וממש לא הורגש שמדובר בתחליפי חלב, מאוד אהבתי את הטעם.

סדרת המשקאות האורגנית החדשה מותאמת לצרכים ולטעמים מבוקשים בקהל הישראלי. כל אחד מהמוצרים בסדרה מתאים למגוון שימושים בשתייה חמה או קרה, אפייה, תבשילים ועוד. בכוונת חברת "תבואות" להרחיב את הסדרה בהתאם לביקושים מקהלים וצרכנים שונים.

מומלץ לנער לפני השימוש. לאחר הפתיחה יש לשמור במקרר.

מחיר לצרכן 13.90 ש"ח, למיכל של 1 ליטר.

כשר פרווה באישור הרבנות הראשית לישראל ובהשגחת הרב יצחק בלינוב, איטליה.

להשיג ברשתות השיווק, חנויות הטבע ובמכולות.

 

יום שישי, 3 במאי 2024

זמן קריאה – הלונה פארק של החיים מה שלמדתי ב־15 שנות ניהול של אימפריית דיסני מאת רוברט ( בוב) אייגר

ספר ההשראה "הלונה פארק של החיים" מאת בוב אייגר, מנכ"ל דיסני, ואחד האנשים המשפיעים של מגזין "טיים", הגיע למקום הראשון ברשימת רבי המכר של "הניו יורק טיימס", בוב אייגר חולק את הרעיונות והערכים שהנחו אותו כשהמציא מחדש את אחת החברות האהובות בעולם והעניק השראה לאנשים שמביאים קסם לחיינו, לקרוא את הספר וללמוד מאדם שהגיע להישגים בחייו, בהחלט תורם ונותן השראה וגם לאחר הקריאה, ניתן ליישם חלק מהטיפים, הרעיוניות והיצירתיות שלו, בהחלט מסוג הספרים המבורכים והמעצימים שאני מאוד שמחה לשתף, מומלץ לכל אדם ויש מה ללמוד בכל זמן בחיינו.

בוב אייגר מונה למנכ"ל דיסני ב־2005, בתקופה קשה שבה התחרות עזה מתמיד והטכנולוגיה השתנתה מהר יותר מבכל עידן אחר בתולדות החברה. חזונו הסתכם בשלושה רעיונות ברורים: להתחייב מחדש לחשיבותה של איכות, לאמץ טכנולוגיה במקום להילחם בה, לחשוב בגדול – לחשוב גלובלי – ולהפוך את דיסני למותג חזק יותר בשווקים הבינלאומיים.

כיום, דיסני היא חברת המדיה הגדולה והנערצת בעולם ועם נכסיה נמנות החברות פיקסאר, מארוול, לוקאספילם ופוקס המאה ה־21. היא ידועה גם בפארקי השעשועים הענקיים שלה שהאחרון שבהם נפתח בשנחאי. אייגר ידוע כאחד המנכ"לים החדשניים והמצליחים ביותר של ימינו, ומאז החל לנהל את דיסני, ערכה הבורסאי גדל פי חמישה.

בספר זה חולק אייגר את הלקחים שלמד בזמן שניהל את דיסני והוביל את 200 אלף עובדיה, ובוחן את העקרונות הדרושים למנהיגות אמיתית, בהם:

אופטימיות. גם נוכח קשיים, מנהיג אופטימי ימצא את הדרך לתוצאה הטובה ביותר האפשרית ויתמקד בכך, במקום להיכנע לפסימיות ולהאשמה.

אומץ. מנהיגים צריכים להיות מוכנים לקחת סיכונים ולהמר בגדול. פחד מכישלון הורס את היצירתיות.

החלטיות. את כל ההחלטות, קשות ככל שיהיו, צריך לקבל בהתאם ללוח הזמנים. חוסר החלטיות הוא בזבזני ולעתים גם הרסני.

הגינות. יש להתייחס לאנשים בהגינות ובאמפתיה ולהיות נגישים עבורם.

הספר הזה עוסק בסקרנות הבלתי נלאית שהניעה את אייגר מהיום שבו התחיל לעבוד בדרגה הנמוכה ביותר באחד מאולפני ABC, וגם בהעדפה של הגינות ויושרה על פני רווחים, בחברות העמוקה עם סטיב ג'ובס בשנותיו האחרונות, ובאהבה המתמשכת למיתולוגיה של "מלחמת הכוכבים".

"הרעיונות בספר הזה נראים לי כאוניברסליים," כותב אייגר, "לא רק למנכ"לים לעתיד, אלא לכל מי שרוצה להרגיש פחות מפוחד ויותר בטוח בעצמו, בזמן שהוא מנווט את דרכו בחייו המקצועיים, ואפילו האישיים."

ספר השנה של "הסאנדיי טיימס".

"בוב אייגר לא רק ממשיך היסטוריה פורצת דרך בת 100 שנה, אלא גם קידם את מותג דיסני הרבה מעבר לציפיות, ועשה זאת בחן ובתעוזה. ספרו מראה לנו איך זה קרה."

הספר – הלונה פארק של החיים

מאת – בוב אייגר

מטר הוצאה לאור

118 ש"ח, 251 עמודים

תרגום – טל כ"ץ

עורכת התרגום – רינה גרינוולד

זמן קריאה לילדים – סליחה! מאת מייקל איאן בלק…..

ספר הילדים סליחה! ,מאת מייקל איאן בלק, מומלץ מאוד לגילאי 3-6, ספר שעוזר להעביר לילדים רגשות מורכבים, וגם לאחר הקראתו לילד, ניתן לפתח שיחה על משמעות החברות, כבוד ובקשת סליחה, לעיתים קשה לבקש סליחה ולהתנצל, וברגע שדרך הסיפור הקסום הזה, הילד למד לנהל את הרגשות שלו בצורה חיובית , ואז להתנצל בפני חבר זה כבר הרבה יותר קל ומובן, ונותן ערכים וכלים מצויינים בשיח ותקשורת כבר בגיל צעיר.

הדמויות האהובות מהספר משעמם לי! חוזרות אלינו עם משימה לא פשוטה בכלל – להתנצל בפני חבר…

תַּפּוּחַ אֲדָמָה מַמָּשׁ מִצְטַעֵר.
הוּא לֹא הִתְכַּוֵּן לְדַבֵּר לֹא יָפֶה לַפְלָמִינְגּוֹ וּלְהַעֲלִיב אוֹתוֹ.
אֲבָל… לְהַגִּיד סְלִיחָה זֶה בִּכְלָל לֹא קַל.
הָאֱמֶת שֶׁזֶּה הַדָּבָר הֲכִי קָשֶׁה שֶׁהוּא עָשָׂה אֵי פַּעַם.

הספר – סליחה!

מאת – מייקל איאן בלק

איורים – דבי רידפת אוהי

הוצאת מטר

34 עמודים, 74 ש"ח

תרגום מאנגלית – מיכל לבינסון

עריכה לשונית – רותי חזנוביץ

עיצוב – סטודיו דור כהן

יום חמישי, 2 במאי 2024

סלט ירוק עם נקטרינות וקרוטונים מתכון מאיה דרין, שפית ועיתונאית אוכל, צילום גל בן זאב באדיבות סולתם

יום העצמאות הקרב ובא הוא אומנם חג בו הכוכבים הראשיים אמורים להיות המנגל והבשרים, אך הסלט הנכון בקלות יכול לגנוב את ההצגה. העונה הקייצית ויום העצמאות הם העת הנכונה ליהנות מסלט ירוק ונקטרינות טעים ומרענן.

קרדיט צילום: גל בן זאב

רשימת חומרים ל-4 מנות:

1 ראש חסה סלנובה

1 ראש חסה קיסר

1 צרור ארוגולה

שפע עשבי תבלין שאוהבים

4 נקטרינות פרוסות דק

4 פרוסות לחם

שמן זית לפי הצורך

מלח ופלפל לפי הטעם

לקרוטונים:

4 פרוסות לחם

מעט שמן זיתֿ
מלח ופלפל לפי הטעם

לרוטב:

¼ כוס חומץ תפוחים

מעט מיץ לימון

¾ כוס שמן זית עדין

1 כף דבש

1 כף גדושה חרדל משובח

2 שיני שום כתושות

מלח ופלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:

לקרוטונים: בוצעים פיסות מן הלחם, פורסים על תבנית אפייה מרופדת נייר אפייה.

מזלפים מעל שמן זית, מתבלים במלח ופלפל ואופים בתנור, בחום בינוני, 180 מעלות במשך כ-8 דקות עד שמזהיב.

לרוטב: מערבבים את כלך מרכיבי הרוטב, מתקנים תיבול

הרכבת הסלט: מערבבים את כל מרכיבי הסלט, מתבלים ברוטב ומפזרים מעל קרוטונים.

זמן קריאה – "ארץ השלג" מאת סבסטיאן פוקס

"ארץ השלג" מאת סבסטיאן פוקס, רומן המתרחש באוסטריה בין שתי מלחמות עולם, חוקר את שבריריותה של האהבה ובוחן את כוחה הגואל של הפסיכולוגיה. סבסטיאן פוקס מתאר אווירה של יבשת שעדיין מעכלת את הטראומה הקולקטיבית שלה, כשהאיום הבא כבר מתחיל להופיע, בכתיבה אלגנטית וסוחפת, הוא מצליח לאזן בין רעיונות גדולים ורגש אנושי ולרקום סיפור אהבה אפי ועל זמני.

ארץ השלג מסוג הספרים כשמתחילים לקרוא, ממשיכים עד שמסיימים את הספר, ספר עם הרבה תובנות על החיים, ספר שגורם למחשבה עמוקה על משמעות האהבה וגם על היבטים פסיכולגיים בקשר בין נאהבים, במצבים של מאבק פנימי בין הרגש למציאות, הרבה קונפליקטים שמציאות החיים מעמידה בפני גיבורי הסיפור, בהחלט רומן מעניין.

1914 –  אנטון הצעיר מגיע לווינה, נחוש לעשות לעצמו שם כעיתונאי. במסגרת עבודתו החלקית כמורה פרטי הוא פוגש אישה צרפתייה בשם דלפין ומתאהב בה עמוקות, עד לרגע שארצו מכריזה מלחמה על ארצה והיא הופכת בין לילה לאויבת.

1927 –  לנה, שגדלה עם אם שתיינית בעיירה קטנה וחיה חיים דלים וקרים, נקרעת בין רעב לאהבה ובין רצון להשיג שליטה על חייה. אחרי ניסיון מר להשתלב בחיים בווינה, היא נוטשת לבסוף את עיר הבירה ומתחילה לעבוד כמשרתת  בסנטריום מוקף השלג, השלוס זבליק.

1933 – אנטון שעדיין פגוע נפשית מאובדן חבריו במלחמה נשלח לסנטריום המסתורי בו מטפלים בפגועי נפש. שם, הוא יפגוש לראשונה את לנה ויגלה שגם ברגעיה הקשים של היבשת האירופית קיימת תקווה – מטופלים יכולים לקבל עזרה, אהובים יכולים למצוא זה את זה ופצעים ישנים יכולים להירפא. בסנטריום בו נחקרים לעומקם הסבל האנושי והסיכויים לגאולה, שני אנשים יראו זה את זה לראשונה.

סבסטיאן פוקס הוא סופר ועיתונאי בריטי מוערך אשר ספריו היו לרבי מכר ותורגמו לשפות רבות. נבחר האגודה המלכותית לספרות ובעל ד"ר של כבוד מאונ' איסט לונדון על תרומתו להבנת הפסיכיאטריה. בין ספריו הרבים, ראו אור בעברית "שירת הציפור" (מודן, 2002) ו"שלוח רסן" (פן וידיעות ספרים, 2008).

"מומלץ, נפלא ומרגש, מראה כיצד הכוח לאהוב מישהו כפי שהוא באמת, יכול להביא נחמה לחיינו הקצרים"  Independent

"סיפור האהבה המרגש ביותר שכתב פוקס" – אנתוני ביוור, (מחבר רב המכר "מלחמת העולם השנייה")

"יצירת מופת שקראתי ביום אחד" –  New Books Magazine

"מרתק… בליבו של סיפור עשיר ואפל זה ניצבת הפסיכולוגיה ולא פוליטיקה" – Times

"סיפור על אהבה ועל כוחה של הרוח האנושית" Sunday Telegraph

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים, מאי 2024  / 367 עמודים / מאנגלית: רחל פן / עיצוב עטיפה: טליה בר   

penn.co.il

זמן קריאה – "אורח באחוזת פארלי" מאת ריס בואן

קיבלתי לסקירה את הרומן החדש, אורח באחוזת פארלי, מאת הסופרת עטורת הפרסים, מחברת רבי המכר הילד הטוסקני ומחברת הציור מוונציה, ספר משובח ומומלץ, קראתי גם את הספרים הקודמים של הסופרת המוכשרת ריס בואן, והרומן ההסטורי החדש "אורח באחוזת פארלי", השילוב בספר של מתח עם רומנטיקה ואירועים הסטוריים ממלחמת העולם השנייה, גורם לקריאה להיות מעניינת ומרתקת, ובהחלט נסחפתי בקריאה.

סאגה סוחפת ומרגשת על מעמד, משפחה, אהבה ובגידה, בהשראת אירועים ודמויות ממלחמת העולם השנייה, "סוחף מהעמוד הראשון, מותח, רומנטי, מסוגנן – כמו לעשות בינג' על דרמה בריטית גדולה." – לי צ'יילד

מלחמת העולם השנייה מגיעה לאחוזת פארלי, מקום מושבם של לורד וסטרהאם וחמש בנותיו. כאשר חייל עם מצנח פגום, צונח אל מותו בשטחה. המדים והציוד שלו מעוררים חשד, והקצין וחבר המשפחה, בן קרסוול, לוקח על עצמו בחשאי את המשימה להכריע אם מדובר במרגל גרמני. המשימה גם מעניקה לו הזדמנות להימצא בקרבתה של פמלה, בתו האמצעית של לורד וסטרהאם, שבה הוא מאוהב בחשאי. אך לפמלה יש סוד משלה: היא התקבלה לעבודה בבלצ'לי פארק, מקום משכנה של היחידה הבריטית לפיצוח צפנים.בשעה שהוא עוקב אחר שובל של מרגלים ובוגדים, בן מגלה שחלק ממי שסובבים אותם אוחזים באג'נדה מבחילה והרת גורל מבחינה היסטורית. האם יצליח – בעזרתה של פמלה – לעצור את חורשי הרע לפני שאנגליה תנחל מפלה? רב המכר העולמי "אחוזת פארלי" זכה לביקורות מהללות ובשלל פרסים, בהם פרס "אגתה" לרומן ההיסטורי הטוב ביותר.

