יום שבת, 8 באוגוסט 2020

חו"ל זה כאן



13 ק"מ וחצי של חופים מושלמים לצד חוויה אורבנית, קולינריה מקומית, תרבות ואמנות ושלל אטרקציות, נמצאים כאן במרכז הארץ, במחיר השווה לכל כיס.
חופים מרהיבים, טיילת יפהפייה, חיי לילה תוססים, מסעדות נחשקות ובארים מדליקים. לא, אין מדובר כאן בעוד המלצת טיול לריביירה הצרפתית (הסגורה בפנינו עדיין) אלא לריביירה הישראלית נתניה.


קרדיט צילום: נעמי גטניו
עם סיום הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול ועם פתיחת בתי המלון  בנתניה המציעים ארוח במחירים אטרקטיביים- אנו רוצים להמליץ לכם על חופשה חלומית בעיר, שבמהלך חודש אוגוסט תציע מגוון ארועים ופעילויות, ללא תשלום (או בעלות מופחתת) לנופשים בבתי המלון המפנקים שלה. הכניסה, בהצגת שובר מבית המלון.
תוכלו ליהנות מסיורים קולינריים, תיאטרליים, גרפיטי וסטיילינג, מסע אל החלל בפלנתניה, קונצרטים ותערוכות בגלריה על הצוק, שוק אספנות ווינטאג‘ במדרחוב קראוזה, יוגה בזריחה ופילאטיס בשקיעה, תערוכות מתחלפות בגלריית ”הרצל סטריט מול“, השכרת כסאות חוף במחיר תושב ועוד…
אז ארזנו לכם את כל הפעילויות שיש לעיר להציע:
חופים: מי אמר שרק בתאילנד יש חופים יפים?
נתניה מציעה שלושה עשר וחצי קילומטר של חופים זהובים, מהיפים בישראל עם מים צלולים ותכולים. החופים משתרעים מצפון העיר לרגלי מצוקי הכורכר ודרומה עד לפתחת פולג, כאשר רכס הכורכר ה”נושק” לחופים מעניק לעיר נקודות תצפית גבוהות אל מרחבי הים התיכון.
אוכל: מה מיוחד בשוק נתניה הצבעוני והתוסס המושך אליו מבקרים רבים? אותנטיות, ריחות, צבעים, אווירה, קולינריה, מקבץ של טעמים ועדות - שוק המהווה נקודת מפגש של החברה הישראלית על גווניה השונים.
בשוק יש הכל מכל- אוכל טריפולטאי המתבשל על פתיליות, בוריקה וסנדוויץ' טוניסאי, מאכלים אתיופים, תבלינים טריים, ארטיקים טבעיים ואפילו משקה ייחודי רק לשוק. 


קרדיט צילום: יח"צ נתניה
בשוק יתקיימו מדי יום רביעי במהלך חודש אוגוסט - סיורי טעימות קולינריות מודרכים, שיובילו אתכם למסע בין בתי האוכל השונים ואל פינותיו הנסתרות של השוק (בתשלום. חינם ללנים באחד ממלונות העיר בחודש אוגוסט). 
ספורט: למי שחייב לעלות על בגדי ספורט גם בחופשה, יש לא מעט אפשרויות. חוף סירונית שלמרגלות טיילת הראשונים הוא הבולט שבחופי נתניה. החוף הוא אבן שואבת לפעילויות ותחרויות ספורט כמו כדורעף חופים, מטקות וכדורגל.
האטרקציה המרכזית של חוף סירונית היא מעליות החוף השקופות והייחודיות מסוגן בארץ, שמאפשרות ירידה קלה מהמצוק היפה שבטיילת הראשונים ישירות אל החוף. 
בחודש אוגוסט יתקיימו בחוף בכל יום ראשון שיעורי פילאטיס בשקיעה ובימי שישי - יוגה בזריחה (חינם ללנים במלונות העיר).
אמנות: בימי שלישי, יהיה מוזיאון העיר פתוח עד שעות הלילה ויתקיימו בו סיורים מודרכים. בימי חמישי תוכלו ליהנות מסיורי גרפיטי ברחבי העיר ובימי שני ורביעי תוכלו לצפות בתערוכות אמנים המציגים ב"הרצל סטריט מול", המדרחוב היפהפה, העדכני ועשיר בפעילויות. 
לאורך רחוב הרצל המיתולוגי, ציירו וקישטו אמני רחוב וגרפיטי מפורסמים מכל העולם את קירותיו. התוצאה היא - חוויה אורבנית צבעונית ותוססת.
טיולים וטבע: למי שמחפש קצת הפוגה מהעיר ( או סתם תמונה שווה לאינסטגרם) מומלץ להגיע לפנינה של הטבע -פארק אגם החורף, שנמצא בדרום נתניה, ממזרח לרכס הכרכור הסמוך לשפת הים. מידי שנה, עם רדת הגשמים, זורמים המים אל אגן ההיקוות ויוצרים אגן קטן וציורי שאורך חייו וגודלו משתנים מידי שנה על פי כמות ומשך הגשמים. בחודשי האביב משמשת “השלולית” מוקד עלייה לרגל לטיילים מכל חלקי הארץ. לחובבי טבע, ציירים, צלמים, תלמידים נלהבים וסטודנטים סקרנים לביולוגיה.
כמו כן, שווה להגיע לטיילת המצוק, שזכתה בפרס אות מגשים ישראל, היא פנינת טבע נדירה המתפתלת ומטפסת על פני גבעות כורכר, אלו יוצרות צוקי פרא טבעיים עם פינות ישיבה מבודדות. 
ילדים: לא שכחנו אתכם הילדים, הרי בשביל מה יש חופש גדול?  מדי שבת יתקיימו במרכז העיר סיורים תיאטרליים שיספרו על תולדות המושבה נתניה, בעזרת דמויות מהעבר.
בחופי הים, בטיילות ובפארקים, יוכלו הילדים לשחק במתקני השעשועים המאתגרים, להחליק במשטח החלקה ייחודי – הפאמפטראק-  וגם לצנוח באתר צניחה מדרום לטיילת המצוק.
בנוסף, כיכר העצמאות המיתולוגית, שעם חידושה הפכה לסטריט מול החדש של נתניה, היא היום כיכר אינטראקטיבית המציעה לכל המשפחה חוויה רב חושית לכל אורך שעות היום עם מיצגי תאורה, מוזיקה, מים והקרנות ועוד אטרקציות כמו משחקי ילדות, המוטבעים על גבי משטחים צבעוניים, דוכני אמנים, במות להופעת אמני רחוב ועוד.
ואי אפשר בלי הפלנתניה – הפלנטריום של נתניה מציע בילוי מכוכב אחר:  מרכז מדע, חלל ותרבות, המהווה אטרקציה ייחודית, תיירותית וחינוכית, וכולל שילוב ייחודי בין פלנטריום, גן יפני, גן מדע אינטראקטיבי, בריכות אקולוגיות, אולם הרצאות וכיתות בעיצוב יפני.
נקנח בתרבות: בחודש אוגוסט תקיים נתניה עשרות אירועים לכל המשפחה ברחבי העיר: בגלריה על הצוק יתקיימו הקונצרטים "ויוה איטליה", מוזיקת בארוק ומוזיקה מסביב לעולם. פסטיבל השירה הים תיכונית "מניס לתוניס" 4-5.8 , ופסטיבל הזמר העברי פסטיווקאלי.
מי שיגיע לחגוג את ט"ו באב, ייהנה מסיור לילי מזמר "חופים שירים ורומנטיקה" .
החופש הגדול יגיע לסיומו עם אירועי לילה לבן  בנתניה שיתקיימו ב-27.8 – מגוון אירועים, מפגשים, סרטים והרצאות אשר יתקיימו ברחבי העיר מהזריחה אל תוך הלילה.
לפרטים נוספים על כל האירועים והאטרקציות ולהזמנת בתי מלון בנתניה:
https://gonetanya.com/?p=49435
עיריית נתניה מציגה: מה עושים  עם הילדים בחופשת הקיץ ?
חופים מרהיבים, טיילת יפהפייה, חיי לילה תוססים, מסעדות נחשקות ובארים מדליקים. לא, אין מדובר כאן בעוד המלצת טיול לריביירה הצרפתית (הסגורה בפנינו עדיין) אלא לריביירה הישראלית נתניה.


קרדיט צילום: אדוארד שטרן
עם סיום הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול ועם פתיחת בתי המלון  בנתניה המציעים ארוח במחירים אטרקטיביים- אנו רוצים להמליץ לכם על חופשה חלומית בעיר, שבמהלך חודש אוגוסט תציע מגוון ארועים ופעילויות, ללא תשלום (או בעלות מופחתת) לנופשים בבתי המלון המפנקים שלה. הכניסה, בהצגת שובר מבית המלון.