"מותחן היסטורי מהנה להפליא ועשוי מלאכת מחשבת. עם כל תפנית הקורא מתקשה יותר ויותר להכריע במי לבטוח." Publishers Weekly

"שילוב של בידור, סקרנות אינטלקטואלית ורקע ריאליסטי שזיכו את בואן בפרסים ובקהל קוראים נאמן."

New York Journal of Books

ריס בּוֺאֶן, מחברת רבי-המכר של "הניו יורק טיימס" ו"הוול סטריט ג'ורנל", נולדה באנגליה, למדה באוניברסיטת לונדון, ועכשיו מחלקת את זמנה בין צפון קליפורניה לאריזונה.

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים, מאי 2024  / 367 עמודים / מאנגלית: רחל פן / עיצוב עטיפה: טליה בר   

penn.co.il

יום חמישי, 18 באפריל 2024

זמן קריאה – כרוניקה של מחלת נפש מאת עופר ירמינובסקי….

הספר "כרוניקה של מחלת נפש" מאת כרוניקה של מחלת נפש, סיפור אנושי מטלטל ומעורר מחשבה ואי שקט ,הספר חושף בפני קוראיו  את המתרחש מאחורי מסך הברזל של המחלקה הפסיכיאטרית הסגורה, רומן מאוד מעניין הפותח צוהר למקום חשוב ומסקרן, מעבר לכך שהספר מרתק וסוחף , מדובר במסמך חברתי ונפשי חשוב מאוד, מחלת נפש זה לא דבר פשוט וההבנה מה קורה לגיבור הסיפור, רני בראון במקום הסגור, ואת מה שעובר עליו עם אהבתו כנער מתבגר לתמי יוגב, נערה המאושפזת באותה מחלקה, הרבה טלטלות ומצבים לא פשוטים מועלים על הכתב, וגם סוגיית האשפוז הכפוי, בהחלט ספר שונה ממה שקראתי עד היום, בגלל הנושא המורכב.

הסופר עופר ירמינובסקי מספר ביד קלה ובכישרון רב את קורותיו של נער בן חמש עשרה המאושפז במחלקה בשל מחלת נפש קשה. את הספר מאכלסות דמויות רבות, ססגוניות ומעניינות, אותן פוגש הגיבור במחלקה וביניהן מתפתחות מערכות יחסים סבוכים ולא שגרתיים.

עופר ירמינובסקי הוא סופר ומשורר ילדי 1973, מתגורר ברמת גן.

זהו ספרו החמישי של עופר ירמינובסקי בהוצאת ארגמן מיטב , ספריו הקודמים הם: "אושר חמקמק מדי" (2016, שירה, הוצאת גוונים) – מגוון שירים ייחודיים המופיעים תחת חמישה שערים כשכל שער מציג פן אחר בכתיבתו ובנפשו; "נסיעה אחרונה" (2017 , קובץ סיפורים, הוצאת מטר – שולחן כתיבה) המכיל 30 סיפורים קצרים העוסקים ברובם באנטי גיבור ובהלך רוחו, בתעתותי הנפש והזמן ובהתמודדות עם מצבים מפתיעים, רגשיים ונפשיים. הסיפורים נפרדים זה מזה לכאורה, אך עם זאת מתחברים ונשזרים בעלילתם ובמסע החיפושים של כל אחד מהם אחר האושר והאהבה; "ארץ השמש" (2019, פרוזה, הוצאת צמרת) על קיונו, יצור מכוכב אחר, הנוחת באחד מרחובות העיר ויוצר מהומה רבה. לא הרחק משם, בדירה קטנה, מסתתר אודי, בחור צעיר המסתיר סוד אפל בחייו. היחסים המורכבים בין הדמויות בספר יוצרים פסיפס אנושי מרתק החושף את המרקם החברתי בארץ ואף מגיע אל מתחת לפני השטח; ו"ילד קורא לי בחלום" (2020, שירה, הוצאת ספרא), שבו הוא כותב שירה אישית-לירית ושירה חברתית נוקבת כשאין מחסום בין הז'אנרים והוא מניח לשירה לשרת את דעותיו ומחשבותיו.

המשוררת והסופרת ציפי שחרור, שערכה ספרותית את ספרו החדש של עפר ירמינובסקי ואת ארבעת ספריו הקודמים, מלווה אותו במשך שנים בתהליך הכתיבה. לדבריה, ספרו החדש הוא רומן לכל דבר ואף משמש מסמך חברתי ונפשי חשוב מאוד. שחרור: "ספר זה נכתב למעשה כספרו הראשון של עופר, ודרכו הוא עוסק בנפש האדם על כל תהפוכותיה ורבדיה השונים. כשהוא חזר לכתוב אותו לאחר שנים הספר נכתב מחדש באמצעות דיאלוג פנימי מיוחד בין המחלה לבין גיבור הספר, וכתוצאה מכך נוצרו בספר רבדי דיבור בעלי משלב לשוני שונים".

הספר: כרוניקה של מחלת נפש

הסופר: עפר ירמינובסקי.

ז'אנר: פרוזה.

עורכת: ציפי שחרור.

כריכה: רכה.

מספר עמודים: 481, 75 ש"ח

הוצאה לאור: ארגמן מיטב הוצאה לאור.

שנת הוצאה לאור: 2024.

יום רביעי, 17 באפריל 2024

חגיגת פסח עם חקלאי גרנות "חקלאי גרנות" מגישה לרגל פסח מתכון לטרטר חלומי וטעים: טרטר סלמון ואבוקדו

"חקלאי גרנות", המתמחה בגידול אבוקדו ומשווקת פירות וירקות לרשתות המזון, מגישה לרגל חג הפסח מתכון יפיפה וחגיגי, לטרטר סלמון ואבוקדו טעים במיוחד. שילוב טעמי הסלמון עם הפירות והאבוקדו יוצרים מנה חלומית ומענגת. המתכון קל הכנה ומתאים כמנה ראשונה בארוחת החג החגיגית.

קרדיט צילום: הדס ניצן

חג שמח!

מצרכים (לכ-2 מנות):

1 אבוקדו מוכן לאכילה של "חקלאי גרנות" קלוף וחתוך לקוביות

250 גרם פילה סלמון ללא עור וחתוך לקוביות

1/4 אננס קלוף וחתוך לקוביות

2 צנוניות קצוצות

1/2 בצל אדום קצוץ

1 כף שומשום שחור

4 טיפות שמן שומשום

קורט מלח ופלפל

אופן ההכנה:

  1. בקערה מערבבים יחד את האננס, הסלמון, הצנונית ואת הבצל האדום.
  2. מוסיפים מלח ופלפל ומערבבים יחד (המיץ של האננס כובש את הדג).
  3. מוסיפים שמן שומשום, מערבבים ומעבירים לצלחת הגשה.
  4. בקערה עם שאריות התיבול מוסיפים את האבוקדו ומוסיפים מלח ופלפל לפי הטעם.
  5. מניחים את האבוקדו מעל טרטר הדג, מפזרים שומשום שחור מעל ומגישים.

 

יום חמישי, 11 באפריל 2024

חדש בבתי הקולנוע – Back to Black

הוזמנתי להקרנת בכורה של הסרט החדש והמעניין Back to Black, על חייה של איימי ויינהאוס, הסרט מאוד מרתק, ומראה צדדים נוספים בדמותה של איימי ויינהאוס, ואת האהבה העוצמתית שלה למוזיקה, לשירים שכתבה על אירועים בחייה, היא חיה את המוזיקה, והייתה בהחלט כשרון מולד, היא פחות חשבה על כסף , ממון לא עניין אותה, היא חוותה את השירים מעומק ליבה, ולכן הצליחה כל כך, אך במקביל היה גם המון כאב, והתמכרויות, ואהבה עמוקה לבלייק, וגם אכזבות רבות, מאוד אהבתי את הסרט ואני ממליצה.

לראשונה בקולנוע – סיפור חייה מעלייתה לתהילה של איימי ויינהאוס, מהיוצרות המצליחות ואהובות בעולם, דרך הסערות והשערוריות ועד האלבום שהפך לתופעה Back to Black:

מערכת היחסים עם סבתא שלה, אהבה שאינה תלויה בדבר, רגעים משפחתיים קסומים, שהיו גם חלק מחייה.

 

הסיפור מסופר מנקודת מבטה של איימי, והסרט מספק זווית ראיה חדשה, נשית וגאה אודות האישה מאחורי האגדה, ואודות מערכת היחסים שנתנה השראה לאחד מהאלבומים הגדולים ביותר בכל הזמנים. ביימה סם טיילור-ג'ונסון, במאית "חמישים גוונים של אפור", הסרט נעשה בתמיכת משפחתה של ווינהאוס

טריילר: https://www.youtube.com/watch?v=_83Q1qAOwwc

סיפורה של איימי ווינהאוס

אנגליה 2024 , 122 דקות

בימוי: סאם טיילור ג'ונסון (חמישים גוונים של אפור)

קרדיט צילומים:

טוליפ אנטרטיינמנט ישראל

בהפצה עולמית של חברת Universal Pictures©

תו 'מגן שמש', תו איכות וערכיות מבית העמותה הישראלית לסרטן העור הושק היום, הראשונים לקבל את התו – מוצרי ההגנה מפני השמש של חברת AVENE

מוצרי ההגנה מפני השמש של חברת AVENE הם מוצרי ההגנה מהשמש הראשונים בישראל שקיבלו את תו איכות וערכיות "מגן שמש" של העמותה הישראלית לסרטן העור.

התו ניתן לחברות שחורטות על דגלן את נושא ההגנה מפני השמש, פועלות בתחומי החינוך וההסברה להתנהלות נכונה בשמש ולא מקדמות מוצרי שיזוף.

"אנחנו מברכות את חברת AVENE  – הראשונים לקבל את תו "מגן שמש" של העמותה הישראלית לסרטן העור", אומרת ענבל כהן תובל מנכ"לית העמותה. "העמותה פועלת להעלאת המודעות לסרטן העור ולקידום התנהלות נכונה והגנה מפני השמש. בשנתיים האחרונות מקדמת העמותה תוכנית לאומית למניעת סרטן העור בשיתוף עם משרד הבריאות והתו ניתן לחברות ששותפות לערכים הללו".

AVENE הינו מותג דרמו קוסמטי מוביל ומבוסס מחקרית לטיפול בעור רגיש המיוצר על ידי חברת התרופות הצרפתית פייר פאברה. מוצרי ההגנה מהשמש של AVENE מעניקים הגנה אופטימלית מקרני ה-UVB ו UVA-וקרינת האור הכחול הגורמת לפיגמנטציה והזדקנות העור.

 

יום רביעי, 10 באפריל 2024

רשת טיב טעם חולקת מתכון חגיגי – מרק טום יאם עם קניידלעך מקמח מצה

רשת טיב טעם חולקת מתכון חגיגי לשולחן החגמרק טום יאם עם קניידלעך מקמח מצה

מרכיבים:

קרדיט צילום: דניאל לילה
מרק:
3 כפות שמן קנולה
3 שאלוט פרוס דק
5 שיני שום פרוסות
1 שורש כורכום פרוס דק
1 פלפל אדום חריף פרוס דק
5 פרוסות דקות של ג'ינג'ר
3 ענפי למון גראס פרוס דק מאוד
5 עלי כפיר ליים
2 ליטר ציר עוף או מים
1 פחית קרם קוקוס
4 כפות פיש סוס
1 כף גדושה סוכר חום
6 פטריות שמפניון חתוכות לרבעים
10 עגבניות שרי חצויות
2 בייבי באקצ'וי חתוך לרבעים
חופן עלי כוסברה
חופן עלי נענע
חופן עלי בזיל תאילנדי

קניידלעך:

4 ביצים מופרדות

חצי כוס שמן קנולה

1 בצל לבן גדול טחון  או מגורד דק בפומפייה

2.5 כוסות מים

2 כוסות קמח מצה

חצי שקית אבקת אפייה

1 כפית  גדושה מלח

פלפל שחור לפי טעם

1 קורט אגוז מוסקט

להכנת קניידלעך: יש להקציף  את החלבונים במהירות גבוהה עם המלח לקצף יציב. מוסיפים בהדרגה את השמן, חלמונים, מים ובצל. מאיטים את הקצב ההקצפה ומוסיפים את הקמח, תבלינים ואבקת אפייה. מערבבים מעט עד שמתקבלת בלילה סמיכה. מכסים ומעבירים למקרר לחצי שעה – שעה.

יש להרתיח סיר גדול עם מים וכף מלח. בעזרת ידיים רטובות מכדררים קניידלעך בקוטר 3ס"מ ומניחים במים הרותחים. מבשלים כ20 דקות על סף רתיחה. מכבים את האש מניחים להצטנן במים.

להכנת המרק: בסיר גדול מחממים שמן ומוסיפים שאלוט, שום, כורכום, פלפל אדום, ג'ינג'ר,  למון גראס וכפיר ליים. מטגנים יחד כ3 דקות עד שעולה ריח נעים של כל הרכיבים. מוסיפים את הציר וקרם קוקוס, מתבלים בישראל סוס וסוכר. מביאים לרתיחה ומבשלים  בבעבוע עדין כ20 דקות.

מוסיפים את העגבניות ,פטריות ובאקצ"וי ומביאים שוב לרתיחה. טועמים ומתקנים תיבול לפי צורך.
הגשה – מוסיפים את הקניידלעך למרק ומרתיחים. לפני שמוזגים לצלחת מוסיפים את עשבי התיבול ומגישים מיד.

ממרח חדש וללא תוספת סוכר חברת "אחוה" משיקה ממרח חדש בסדרת ממרחי הטחינה המתוקים: ממרח חלוה ללא תוספת סוכר

סדרת הממרחים המתוקים של אחוה כוללת ממרח חלוה, ממרח טחינה עם שוקולד, ממרח טחינה עם סילאן וממרח טחינה בטעם שוקולד ללא תוספת סוכר, מבוססי טחינה גולמית ומהווים מקור טוב לסידן, ברזל וסיבים תזונתיים • לסדרה מצטרף ממרח חלוה ללא תוספת סוכר המכיל 100% חלוה ומשמש כמקור טוב לסיבים ולברזל

חברת אחוה, היצרנית המובילה בישראל של מוצרי חלוה, טחינה ודברי מאפה, משיקה לרגל פסח ממרח חדש בסדרת הממרחים המתוקים, מבוססי טחינה גולמית: ממרח חלוה ללא תוספת סוכר. הממרח החדש מכיל 100% חלוה וסוכרים רב כוהליים, בטעם עשיר ונפלא של חלוה מתוקה ומתאים לשימוש כממרח מתוק לכריכים, עוגות ועוגיות.

אני מאוד אוהבת את הממרחים המצויינים של חברת אחוה, ושמחתי להתנסות בממרח החדש, חלוה ללא תוספת סוכר, הממרח מאוד טעים, וממש לא הרגשתי שמדובר בממרח ללא תוספת סוכר, לקראת פסח כדאי להנות מהממרח הזה, במחיר מצויין ובטעם נהדר, אני הכנתי לי שכבות של מצות עם הממרח חלוה ללא סוכר, ניתן גם לצפות מעל בשוקולד מומס, יוצא פשוט מושלם, ופתרון מתוק וטעים, וגם תוספת סידן, ברזל וסיבים בזכות הטחינה הגולמית אשר ממנה מורכב הממרח.

סדרת ממרחי הטחינה המתוקים של אחוה כוללת ממרח טחינה עם שוקולד, ממרח טחינה עם סילאן, ממרח טחינה בטעם שוקולד ללא תוספת סוכר וממרח חלוה. הממרחים בכשרות מהדרין והם נהדרים לשימוש כממרח מתוק וכן לאפייה של עוגות ועוגיות. חלק מממרחי הטחינה משמשים כמקור טוב לסיבים, חלק לברזל והם לא מכילים חומרים מהחי ומתאימים לטבעונים. כל הממרחים מכילים לפחות 44% טחינה גולמית (חלקם 65% ומשומשום מלא) והם בעלי ערכים תזונתיים גבוהים ביחס לממרחי שוקולד.

בהתייחסותה לממרח טחינה בטעם שוקולד ללא תוספת סוכר, מסבירה יעל דרור, דיאטנית קלינית וספורט M.Sc, כי לא פעם מכילים ממרחי השוקולד כמות מאד גבוהה של סוכר, שומן ומרכיבי מזון לא איכותיים. הממרח מכיל 51% טחינה משומשום מלא, ערכים גבוהים של סידן (460 מ"ג ב-100 גרם), כמות גבוהה של סיבים תזונתיים (10 גרם ל-100 גרם) והוא דל בנתרן (41 מ"ג ל-100 גרם). לדבריה, מדובר במוצר המאפשר לציבור הרחב ליהנות מממרח שוקולד ללא תוספת סוכר ועם ערכים תזונתיים גבוהים.

כל הממרחים כשרים לפסח בהשגחת בד"ץ בית יוסף.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 12 – 14 ₪ לאריזת 400 גרם.

להשיג ברשתות השיווק המובחרות.

יום שלישי, 9 באפריל 2024

כשטכנולוגיה פוגשת קולינריה: סדרת מחבתות SMART של סולתם

מותג כלי הבישול והאפייה המוביל "סולתם" משלב בין טכנולוגיה מתקדמת ואיכות בלתי מתפשרת ליצירת סדרת מחבתות חדשה המשולבת לראשונה במנגנון טרמי מתקדם האפשר לדייק בזמן תחילת הבישול ולהגיע לתוצאה מדויקת וטעימה!

קרדיט צילום: גיל אבירם

הכל בחיים הוא עניין של טיימינג, במיוחד בתחום הבישול. לעיתים דקות קצובות לפה או לשם יכולות להיות ההבדל הדק בין מנה מנצחת לכזו שלאחר כל ההשקעה אינה טעימה מאחר ומבושלת פחות או יתר על המידה. סדרת המחבתות החכמה החדשה מצוידת מנגנון טרמי מתקדם במרכז פלטת הבישול המאפשר לדעת כשהמחבת נמצאת במידת החום האידאלית לתחילת הבישול. אופן השימוש והחוקיות קלים ופשוטים, במרכז ממוקם עיגול ובו האות הלועזית S, כאשר זו נעלמת ואינה נראית לעין, המשמעות היא כי המחבת הגיעה לטמפרטורה של 255 מעלות צלזיוס וניתן להתחיל להניח בה את המצרכים ולבשל. לאחר השימוש, כאשר המחבת תתקרר בחזרה האות תחזור להיות גלויה.

חג פסח בפתח וזוהי הזדמנות נהדרת להתחדש במחבת חדשה, וגם לקנות כמתנה לחג את המחבת המשוכללת של חברת סולתם, לי באופן אישי המחבת מאוד תורמת במהלך הבישול, ברגע שהמחבת מגיעה לטמפרטורה הרצויה, האות S נעלמת ואז אני מתחילה בבישול, זוהי בהחלט טכנולוגיה חדשה אשר עושה את כל ההבדל, כי המנה יוצאת בסוף נהדרת, בדיוק בבישול או הטיגון הרצויים, מאוד אהבתי את החדשנות וגם את היופי של המחבת, ואני ממליצה להתחדש במחבת הזו, יש מגוון גדלים, כך שכל אחד יכול לבחור לפי צרכיו האישיים במטבח.

בזאת לא נגמרים יתרונותיהן הרבים של המחבתות. הן מיוצרות מאלומיניום בשיטת FORGED מתקדמת המקנה להן חוזק ועמידות לשימוש שנים רבות קדימה. פנים המחבת מצופה ציפוי NON STICK FOOD SAFE המונע את הידבקות המצרכים והמאכלים לדפנות, מאפשר חסכון בזמן הבישול ובאנרגיה, וכן מאפשר בישול בריא יותר עם שימוש מופחת בשמנים, שומן, חמאה או מרגרינה. כמו כן, ידידותי למשתמש ולסביבה ואינו מכיל PFOA, קדמיום או עופרת. המחבתות מצוידות בידית בקליט ארגונומית סופט טאץ' נעימה למגע ומבודדת חום בעיצוב מיוחד לנוחות בשימוש, בהעברה ולאחיזה בטוחה. בסופה חור המאפשר תלייה כשאינה בשימוש. עוד לבטיחות מגן להבה המונע את התחממות הידית. המחבתות קלות לניקוי בשטיפה ידנית. מתאימות לשימוש על כל סוגי הכריים לרבות אינדוקציה. אין להכניסן לתנור. זמינות בשישה קטרים של 20, 24, 26, 28, 30 ו-32 ס"מ ומחבת קרפ/ פנקייק 28 ס"מ. טווח המחירים: 114.5-189.5 שקלים למחבת.

קרדיט צילום:אסף אמברם

להשיג ברשת חנויות 'סולתם', בחנויות כלי הבית והמטבח המובחרות

ובאתר האינטרנט: www.Soltam.co.il

יום שני, 8 באפריל 2024

חגיגת פסח עם "דורות" חברת "דורות" מגישה לרגל פסח מתכון מרהיב עם ירקות: רטטוי חגיגי

חברת "דורות", יצרנית מוצרי התיבול הקפואים, מגישה לרגל חג הפסח מתכון מרהיב ביופיו וטעים, לרטטוי ירקות צבעוני וחגיגי. המתכון קל הכנה, בשימוש טבליות הבצל מטוגן ועשבי תיבול איטלקי של דורות, המאפשרים בישול פשוט וקל ללא מאמץ. המנה מתאימה כמנה ראשונה או כתוספת למנה העיקרית בסעודת החג.

חג שמח!

מצרכים (לכ- 6-8 מנות):

2 חצילים קטנים

2 זוקיני

2 בצל סגול

3 עגבניות טריות (רצוי מסוג תמר)

4 פלפלים אדומים

לרוטב העגבניות:

1 כוס עגבניות מרוסקות (240 מ"ל)

2 קוביות בצל קצוץ ומטוגן "דורות"

1 פלפל גמבה קצוץ

1 כפית שטוחה מלח

1 כפית סוכר

1/2 כפית פלפל שחור

שמן עשבי תיבול:

4 כפות שמן זית

5 קוביות עשבי תיבול לבישול איטלקי "דורות"

1/2 כפית מלח

1/4 כפית פלפל שחור

אופן ההכנה:

  1. מקלפים את החציל והבצל הסגול ופורסים את כל הירקות לעובי בין חצי ל- 1 ס"מ בעזרת סכין או מעבד מזון עם סכין פריסה.
  2. בתבנית פיירקס עגולה מערבבים את כל חומרי רוטב העגבניות בעזרת כף, ומפזרים באופן אחיד על התחתית. מחממים תנור ל-200 מעלות.
  3. מערבבים את כל מרכיבי שמן עשבי התיבול בצנצנת קטנה ומניחים בצד.
  4. מסדרים בתבנית מעל הרוטב את הירקות בצורת ספירלה, מהמעגל החיצוני עד שמסיימים את כל הירקות.
  5. מפזרים חצי מכמות שמן עשבי התיבול על הירקות, מכסים ואופים במרכז התנור למשך 20 דקות. לאחר מכן מסירים את הכיסוי ואופים כ-20 דקות נוספות עד שהירקות מוכנים ומקבלים חריכה קלה.
  6. מוציאים מהתנור ומפזרים מעל את שמן עשבי התיבול שנותר ומגישים חם.

קרדיט צילומים: גיא מועלם

 

יום ראשון, 7 באפריל 2024

פשוט לבשל חברת "דורות" משיקה שני מוצרים מהפכניים חדשים: תערובת תיבול לקציצות ומיקס לתיבול אסייתי

תערובת התיבול החדשה, להכנת כל סוגי הקציצות, והמיקס לתיבול אסיייתי, להכנה קלה ומהירה של מוקפצים, אורז ומנות בשר שונות, עשויים מ-100% חומרים טבעיים, ללא הנדסה גנטית, ללא חומרים משמרים, צבעי מאכל מלאכותיים, חומצות שומן טראנס וגלוטן • במבצע החל מה-1 באפריל ברשתות השיווק המובחרות

חברת דורות, יצרנית מוצרי השום והתיבול מקיבוץ דורות, משיקה לרגל חג הפסח שני מוצרים חדשים ומיוחדים: תערובת תיבול לקציצות ומיקס לתיבול אסייתי. תערובת התיבול לקציצות, ממרכיבים טבעיים בלבד וללא חומרים משמרים, משווקת באריזת 400 גרם ונשמרת בהקפאה. מדובר במיקס לחיים קלים: רק להוסיף לקציצות 2 כפות מהתערובת, לערבב, לכדרר ולזרוק למחבת. התערובת מתאימה גם לתיבול אורז, פלאפל, חזה עוף, פשטידות, שקשוקה ועוד. הרוטב האסייתי משווק במגשית תיבול של 10 קוביות, איתן ניתן להכין מגוון מנות אסייתיות כמו מוקפץ, נודלס, פתאי, עוף, אורז, קציצות ועוד. החברה מציעה מגוון מתכונים עם המוצרים החדשים הזמינים באתר ובערוצי הטלגרם והאינסטגרם שלה.

אני משתמשת קבוע במגשיות התיבול של דורות, זה נמצא במקפיא, וכל פעם אני מוסיפה לבישול, סלטים, היתרון מבחינתי שאני לא צריכה לקצוץ שום, פטרוזיליה,בזיליקום, ועוד, מאוד נגיש ונוח, ובימים אלו לשמחתי הרבה חברת דורות משדרגת, ומשיקה לקראת פסח שני מוצרים נהדרים, תערובת תיבול לקציצות ומיקס לתיבול אסייתי, ובכך יש עוד המון אפשרויות של הכנת מתכונים ביעילות ובקלות, כי התיבול הכי קובע וברגע שהוא מדוייק, המחמאות מגיעות, וגם הטעם נהדר.

הכנתי שקשוקה והשתמשתי בתערובת תיבול לקציצות,קוביות בצל מטוגן, ושום חריף של דורות, ויצא וואו, מאוד קל להכנה, המצרכים: 4 קוביות בצל מטוגן דורות, 2 כפות תיבול לקציצות דורות, 1 כף שמן זית, 1 פחית 400 גרם עגבניות מרוסקות, 4 כפות מים, כפית מלח, כפית סוכר, 4 ביצים, 3 קוביות שום חריף דורות, חצי פלפל אדום חתוך.

אופן ההכנה: במחבת הוספתי, 4 קוביות בצל מטוגן דורות, עם כף שמן זית, 2 כפות תיבול לקציצות של דורות, וטגנתי עד שהקוביות התפרקו ונהיה מרקם אחיד, הוספתי חצי פלפל אדום ופחית עגבניות מרוסקות, 4 כפות מים, כפית מלח, כפית סוכר, ו-3 קוביות שום חריף של דורות, ערבבתי והבאתי לרתיחה ובישול 5 דקות, את הביצים הוספתי בצורה שונה, הפרדתי בין החלמון לחלבון, את החלבון ערבבתי ביחד עם רוטב העגבניות של השקשוקה, יצרתי 4 גומות ושמתי את החלמונים, כיסיתי את המחבת ובשלתי 10 דקות, אחרי שמוכן אפשר להוסיף פטרוזיליה וטחינה מעל, יצא מושלם, כמובן להגיש חם ולהנות.

מגשיות התיבול של דורות מהוות מהפיכה בתחום צריכת תבלינים ועשבי תיבול טריים. מגשיות נוחות לשימוש ואחסון במקפיא, מחולקות למנות מדודות ומאפשרות שימוש לפי הצורך והטעם בכל מנה, בקלות ובמהירות. כל המוצרים עשויים מ-100% חומרים טבעיים, ללא הנדסה גנטית, ללא חומרים משמרים, צבעי מאכל מלאכותיים, חומצות שומן טראנס, כולסטרול וגלוטן. המגשיות נוחות וזמינות תמיד לשימוש, רק להוציא מהמקפיא ולשלב במנה באופן פשוט וקל. בין מוצרי דורות הנבחרים, שום כתוש, שום חריף, בצל מטוגן, כוסברה, פטרוזיליה, בזיליקום, תיבול לטחינה, פסטו, רוטב עגבניות בזיליקום ועוד.

כשר בהשגחת הרבנות שדות נגב וכשרות למהדרין הרב אפרתי.

מחיר מומלץ לצרכן: רוטב אסייתי כ-10.90 – 14.90 ₪ לאריזת 160 גרם; תערובת תיבול לקציצות 17.90 – 24.90 ₪ לאריזת 400 גרם.

להשיג ברשתות השיווק המובחרות.

חדש בבתי הקולנוע – "איש הקוף" ….

גחל קטן יכול לשרוף הכל, הוזמנתי להקרנת בכורה של הסרט איש הקוף, אמנם מדובר בסרט אקשן עם קצב מהיר, אך עם הרבה מסרים ועוצמה מאוד גדולה, סרט מאוד מיוחד, בעיקר בזכות הסיפור הנוגע ללב של ילד שנשאר יתום, ואינו שוכח מה קרה לו בילדותו, ויוצא למאבק בשחיתות, ברוע, הדרך אינה פשוטה, אך זוהי דרך שהוא חייב לעבור, כי הכאב קשה מנשוא, והוא זוכר אותו בכל רגע.

המועמד לאוסקר דייב פטאל ("נער החידות ממובאי") מביים לראשונה ומככב במותחן אקשן חדש וחסר מעצורים בהפקת ג'ורדן פיל (תברח):  "איש הקוף" – מסע נקמה של אדם אחד נגד מנהיג כת אכזרי ומשטרה מושחתת.  בהשראת האגדה ההודית על ה"אנומן", סמל לכוח ולאומץ, פטאל מגלם את קיד, בחור צעיר שמתפרנס ממשחקי מכות במועדון קרב מחתרתי.

לילה אחר לילה הוא עוטה מסכת קוף ונלחם על מנת להפסיד ללוחמים פופולריים יותר . לאחר שנים של זעם עצור, קיד מגלה במקרה דרך לחדור לאליטה המרושעת של העיר וסוף סוף לנקום ולסגור חשבון עם הרוצחים של אמו.

טריילר: https://youtu.be/p44IJlzXWcg

טוליפ אנטרטיינמנט ישראל גאים להציג

בהפצה עולמית של חברת Universal Pictures©

מהמפיק ג'ורדן פיל:

Monkey Man

ארה"ב 2024 , 120 דקות

בימוי: דייב פאטל

קרדיט צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט ישראל

זמן קריאה – סדרת ספרים "בשם הילד" מאת עודדה פלד…

"בשם הילד", סדרה חדשה של ספרי ילדים ונוער מאת ד"ר עודדה פלד, נועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות המשליכות על התנהלותם, תפקודם, איכות חייהם ועל התפתחות אישיותם ודפוסי התמודדותם בחיי היומיום ובהמשך בחייהם הבוגרים. ילדים ובני נוער הם "לוחמי חיים", המתמודדים עם קושי וחשים בלתי מובנים ולא פעם מואשמים וכואבים.

סדרת הספרים הללו מאוד חשובה, כדי להבין מה עובר על אותם ילדים וגם להקל על הוריהם בהתמודדות היומיומית, הספרים חשובים גם למערכת החינוך, גננות, מורים, בזכות זה שהספרים כתובים בגווף ראשון, יש ביטוי לאותם ילדים שמוצאים את עצמם עם תחושות מעורבות והרבה תסכול, בהחלט סדרת ספרים מאוד תורמת ועוזרת.

שלושת הספרים בסדרת "בשם הילד" כתובים בגוף ראשון ובחרוזים. כל ספר מציג מצבים והשלכותיהם, כאשר בדבריו של הילד הוא שוזר הסברים והגדרות, מתאר ומעביר את האופן בו הוא חווה את הקושי ואיך הוא מרגיש, מה עובר עליו וכיצד הוא חש את תגובות הסובבים, לצד דרכים להתמודד וכלים להעצמת תחושת ה"יש". לא פעם נאלצים ילדים הנדרשים להתמודד עם קושי לעבור מסכת ייסורים.

הסדרה "בשם הילד" מיועדת גם להורים ולמורים, על מנת שיבינו מה עוברים הילדים, וכוללת שלושה ספרים:

הפרעות בחרוזים – ספר המתייחס לשתי הפרעות התפתחותיות שכיחות: דיסלקציה והפרעת קשב ובו מתאר הילד את מה כל מה שמתרחש איתו וסביבו ואת הגילוי והאבחון, תוך שהוא מסביר מהויות לגבי דרך הביטוי של הקושי וההשלכות על דימויו העצמי, האינטראקציה שלו עם הסביבה, חיפוש הפיתרונות ודרכי המוצא.

דיסקלקוליה בחרוזים – הספר מתייחס להפרעה ביכולת למידת החשבון, תיאור עולמו של ילד המתקשה להתמודד עם כמות, גודל ומספר לצד חוזקותיו בכל תחום אחר, על התסכול, החשש, ההתמודדות וקרן האור.

מצאתי את ה- B אסט B אדי שלי – הספר מוקדש לילדים אמיצים, מוחרמים ומחרימים הרוצים לזקק את החיים, עוסק בחרמות ודחייה חברתית, ואף מציע דרכים להתמודדות וכלים להורים ומורים לתמיכת התהליך.

לא פעם מצאה ד"ר עודדה פלד את עצמה במהלך מסלול חייה המקצועים, כשהיא משמשת שופר לילדים מטופלים. כל מה שהם רצו היה הבנה, הכלה והקשבה וכל מה שהם היו זקוקים לו היו תמיכה נכונה והכרה. במהלך שכתוב החומר הכתוב עלו בדימיונה של ד"ר פלד עשרות ילדים, חלקם עצובים בתחילת הדרך וחלקם מחייכים חיוך של ניצחון. "הם  מצאו פיתרון וכמעט תמיד הצלחתם היתה כרוכה בסביבה בה זכו בתמיכה של הורה, מורה וחבר, אלה שהבינו, אלה שהאמינו ויצקו בהם כוח".

ד"ר עודדה פלד היא מומחית לפסיכולוגיה שיקומית ולפסיכולוגיה התפתחותית ומטפלת באומנויות. היא עוסקת בנוירופסיכולוגיה בגישה אינטגרטיבית ובעלת "המרכז לטיפול אינטגרטיבי" סניף מכבים. היא עבדה כפסיכולוגית, כיועצת ובהדרכה לצוות במרכז שיקום נוער תל אביב יפו ובמכון פויירשטיין בירושלים, לימדה והעבירה קורסים בסמינר הקיבוצים, במכון נגיד בירושלים, במכללת "דוד ילין". בעבר לימדה במכון ווינגייט במסגרת הלימודים לתואר שני בחינוך גופני מיוחד ועבדה בבית החולים "הלל יפה" בחדרה ביחידה הנוירולוגית ובבית לווינשטיין בהוד השרון, במחלקת נפגעי ראש. היא מעבירה השתלמויות והדרכות לאנשי מקצוע בתחומים כגון: הפרעות התפתחותיות, דרכי האבחון והטיפול בהן בגישה אינטגרטיבית ושילוב ילדים בעלי שונות במסגרות החינוכיות השונות, משמשת כמנהלת שותפה בעמותה הישראלית לטיפול במשחק, ואף הציגה בכנסים בינלאומיים בתחומי הטיפול המשולב והטיפול במשחק.

שם הסופרת: ד"ר עודדה פלד

ז'אנר: נוער

מספר עמודים: "הפרעות בחרוזים" – 48 עמודים, "דיסקלקוליה בחרוזים" – 45 עמודים, מצאתי את  ה-B אסט B אדי שלי – 31 עמודים.

הוצאה לאור: עצמית

שנת הוצאה לאור של המקור: 2020

מחיר הספר: 50 שקל לכל ספר בסדרה "בשם הילד", 120 שקלים עבור שלושת הספרים בסדרה.

ניתן להשיג: בטל' 054-4782729 או בדוא"ל: odedap@bezeqint.net

חידוש מהפכני במוצרי ההגנה AVENE מהשמש: TRIASORB, מסנן קרינה חדש מהשמש, אשר מגן בנוסף לקרניUVB ו-UVA גם מפני אור כחול,מעבר לקרני UV עד 450 ננומטר

המסנן TRIASORB של AVENE הינו פטנט מדעי שהושק לאחר 20 שנות מחקר ופיתוח על ידי חברת התרופות הצרפתית פייר פאברה ומעניק הגנה אופטימלית מקרני ה-UVB ו UVA- ומקרינת האור הכחול הגורמת לפיגמנטציה והזדקנות העור.

מהי קרינת האור הכחול? בנוסף לקרינת UVA ו-UVB ישנה קרינה חזקה יותר – קרינת האור הכחול. אומנם, כשמדברים על האור הכחול מתייחסים לאור שנפלט ממסכי המחשב והסמרטפון, אך אסור לשכוח שהמקור העיקרי של קרינת האור הכחול אליו אנו נחשפים הוא מהשמש, בפער גדול מכל המקורות האחרים.

מחקרים חדשים מראים כי קרינת האור הכחול, מזיקה לעור וגורמת להתפתחות פיגמנטציה, אובדן הגמישות ולהזדקנות מואצת של העור.

AVENE מוצרי ההגנה מהשמש

מוצרי ההגנה מהשמש של AVENE מעניקים הגנה אופטימלית מקרני ה-UVB ו UVA-וקרינת האור הכחול הגורמת לפיגמנטציה והזדקנות העור.

מרקם הקרם אינו מורגש על העור, אינו שומני, אינו דביק, נספג במהירות תוך 3 שניות בלבד ומעניק לחות למשך 8 שעות. מועשר במים הטרמליים של AVENE המרגיעים את העור ובקומפלקס ייחודי עם רכיבים נוגדי חמצון (אנטי-אוקסידנטים) להגנה מקסימלית על תאי העור.

פורמולה ידידותית לסביבה. ללא סיליקון. נבדק דרמטולוגית. היפואלרגני. מתאים לעור רגיש.

ללא אוקסיבנזון, ללא אוקטוקרילן.

ימי הקיץ מתקרבים במהירות אלינו, ואין ספק שהשמש בארצנו חזקה, וממש חשוב לי למרוח קרם הגנה בכל ימות השנה גם בגלל פיגמנטציה, ובקיץ אני משתמשת בתחליב הגנה SPF50 , אך מאוד מפריע לי שאני מאוד מזיעה לאחר שאני מורחת על הפנים, וגם שנשאר לי קרם לבן אשר פחות נספג, שבוע שעבר קיבלתי להתנסות את AVENE אינטנס פרוטקט תחליב הגנה מהשמש SPF50+ ואני חייבת לציין שהתחליב הגנה פשוט מושלם, המרקם נהדר ולאחר המריחה אין סימנים של התחליב אשר נשארים על עור הפנים, הרגשתי נהדר עם הקרם הזה, וגם הייתי מאוד רגועה על הגנה אופטימלית מפני השמש, אני בהחלט מאמצת באופן קבוע.

בסדרה מגוון מוצרי הגנה לפנים פנים:

קרם הגנה  –  לעור יבש עם בישום וללא בישום

תחליב הגנה –  לעור רגיל עד מעורב עם בישום וללא בישום

תחליב הגנה טינטד עם גוון –  לעור רגיל עד מעורב

תחליב הגנה קליננס –  לעור שומני

מחיר מומלץ לצרכן:  119.90 ₪

AVENE אינטנס פרוטקט תחליב הגנה מהשמש SPF50+

תחליב הגנה לפנים ולגוף בעל הגנה רחבה מקרני ה UVB/UVA -ומפני קרינת האור הכחול. התחליב מתאים לשימוש בתינוקות מגיל חצי שנה ומתאים גם לבעלי עור בהיר. ללא סילקון, ללא בישום, היפו אלרגני. מרקם התחליב אינו מורגש על העור, נספג במהירות בתוך 3 שניות, אינו משאיר סימן לבן ומעניק לחות גבוהה למשך 8 שעות.

מחיר מומלץ לצרכן: 159.90

מוצרי AVENE ניתן להשיג ברשתות הפארם ובתי מרקחת הפרטיים

מוצרי ההגנה מפני השמש של חברת AVENE קיבלו את תו "מגן שמש" של העמותה הישראלית לסרטן העור, המקדמת מודעות, הסברה וחינוך בנושא התנהלות נכונה והגנה מפני השמש.

על המותג AVENE

AVENE הינו מותג דרמו קוסמטי מוביל ומבוסס מחקרית לטיפול בעור רגיש המיוצר על ידי חברת התרופות הצרפתית פייר פאברה. מוצרי AVENE מבוססים על המים הטרמליים שנשאבים ישירות ממעיינות AVENE בצרפת.

המים הטרמליים של AVENE נשאבים בתהליך סטרילי, ישירות ממי המעיין, הם מכילים סיליקה וכן עשירים במינרלים ויסודות קורט.

במים שוכנת מיקרופלורה ייחודית ועתיקה בשם Aqua Dolomiae המייצרת את החומרים הפעילים הנמצאים במי המעיינות הטרמליים של אוון.

המים הייחודיים של AVENE נחקרו במעל ל-150 מחקרים שונים ונמצא כי הם מרגיעים גירויים, אנטי דלקתיים ומרככים את העור .מוצרי אוון פותחו במעבדות המחקר והפיתוח של חברת התרופות פייר פאברה והם מיוצרים תחת סטנדרטיים קפדניים ועוברים מבחני יעילות עם בקרה דרמטולוגית.

מותג AVENE מציע מגוון רחב של מוצרים לטיפול בעור רגיש ובבעיות עור שונות, כגון פצעונים, שיקום העור, וכדומה, וכמובן מוצרי ההגנה משמש המפורסמים שלו.