טיולים וטבע

קרדיט צילום: פלג אלקלעי
 למי שמחפש קצת הפוגה מהעיר ( או סתם תמונה שווה לאינסטגרם) מומלץ להגיע לפנינה של הטבע -פארק אגם החורף, שנמצא בדרום נתניה, ממזרח לרכס הכרכור הסמוך לשפת הים. מידי שנה, עם רדת הגשמים, זורמים המים אל אגן ההיקוות ויוצרים אגן קטן וציורי שאורך חייו וגודלו משתנים מידי שנה על פי כמות ומשך הגשמים. בחודשי האביב משמשת “השלולית” מוקד עלייה לרגל לטיילים מכל חלקי הארץ. לחובבי טבע, ציירים, צלמים, תלמידים נלהבים וסטודנטים סקרנים לביולוגיה.
כמו כן, שווה להגיע לטיילת המצוק, שזכתה בפרס אות מגשים ישראל, היא פנינת טבע נדירה המתפתלת ומטפסת על פני גבעות כורכר, אלו יוצרות צוקי פרא טבעיים עם פינות ישיבה מבודדות. 
סיור וסיפור- סיור תיאטרלי על תולדות המושבה נתניה –דמויות מן העבר קמות לתחיה.
פרטים: מדריכים שונים של מוזיאון נתניה  לכל המשפחה. כולם שחקנים שנותנים להם לתאר את העיר דרך אפיזודות שונות ודמויות מפתח. מתחילים בסיור רגיל כשבמהלכו הם מתחפשים לדמויות שונות ומספרים סיפורים מכוננים בתולדות נתניה, כשהסיור מתבצע לאורך הרחוב הרצל. לנתניה יש המון מה להציע הסיפור לא מספיק ידוע וזו הזדמנות לטעום ללמוד את ההסטוריה, ואת היכולת להקים עיר למרות שהתחילה במושבה לכן דרך המשחק אנחנו נחשוף את הסיפור, עם ערך מוסף. 
מתי: בימי שבת בתאריכים- 01/08, 08/08, 15/08, 22/08, 29/08, 03/10
שעה: 10:00-14:00 יציאה ממלון לאונרדו
לפרטים נוספים: מוזיאון נתניה 09-8308851 האגודה לעידוד התיירות:  09-8603324 (ניתן גם לשלוח מייל)
גם ניתן להירשם דרך אתר היכל התרבות
www.netanya-culture.co.il
סיור גרפיטי
הסודות שבקירות הרצל - סיור למשפחות. אומנות אורבנית- סיור להכרת אומנות הגרפיטי בגלריה הפתוחה שברחוב הרצל.
סיורי גרפיטי לאורך רחוב הרצל המיוחד - המדריכים הם שחקנים וסיורים שפותחו במיוחד . כל הקירות הם מיוחדים, האמנים הגיעו במיוחד מאירופה, ביוזמה ומימון של עיריית נתניה, וקיבלו שבלונות מיוחדות,  היה פה תהליך של שיתוף של הקהילה. כל המדריכים הוכשרו בהדרכת גרפיטי
האמנות מתבטאת במגוון סגנונות- יש גרפיטי של קירות לא חלקים, יש גרפיטי שהוא מנכיח את שעון העיר ועוד. הסיור הוא מרתק כיוון ואנשים נחשפים למשהו שהם לא רואים תוך כדי שיטוט, העין לא קולטת אם לא מסבים את תשומת הלב. בשונה מתל אביב שם גרפיטי מחאתי – מחתרתי, בנתניה זה משהו מתוכנן שיוצר אצל המתבונן תחושה שזה חלק מהעיר עם אמירה. לכל גרפיטי יש הסבר וסיפור
מתי: בימי ה' בתאריכים- 06/08, 13/08, 20/08, 27/08, 08/10
שעה: 18:00- 19:30 יציאה ממלון לאונרדו
לפרטים נוספים: מוזיאון נתניה 09-8308851 או האגודה לעידוד התיירות:  09-8603324 ( ניתן גם לשלוח מייל)
גם ניתן להירשם דרך אתר היכל התרבות
www.netanya-culture.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה